Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor pleier du å gå ut? hvis du liker disco

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du, jeg var ute nesten hver helg før , fordi det var så bra uteliv, med så døde det, folk ble borte og de bra klubbene ble kjipe, og stengte.

Jeg drikker ikke eller tar meg ett skjeldent glass vin en gang hvert skudd år, så jeg så alt som skjedde og det var tragisk.

Så jeg stoppet å gå ut på veldig lenge.

Elsker å danse, Salsa, Samba, Merengue, Cha Cha Cha, Bolero, Bachata, Lambada, Funk, RnB, Pop, Tecno, bare ikke sleng på noe Carola ,eller...Jag vil O-A hela natten O-A hele dan...det er turn-off!

En nattklubb åpnet, var bra i 3-6 måneder før vaktene slapp inn alt på to ben, ting ble tilslutt uutholdelig. Over hele byen asså.

Men om jeg skulle gå ut nå, får å danse, hakke behov får å prate med folk på byen egentlig, så ville det blitt noe som...tja

Onkel Donald, trangt men ok stemning lørdager, fredag vet jeg ikke, og de tar ikke cover, mere på de som drikker øl.

Har hørt at Kokos er ok, tilhører Grand Hotel, var der i fjor, så det teller vel ikke? Var mange på rundt 20 der, ok sted. (Er 26 år selv)

Kamikaze, gamle Cafe Opera i Kristian VI gate, pretty hot. 2 egt, 2 musikkstiler og da 2 dansegulv :klappe:

Harrys, oppe i Karl Johan ok sted.

Tiger Tiger går får å ha de billigste damene i byen (guttene sier så)- så jenter;Styr Unna :frustrert:

Salsa Nite ved Oslo Klinikken, ved Stortinget ett eller annet er visst oxo HOT, til å danse, ikke la deg lure av østblokkere som bare vil grab some ass! Da blir albuene mine veldig spisse gitt. Så oppfatter de det, og holder seg til de dumme jentene som er fritt villt.

Vel om noen har andre innspill er det bare å fyre løs.

Savner faktisk å gå ut med en gjeng jenter som vil danse å ha det morro, mine venner er som regel på jobb i helgene da, eller så vil de på pub, eller på RockIn(heavy metal)

Ble litt langt dette gitt :rodme:

:roll: Anyone?

Endret av M.P
Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Jeg er 20 og bor i Oslo, og har bodd her i hele mitt liv, og kan med hånden på hjertet si at det ikke finnes en dårligere utelivsby i dette land. Du har valget mellom tre forskjellige konsepter med litt forskjellige varieteter:

1. Øl-på-pub

*Ledsaget av slitne 40-åringer og spilleautomater, dealing i stor stil over bordene

*I lokaler fylt opp av 18-åringer eller kvasi-18åringer med fake leg og dødsstolte overå kunne sittedanse til "Hollaback girl"

*Kjøttmarked, gjerne fyllt opp av de samme 18åringene som flørter med 25åringer som gjerne har klamydia og jobber som sivilarbeider

2. StravinskijDonaldvestkantberteblingblingkjøttdansesteder

*Du må ha svart visa for å komme foran i køen, 4000 kroners solbriller og høy fancydrinkføring

*Du har ingen av delene og må gå på b-stedene hvor du med litt flaks kan få tak i en gjennomsnittlig kjekk BI-student

3. Billigkjøttmarkedsjekkhvorflinkjegertilåstrippetil"my humps"

*Alle guttene heter Geir Ronny og alle jentene har piercing i navlen, korte topper, helst med glitter på

GOD TUR!! :)

Skrevet

så på bare to år som myndig har du laget deg disse kategoriene?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er 20 og bor i Oslo, og har bodd her i hele mitt liv, og kan med hånden på hjertet si at det ikke finnes en dårligere utelivsby i dette land. Du har valget mellom tre forskjellige konsepter med litt forskjellige varieteter:

1. Øl-på-pub

*Ledsaget av slitne 40-åringer og spilleautomater, dealing i stor stil over bordene

*I lokaler fylt opp av 18-åringer eller kvasi-18åringer med fake leg og dødsstolte overå kunne sittedanse til "Hollaback girl"

*Kjøttmarked, gjerne fyllt opp av de samme 18åringene som flørter med 25åringer som gjerne har klamydia og jobber som sivilarbeider

*Du må ha svart visa for å komme foran i køen, 4000 kroners solbriller og høy fancydrinkføring

*Du har ingen av delene og må gå på b-stedene hvor du med litt flaks kan få tak i en gjennomsnittlig kjekk BI-student

*Alle guttene heter Geir Ronny og alle jentene har piercing i navlen, korte topper, helst med glitter på

Herregud, det er det teiteste jeg har sett! :ler: Få noen år til på baken før du begynner å uttale deg, vent ihvertfall til du er gammel nok til å komme inn over alt!
Skrevet

Synes det var morsomt skrevet av Lille Solstråle, jeg. Man trenger vel ikke ta alt like seriøst - og hun har jo i hvert fall et par-tre poeng.

Gjest LilSweetie
Skrevet
Herregud, det er det teiteste jeg har sett! :ler: Få noen år til på baken før du begynner å uttale deg, vent ihvertfall til du er gammel nok til å komme inn over alt!

