Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sparer til langt hår og klipper meg sjeldnere enn vanlig. I går gikk jeg til frisøren for å ta kun det slitte, og sa at hun bare skulle ta 1 cm. Allikevel, etter at hun var ferdig hadde hun tatt 4-5 cm uten at jeg "merket" det før hun var ferdig! Det var kanskje litt min skyld også, jeg skulle ha fulgt med bedre, men siden jeg sa at hun skulle ta 1 cm trodde jeg at hun forstod det. Nå sitter jeg her med skulderlangt hår, og jeg som hadde spart lenge og greier. Det var ikke så slitt heller!

Ikke nok med det, men da hun vasket håret mitt fikk jeg vann over hele ansiktet og da hun tørket håret tok hun håndkleet og gned det i ansiktet mitt. I tillegg rev og slet hun i håret da hun gredde det slik at hårstrå knakk.

Og som om det ikke var nok måtte jeg betale 15 kr ekstra for balsam og 40 kroner ekstra bare for at hun skulle føne det litt med rund børste (dvs. bare litt, ellers brukte hun bare hendene). :overrasket: Jeg trodde sånt gikk inn i totalprisen for vask og klipp liksom?

Hva slags frisør er dette?!? Får nesten lyst til å klage. Det var på Nikita, by the way. Æsj jeg går aldri dit igjen! :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva slags frisør er dette?!? Får nesten lyst til å klage. Det var på Nikita, by the way. Æsj jeg går aldri dit igjen!  :frustrert:

Huff, synd å ikke bli fornøyd med klippen.. Men det vokser sikkert ut før sommeren er over :)

Angående Nikita :frustrert: Ringte og spurte hvor mye klipping koster, de svarte 429. Etter at håret var klippet, fønet og frisert så kom prisen på 495. Aaah, var så happy over klippen at jeg ikke fikk summet meg til å klage. Hadde de vasket håret, så ville vel det kostet 50 kroner ekstra.. Jeg ville ikke blitt overrasket om de tok seg betalt for å gre håret også.

Lureri.

Gjest Fruktfat
Skrevet

vask er inkludert på nikita, men ikke balsam og føn. om de KUN bruker hendene når de tørker det er det inkludert i prisen. og det er ikke frisørene som betemmer dette, men de lenger opp som ikke har hatt noe med frisøryrket noen gang; de vil bare tjene penger.

hver mnd går de igjennom hva hver enkelt frisør har av behandlinger, og har man lite balsam eller føning får man kjeft og beskjed om å bruke mer balsam og føning.

sånn er det, dessverre.

Skrevet

Takk og lov for at jeg går til en "independent" frisør. :overrasket:

Må være kjipt for de ansatte å bli pusha hele tiden på inntjening.

Gjest Fruktfat
Skrevet

jepp. det verste er at de nye daglig lederne helst ikke skal være frisører. (da vet de nemlig ikke hva frisørene må igjennom når de blir pushet på sånne ting. de kan tenke penger, penger og la det være med det. vet om et sted hvor DL mente at frisørene skulle ha i balsam på ALLE menn som vasket håret... :overrasket: menn med kort, ubehandlet hår har ikke BEHOV for balsam!)

Skrevet

Jeg var også på Nikita nylig og reagerte på at jeg måtte betale ekstra for balsam. Det burde jo være innkludert i en vanlig klipp. Da får de jo heller sette opp prisen på den synes jeg.

Nå er jeg forsåvidt fornøyd med resultatet - men sammenlignet med min forrige frisør så gikk det veldig mye kjappere her. VIl jo tro at en trenet frisør vil kunne se forskjell i utførelsen.

Gjest Gjest
Skrevet

Det som irriterte meg mest ved Nikita-klippen er at de ikke opplyste om ekstrakostnadene :sinna:

Jeg går ikke tilbake til Nikita.

Skrevet

Gå tilbake og klag! Det gjorde jeg sist jeg klippa meg - hadde en rekke spesifikasjoner (ikke ta lengden, ikke klipp kortere enn at jeg kan ha luggen bak ørene, ta hensyn til at jeg har masse veiler (sp?) som jeg ikke kan bruke to timer på å fikse hver morgen, osv) som ikke ble tatt hensyn til i det hele tatt. Jeg fikk ny klipp, pengene tilbake og et par stylingprodukter.

Man glemmer at en klipp er en tjeneste - og akkurat som man kan klage på dårlig utført rørleggerarbeid, kan man klage på arbeidet til frisøren. Det begrenser seg selvsagt hva som kan gjøres med det, men hvis du tar en titt i Kjøpsloven vil du finne ut at du har flere rettigheter enn de fleste er klar over. Dessuten er det ingenting som er så effektivt som å slenge et par paragrafer i bordet ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet
VIl jo tro at en trenet frisør vil kunne se forskjell i utførelsen.

det er ikke sikkert. under vm og andre mesterskap får man stort sett kun en halvtime til klipp og form. det aller fleste frisørsalonger setter av en halvtime til klipp.

har jobbet med mange som går fra 45 til 30 min på klippen; forskjellen er hvor raskt man klipper, ikke hvor nøye man er. men selvfølgelig; noen slurver for å bli fort ferdig, men de aller fleste gjør ikke det. det gjelder rett og slett å bevege seg fort nok, ble mer effektiv.

