Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Lurer på om det går ann å farge dødt hår? Håret mitt knekker da jeg grer meg og da det er vått. Har akkurat bleket det. Fargen er forferdelig og jeg vil ha det mørkt igjen! Kommer fargen til å bite? Er livredd for grønnt hår

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

fargen vil blekes veldig fort når du vasker det. jeg hadde bleket hår før og så ville jeg ha svart med lilla skjær.... etter en stund ble det brunt med lyserosa skjær...

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar, noen andre med erfaring?

Gjest Gjest
Skrevet

Eventuell ny farge vil sitte veldig dårlig i! Fargen vaskes ut FORT, og du kan ¨å noen merkelige sjatteringer. Håper du har lært....Gjorde mye sånt m håret mitt for 12-13 år siden, men tilslutt fikk jeg nok av vanvittig ødelagt hår, skjoldete farger osv. I dag er det tykt, fint og HELT mitt eget- null farge eller striper. Og det er himmelsk...

Gjest Gjest
Skrevet

Ville nok ha klippet bort det værste som er veldig tørt, det tar vanskelig til seg farge. Pass bare på at frisøren din har i litt rødt i fargen din ( det opphever det grønne ;) ), men det vet de garantert i en frisørsalong. Lykke til

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

HVis du akkurat har bleket det og det knekker og er ødelagt, ANBEFALER JEG IKKE å farge det igjen da det kommer til å ødelegge enda mer. Enten får du la det være som det er, kure det masse med en god kur, eller klippe det rett og slett...

Fikk du bleket håret hos frisør?

Endret av Chic
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde en gang helbleket det, ikke bare en gang men flere ganger og det oppå et allerede slitt hår (øhm...). Gjett om det var slitt...! Kunne nesten ikke ta i det, da bare knakk. Så ville jeg bli mørk igjen etter en stund og for at jeg skulle tørre det, måtte jeg ha en følelse av at håret ville henge på da...,øhm...! :klø:

Men mitt råd (jeg fikk et meget vellykket resultat);

- KUR det så masse du orker, invester i en skikkelig kur. Da anbefaler jeg protein kur, og ikke fuktighets kur! Slitt og tørt hår er for så vidt to forskjellige ting. Har du tørt hår, så er fuktighetskur noe som hjelper. Men i ditt tilfelle, rekner eg med det er protein som trengs! :icon_smile:

- Kurer som jeg anbefaler er REDKEN sin "blåe" kur. Eller et billigere alternativ er Define sin protein kur. (Grunnen til at jeg mener kur er viktig er at du skal få en jamn og fin farge, en farge setter seg uansett seg mye bedre på sunt hår).

- Også er du redd for å få grønnskjær, da tenker jeg om du velger en varm farge (dvs.; farge med noe rødlige pigmenter i) da trenger du ikke du forpigmentere. Men om du velger en kald farge (ikke noe røde pigmenter i), da bør du forpigmentere det, og det gjøres hos frisøren.

Jeg forpigmenterte det ikke og jeg bruker bare kalde toner, men mitt hår har aldri virket grønt. Men det er litt forskjell på hårtype til hårtype og hvilken fargemerke du bruker vil jeg tro.

Lykke til! Håper jeg var til hjelp! :briller:

Gjest gjest1
Skrevet

Yes, redken "blåe kur" er best!

Den heter altså da redken extreme... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...