Jeg vil si at hun har ganske mange poenger, jeg! :ler:

Dessuten:

- Blonde pene jenter kommer inn overalt alltid, aldersgrensene noen steder har på 23, 24, 25, 26 år osv er for å lettere nekte stygge gutter adgang.

- Å bli gammel nok til å føle seg hjemme på smuget er ikke noe mål!

Til trådstarter; jeg drar helst på de stedene på Lille solstråles kategori nummer 1, så er nok ikke den rette til å spørre om disco.

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Men tråden spør jo direkte meg som er 20 og bor i Oslo. Da må jeg jo svare.

Skrevet
:klappe::klappe::klappe: Lille Solstråle :klappe::klappe::klappe:
Skrevet

Ja, greitt nok det. men å være 20 år og så bastant kategorisere oslos uteliv som dette er vel litt i overkant.

Skrevet

Men det finnes da et par steder som er ok i byen?

Mono, Cafe Sør og Blå er steder jeg frekventerer ofte, og trives godt på. Blå er faktisk fullt på høyde med utenlandske klubber, og jeg syns ikke noen av disse stedene passer inn i noen av de tre gruppene som nevnes her. Da hadde jeg rett og slett ikke gått ut.. :ler:

Forøvrig anbefaler jeg alle å ta seg en tur til København, knallbra utelivsby, og jeg lengter allerede tilbake til Zoobar, Grillbar, Vega og Idealbar, selv om jeg har vært der 3-4 ganger det siste året.

Skrevet

Jeg går ikke god får disse stedene nå,

men de var bra før; var i kvartalet Kristian IV gate i dag

å la merke til at

gammle REX heter nå Vanilla,

gamle Cafe Opera og Kamikaze heter nå club K,

og at gamle galleriet som har vært stengt lenge kalles nå Pure liquid

Er det noen som har vært på disse stedene i det siste???

:hoppe::danse:

Gjest Virvel
Skrevet
Ja, greitt nok det. men å være 20 år og så bastant kategorisere oslos uteliv som dette er vel litt i overkant.

Men når man ikke er mer enn 20, så er det jo det man har å velge mellom... :erter:

Uansett er det vel som regel slik at en tur på byen blir akkurat det du gjør den til selv. Med passe mengde alkohol innabords og den "riktige" gjengen som selskap har jeg det gøy hvor som helst, jeg. :sjarmor:

Gjest gjest1
Skrevet

1. Øl-på-pub

:ler::klappe: (Meeen, skal sies at jeg ikke har sort Visakort, men likevel slipper forbi i køen på nevnte steder)

Jeg går ikke god får disse stedene nå,

men de var bra før; var i kvartalet Kristian IV gate i dag

å la merke til at

gammle REX heter nå Vanilla,

gamle Cafe Opera og Kamikaze heter nå club K,

og at gamle galleriet som har vært stengt lenge kalles nå Pure liquid

Er det noen som har vært på disse stedene i det siste???

:hoppe:  :danse:

Jeg har vært på de to sistnevnte stedene i det siste, men da var det arrangerte fester da, så litt vanskelig å uttale seg egentlig.

Jeg liker ikke disco da, så vet ikke hvor mye jeg har å bidra med. Jeg synes det er viktig å gå på steder med gode dj-er. Livingroom er i så tilfelle så og si alltid bra.

Ellers; grensen for å drikke sprit i Norge er 20 år. Alle grenser over det er jo satt av utestedene selv, slik at de lettere kan nekte uønsket klientell (det være seg stygge gutter/jenter, høy fjortisfaktor osv.)

Skrevet (endret)

mener du den som ligger nedenfor der BAREN var før?

Langt nede i Karl Johan?, OTB?

For der er det i hvert fall bare crap,

Alt nedenfor Egertorget er litt kjinkige

og har rykte på seg får å ikke være noe bra ...

Ellers så har du jo Odeon i Bogstadveien og de utestedene der men alt det innebærer asså... :overrasket:

Endret av M.P
Gjest Virvel
Skrevet

Er ikke OTB borte for lengst? :klø:

Skrevet

:forvirret: jo det var det jeg oxo trodde.

At de kallte det D12 eller noe...ja ja misstolket svaret hennes kanskje :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Vis du vil høre disko (altså saturday night fever disko lignende) anbefaler jeg Blå og Dattera til Hagen. På begge disse stedene er det i ny og ne DJ'er som snurrer diskoplater. Pleier å være moro med høy stemmning og mye dansing :danse::danse::danse::danse:

Og det er 20 på begge steder tror jeg (må alltid vise leg og har alltid kommet inn, selv som 20 åring) :)

Gjest LilSweetie
Skrevet
Vis du vil høre disko (altså saturday night fever disko lignende) anbefaler jeg Blå og Dattera til Hagen. På begge disse stedene er det i ny og ne DJ'er som snurrer diskoplater. Pleier å være moro med høy stemmning og mye dansing  :danse:  :danse:  :danse:  :danse:

Og det er 20 på begge steder tror jeg (må alltid vise leg og har alltid kommet inn, selv som 20 åring)  :)

Veldig gode tips! Cafe con bar er også bra, supergode drinker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...