(har også jobbet med ei som nektet å bruke 30 min når DL ikke var der, hun satt med saks og kam i fanget og prata det kvarteret hun brukte ekstra...)

Gjest gjesta
Skrevet

Har også hatt en lignende episode med Nikita. Frisøren klipte opp håret mitt selv jeg hadde sagt at jeg ikke ville det. Hadde hatt det oppklipt, og spart det ut. Plutselig var det oppklipt igjen :sur: Fikk heldigvis noe avslag i prisen, men jeg har ikke klipt meg i etterkant.

Skrevet

Jeg var hoss nikita en gang og skulle klippe håret mitt..

Jeg fortalte hvordan jeg ville ha det: ikke for kort, men heller ikke for langt (hadde skulderlangt hår) ville ha det litt opphakket. Og så kunne hun gjøre noenlunde det hun ville.

Hun fortalte: litt lengre framme med ansiktet, litt kortere bak,(jeg forestilte meg at det ville bli buet) men nei!

Hun begynte bak, så jeg så ikke hvor mye hun klippet, men så så jeg ned på gulvet og fikk sjokk!!!! Sikkert 12cm hadde hun klippet bort!!! Og da kunne hun ikke snu, så det endte med det at håret bak var 3cm, og framme var det 5cm på venstre sidet, og 7 cm ved høyre! Hun hadde klippet meg knall kort, i en slik ny stygg hårfrysyre som liksom var på moten! Jeg klarte ikke å si noe! Uansett hva kunne hun ha gjort når hun hadde skamklippt meg? Kanskje dette var dårlig komunikasjon fra begge sider, men jeg vet at ville jeg hatt det kort så hadde jeg gitt klar beskjed om det!! Og er det ikke normalt at frisører forteller hvis de skal klippe det i enkort frisyre?

Har aldrig beveget meg inn på en nikita frisør igjen!

Gjest StoreSky
Skrevet

Min datter klippet seg der. Vanlig rett skulderlangt hår og pannelugg -ble så skjevt at jeg måtte til med saksa da vi kom hjem...Til prisen for 500,- uten vask, kun enkelt klipp.

Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Dette skjer meg hver gang jeg går til frisøren. Og jeg går til forskjellige hver gang. Nå har jeg spart til langt hår i 8 år og tør ikke gå mer til frisøren. Håper håret blir langt før jeg blir 50..

Gjest Gjesta
Skrevet

De klipper jo ALLTID av for mye! Jeg sier hver gang at jeg vil beholde lengden og bare stusse pittelitt, og hver gang sakser de av halve håret mitt. Og på Nikita har jeg gått 3-4 ganger og blitt misfornøyd hver eneste gang. Det finnes sikkert gode frisører i firmaet og, men jeg har ihvertfall bare hatt uflaks. Virker som de, og Modern Design-frisørene, alltid har en eller annen frisyre oppi hodet sitt som de har lyst til å prøve ut på intetanende kunder.

Nå har jeg heldigvis funnet meg en fast, uavhengig frisør som virkelig lytter til mine preferanser og forklarer nøyaktig han hva har tenkt å gjøre før han begynner å klippe. Men jeg lar ham egentlig få gjøre hva han vil, han er tross alt tidligere norgesmester og greier :) Hvis dere blir strålende fornøyd med klippen en gang, anbefaler jeg at dere ber om navnet til frisøren og benytter denne fast. Jeg hadde jo omtrent utviklet frisørskrekk før jeg møtte min perfekte match!

Skrevet

Oi, her var det ikke mye pent sagt om Nikita, gitt :ler: Tydeligvis jobber de bare for penger og tar ikke mye hensyn til kunden. Det virker ikke slik, i hvertfall. Jeg tror faktisk jeg skal klage på klippen jeg fikk i går. Sluttresultatet ble bra, men det ble ikke slik jeg ville ha det. Håper de hører på meg!

En annen ting jeg stusser litt på er kvaliteten på tingene de gjør hos Nikita også. Jeg har klipt meg flere ganger i utlandet og der virker det som om frisørene er perfeksjonister. Hver gang har jeg opplevd at de klipper meget nøye og bruker lang tid på at håret skal bli fint. I tillegg føner de håret veldig pent slik at man ser ut som en filmstjerne etterpå. En gang spurte jeg frisøren om han kunne bruke flattang etter føningen. Det gjorde han med glede og jeg så ut som Britney Spears etterpå hehe :ler: Jeg betalte ikke ekstra heller! Det er omtrent bare i Norge man må betale ekstra for ting. :forvirret:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har også hatt gode frisøropplevelser i utlandet. I Spania er de jo kunstnere!

Kjenner mange som boikotter Nikita, ikke pga at de har blitt misfornøyd, at frisørene tar seg betalt for alt slags eller fordi de ble drittlei av konseptet da "Kandidaten" gikk på TV, men fordi frisørene hver jævla gang sier at du har slitt hår og plasserer den tåpelige produktserien sin foran deg uten at du har spurt om noen produkter.

Skrevet

Klage er nok ikke så dumt, nei. Du har tross alt brukt mye penger på noe du ikke ble fornøyd med. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...