Gå til innhold

God jul til alle på kvinneguiden!


Sandra

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært medlem så lenge her på kvinneguiden, men føler likevel at jeg er blitt litt kjent etter hvert. Jeg svarer kanske ikke på så mange temaer, eller starter nye, men følger med nesten hver dag, på mange av temaene. Derfor kommer jeg nå med en liten julehilsen til alle dere på k.guiden...

Julen nærmer seg med stormskritt (Kan jeg love deg), og folk stresser med de siste innkjøp av gaver og ting til forberedelser av festen. Folk gleder seg som barn, og for barna er dette den beste tiden av alle.

MEN, det er ikke alle som har det så bra. Julen skal være en høytid der alle har det bra, og det er kankje derfor faktisk så mange lider nå akkurat i juletiden. Det kan være mange grunner til at folk ikke føler at julen faktisk er god og bra og koselig( jeg skal ikke ramse). Derfor er det viktig at folk ikke bare tenker på julegaver, og å kjøpe ting, men også de som sitter der alene uten en trygg familie, eller gode venner. Vi er blitt mer oppattt av gavene i julen enn å tenke på hva julen egentlig står for. (Jesus fødsel, omtanke og trygghet, kjærlighet?) Julen er også butikkenes høytid. De spiller julemusikk for at du skal komme i "julestemning"(=kjøpestemning), setter ut pepperkaker for å være koselige og julenissen hilser gjerne velkommen på kjøpesenter. Jeg sier ikke at jeg ikke vil at kjøpe gaver. Jeg liker selv å få en oppmerksomhet, men det jeg tenker på er at jeg skulle ønske folk la mer vekt på følelsene bak det hele, og ikke det materialistiske. Håper alle tenker seg om og tenker etter om de har en fjern slektnig, en fjern venn e.l. som hadde satt pris på en liten oppmerksomhet, som et kort eller en telefonsamtale. (Hadde jo også vært fint om det ikke bare hadde vært når det var jul da.. :( )

Håper alle her på kvinneguiden har en jul de gleder seg til og ikke gruer seg til. Alle ønsker at julen skal bringe gode opplevelser og gi gode minner. Derfor ønsker jeg dere alle en GOD JUL!

Feliz Navidad

Merry Christmas

Joyeux Nöel

(Så langt strakk mitt ordforråd)

P.S Dette er forøvrig trdje gangen jeg skriver dette innlegget. Jeg klarte nemlig å trykke på en eller annen feil knapp begge de siste gangene jeg hadde skrevet ferdig innlegget og skulle legge inn en julenissesmiley, så jeg vet ikke helt om jeg fikk med meg alt jeg ville nå siste gangen) Poenget var i allfall, God Jul, La hverandre stå i fokus, ikke gaven..

Sandra :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

God jul fra meg også!!

Jeg er enig i mye av det du skriver. Derfor pleier jeg å gjennomføre julen på ca. følgende måte:

Jeg har sagt i fra til alle mine tanter og øvrige slektninger at jeg ikke lenger ønsker gaver fra dem (synes gavehysteriet ofte har en tendens til å ta helt overhånd). Dersom jeg får noe allikevel, på tross av mine ønsker om ikke å få noe, sender jeg gjerne gavene videre til f.eks. krisesenteret her i byen. Der sitter det kanskje mennesker på julaften (barn?) som ikke får noen gaver i det hele tatt. De har mye mer bruk for gavene enn meg.

Jeg gir ikke så mye gaver selv heller -kanskje en flaske vin til broren min og en liten ting til en veldig god venn. Ellers liker jeg gjerne å bruke julaften (på dagen) til å reise rundt til slektninger og venner og lese en julefortelling høyt for de (noe Alf Prøysen greier eller noe) -eller jeg tar med meg dansekostymet mitt og en cd spiller og danser litt. Så prater vi litt, drikker litt gløgg sammen -før jeg reiser videre til neste.

Dette synes jeg er en fin måte å feire jul på.

Nelle :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... glemte å si at jeg selvfølgelig gir foreldrene mine en gave også, da :wink: Også har jeg en liten venn på 4 1/2 år som får noe spennende jeg har laget.

Nelle :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...