Wonders Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 :klø: Vi har brød som er så nybakte at de er vame når vi kjøper de, til over 20 kr. Dagen etter er de stein- harde, og ubruklige. Dette er normalt når de ikke er proppet fulle av sukker, konserveringsmiddel og det som værre er. Vi bruker brød-posen de kommer i, med masse små hull i. Noen ganger kjøper vi brød som kommer i papir-poser, og noen putter vi i en xtra plastpose (brød-poser eller- fryserposer) Brødboks har vi oxo prøvd, men det ble ikke opptimalt. Åssen oppbevarer man de forskjellige brødene så de holder best mulig kvalitet og konsistens? Har lurt så lenge på dette jeg.
Pasha Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Man tager en brødboks av god kvalitet. (som er lufttett) og legger brødet inn uten noe rundt. da skal brødet holde seg fersk lenger.
Malia Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 sånn brødpose med små hull i i en brødboks er veldig bra holder bedre enn vanlig pose oppi der også faktisk
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Jeg synes papirpose med brødpose utenpå faktisk fungerer godt jeg.
Wonders Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2006 Noen som vet om brabantia-boksene er gode? Har masse fra denne produsenten, og vet det finnes en brødboks til serien, noen som har prøvd den? Flotte tips Malia og IdaH :bukke: Takk Takk
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #6 Skrevet 25. juni 2006 De posene med små hull i slipper jo nesten like mye luft til som om de hadde ligget ute i 'friluft' da. Da er det jo klart det blir hardt og tørt. Jeg pleier alltid å putte brødet i brødposer uten noe rundt, evt. sammen med posen det kom i.
Pasha Skrevet 25. juni 2006 #7 Skrevet 25. juni 2006 Brabantia brødboksene er veldig bra. Disse er også helt lufttette.
Snupplupp Skrevet 26. juni 2006 #8 Skrevet 26. juni 2006 Hei, Jeg bruker å skjære brødet i skiver og fryse det. Tar opp og varmer i ovn/brødrister etter behov. Da får jeg "nystekt" brød hver dag, fort går det også. Men jeg er singel og spiser ca. 2skiver om dagen så dette er vell mest praktisk når man spiser så lite...
Wonders Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2006 mee too, men det måtte da være noe bedre , tenker jeg, tråss alt, og det ER det. TAKK, inn på Jernia å kjøpe brødboks, ut å kaste den fra IKEA
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #10 Skrevet 26. juni 2006 Har Brabantia brødboks og legger inn brødet uten noe annet. Sprø skorpe og mykt inni.
Rosenrød Skrevet 26. juni 2006 #11 Skrevet 26. juni 2006 Hvor kjøpes denne brødboksen og hva koster den? Finnes den i stål?
Annie Skrevet 26. juni 2006 #12 Skrevet 26. juni 2006 Har brødet inni mikrobølgeovnen jeg. Det funker fint her.
Pasha Skrevet 27. juni 2006 #13 Skrevet 27. juni 2006 Jernia har i allefall den børdboksen (og sikkert mange andre kjøkkenbutikker). Den finnes i stål. både blantk og pusset. samt i enkelte farger Koster rundt 500-600 kr om jeg ikke husker feil. Men du kan ofte få dne på tilbud til 200-400 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå