Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 Jeg har tidligere vært i en veldig håpløs situasjon som har gjort at jeg har fått mye inkassokrav og betalingsanmerkninger på meg. Før jeg begynte å betale, vil jeg tippe at gjelda mi lå på mellom 50-100 000 kr. Dette er gudskjelov "mitt tidligere jeg", og jeg betaler nå ned på gjelda så godt jeg kan. Og jeg unngår alt som har med å bestille ting mot faktura etc. Jeg fører dessuten budsjett, så jeg hele tiden vet hvor mye penger jeg har. I mitt tilfelle kan man vel rett og slett si at jeg endelig har blitt voksen. De regningene jeg har her i huset, er samlet i en perm. Nå begynner faktisk permen å bli tom for regninger snart , og jeg føler meg vanvittig mye lettere! MEN, jeg tror egentlig at jeg har flere krav liggende. Problemet er at jeg ikke har flere regninger her. Fins det noen oversikt noe sted, hvor man kan finne ut om man skylder flere penger? Eller må jeg ringe hvert bidige inkassokrav som er her i landet, og spørre om jeg skylder de penger? Det skal sies at ikke alle kravene mine har blitt betalingsanmerkninger. Det er derfor jeg lurer på hvor jeg kan finne ut av om jeg skylder inkassobyråene mer penger..
Bobeline Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Bare noen forslag, men kanskje inkassobyråenes forening kan hjelp deg med å finne ut hvor du kan henvende deg http://www.inkasso.no/ eller forbrukerrådet http://forbrukerportalen.no/
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Jeg tror ikke inkassobyråen lar deg glemme at du skylder de penger, de er nokså masete!
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Det har du nok rett i, men det virker som jeg er satt på overvåking i flere saker, siden de ikke har hatt noe å hente hos meg de siste årene. Det er derfor jeg ikke tør å stole på at jeg ikke har flere krav enn de som ligger i permen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå