Gjest gjest1 Skrevet 18. desember 2002 #1 Del Skrevet 18. desember 2002 Går på p-piller, men lurer likevel på om det er noko meir enn sommarfuglar i magen min(noko som ville gjort meg overlukkeleg, sjølv om det ikkje er planlagt..), kva slags innverknad kan pillene ha på fosteret? 10 dagar til pillefri veke. Kjæresten min seier eg pratar tull, men eg har ein liten mistanke, då eg er litt småkvalm og har fryyykteleg ømme bryster!! (Ville isåfall ikkje vore meir enn 2 veker på vei då..) Bare sånn by-the-way, kan mennesker få innbilt svangerskap? Har frykteleg lyst på baby eg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 19. desember 2002 #2 Del Skrevet 19. desember 2002 Vel, JA, mennesker kan få innbilt svangerskap. Og p-piller er ikke bevist å ha skadelig virkning på fosteret, men det anbefales at du slutter å ta dem dersom det foreligger mistanke om svangerskap. (står det i pakningsvedlegget til mine) La meg rette opp en liten detalj da, om du er 2 uker på vei, da ble du gravid I DAG, så det tviler jeg litt på. (man regner nemlig svangerskap fra første dagen i siste mens, som er omtrent to uker før EL (for kvinner som ikke spiser piller altså) så man er 2 uker på vei den dagen man blir gravid) følgelig mener du nok at det eventuelle fosteret max er 2 uker, og at du da er 4 uker på vei... Stemmer dette? (vel, 4 uker på vei, fosteret to uker, det er jo da folk felst venter mensen, og oppdager at denne ikke kommer, det er det jo to uker til du skal oppleve, men du kan jo som jeg antar du mener, ha hatt EL svært tidelig i "syklusen" da du egentlig ikke skal ha EL så lenge su spiser piller. En EL som kommer, helt uten å skulle det, dukker neppe opp akkurat "til rett tid" så dette er jo meget mulig) Anbefaler i så fall at du tar en test jeg, dersom du mener det er mulig at det er en baby i magen. Men da det er så tidelig er det ikke sikkert testen vil vise et sikkert svart. Kontakt eventuelt legen. Men hvor sikker føler du deg? Er det vits i å avslutte pillene? (husk da å bruke kondom eller noe annet, slik at du ikke blir gravid, dersom du ikke ER gravid, om du skjønner hva jeg mener) Selv har jeg disse mistankene hver eneste måned omtrent, i tiden før mensen. For jeg er stadig svært kvalm (men spyr jo egentlig aldri) svimmel er jeg også relativt ofte, og kunne gjerne sovet 3 timer ekstra pr. døgn. Men ømme bryster har jeg egentlig ikke. Tankene svirrer (for jeg vil også så gjerne ha en baby, selv om jeg spiser piller fordi det praktisk sett ikke passer helt enda), men jeg avslutter altdi min pillekur, og, presis (eller en dag forsinket) kommer mensen hver eneste gang... Om du likevel føler at det er en stor sjangs for at du kan være gravid, så ville jeg kontaktet legen, evetuelt tatt en test selv. (og husk at det er andre medisisner du kansje tar som kan være mer skadelig for et lite foster enn p-pillene...) Lykke til, uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. desember 2002 #3 Del Skrevet 19. desember 2002 Hmm.. Uff lurar sånn eg... Ønsker at eg er gravid, men tør ikkje håpe... Vil vente til etter eventuell uteblitt mens med å ta ein graviditetstest. Blir mindre skuffa om mensen kjem, enn om eg hadde tatt ein negativ test, trur eg. Tok abort for snart eit år sidan, og har ønska meg baby siden det. Det er derfor eg er redd for å tenke for mye på dette no.. For då blir eg så skuffa dersom eg ikkje er gravid. Har forresten ein ny kjæreste no, mannen eg sannsynlegvis kjem til å gifte meg med! Då eg vart gravid på denne tida i fjor, var eg utanfor eit forhold, og følte meg tvungen til å ta abort. Trur eg er ganske fruktbar, sist vbart eg gravid sjølv om eg tok angrepille rett etter samleiet.. Ååå, synes dette er så vanskeleg.. Kjæresten min seier eg ikkje bør tenke på det, men det er da ikkje sååå lett å la vere... Sidan eg har vore gravid før, kjenner eg att nokre av symptoma også, men dette kan jo berre vere innbilling då.. Brukar ikkje nokre andre medisinar, så eg trur eg fortsetter på pillene 9 dagar til... Så får vi sjå... Uff, skulle ønske eg kunne snakke med noen eg... (beklager om dette vart litt langt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 19. desember 2002 #4 Del Skrevet 19. desember 2002 Det ble slett ikke for langt, og vi er jo her så du kan "snakke" med oss i alle fall. (da jeg aldri har vært gravid er jeg neppe den rette kanskje, men jeg er god til å "lytte" i alle fall ) Lykke til. Spis pillene dine i 9 dager til du, det skader neppe. Og hold oss oppdatert (hmm, 9 dager, og så kanskje et par dager til før mensen er ventet (?) (selv får jeg mensen 3. dagen uten piller, men dette er vel ulikt for forskjellige folk) og vips, så er jeg nesten tilbake fra julefeie når du vet mer. Vel, da får jeg kanskje med meg svaret også) Det ordner seg nok uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. desember 2002 #5 Del Skrevet 19. desember 2002 Jepp... Skal roe meg ned nokre hakk.. Hehe... Innbiller meg jo ting i hytt og pine.. Pleier å få mensen 3. og 4. dagen i pillefri veke. Så på nyttårsaften kjøper eg ein liten test, dersom det ikkje har komt noe. *smile veldig forsiktg* Det hadde vore så deilig med ein liten ein.... Men får sjå... Og så skal eg prøve å ikkje bli så alt for skuffa, dersom ikkje... Men puppene er ømme som berre søren... Skulle ønske eg kunne gjort eit eller anna for at dei ikkje skal vere så ømme.. Skal holde deg oppdatert ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 19. desember 2002 #6 Del Skrevet 19. desember 2002 Problemstillinga med oppdatering, som jeg ikke så klart fikk frem da jeg talte alle dagene, er at jeg rett og slett ikke kommer til å h atilgang til nett når jeg er på juleferie. Jeg setter meg ikke ned i stua til svigers og leser KG, når vi er der på 5 dagers besøk, sist så vi dem i sommer. Setter meg ikke ned på mine foreldres pc heller, når vi er der på et 4 dagers besøk ved nyttår. Så, jeg leser nok ikke KG mellom i morgen kveld og 1. nyttårsdag på kvelden, tipper jeg. Leser nok ikke nett i det hele tiden i mellomtiden, så sånn er det..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. desember 2002 #7 Del Skrevet 19. desember 2002 Eg forstod det, ja :D Men meinte at eg skulle holde deg oppdatert likevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2002 #8 Del Skrevet 20. desember 2002 Hei, Veslo! Husker deg fra DOL i fjor, og har mange ganger lurt på hvordan det gikk med deg (er innom DOL veldig lite, og under forskjellige nick :blunke: ). Så koselig at du og mannen din vil ha barn i sammen! Kanskje er det litt tidlig ennå siden dere ikke har vært sammen et år ennå, og fordi jeg husker at du er under 20. Correct me if I'm wrong. Forstå meg rett, har dere snakka om å få barn sammen og er klare for det, er ingenting hyggligere :D Jeg ville bare at dere skal tenke over hvor i livet dere er (utdanning, jobb med sikker inntekt, et hjem) før dere starter med et barneprosjekt. Selv nærmer jeg meg de 27, og det er først de siste åra at barn har vært aktuelt, bla pga jeg ville bli ferdig med utdanning og skaffe meg jobb. Jeg veit at jeg i en alder av 20 helt sikkert hadde klart å bli en god mor, men jeg tror at det hadde blitt mye tøffere både utdanningsmessig, sosialt og økonomisk sett. Uansett ønsker jeg deg lykke til Klem fra ei som har tenkt mye på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. desember 2002 #9 Del Skrevet 22. desember 2002 Sjølv om vi har snakka om det, så har vi liksom ikkje planlagt det då--.. Vil jo vere litt fornuftige.. Men dersom det viser seg at eg no altså er gravid, ville ingenting gjort oss meir lukkelege.. (sjølv om tanken er frykteleg skremmande...) Abort greier eg ikkje ein gong tanken på.. Ååå... Skulle ønske eg kunne tatt ein test no eg... Vil så gjerne vite!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 22. desember 2002 #10 Del Skrevet 22. desember 2002 Bare sånn by-the-way, kan mennesker få innbilt svangerskap? Juppidupp, her har du et levende bevis på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. desember 2002 #11 Del Skrevet 22. desember 2002 Hmm.. Begynt å kaste opp også eg no... Gledar meg til å teste, men gruer meg litt også.. Korleis artar slike innbilte svangerskap seg då? Kan bruk av p-piller ha noen innverknad på ein gravi-test? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 22. desember 2002 #12 Del Skrevet 22. desember 2002 Nei, fytti grisen. Så innbilt har nuh ikke mine svangerskap hvert at jeg har kasta opp i dem Kan du ikke ta en test da frøken. Jeg mener, siden du har begynt å kaste opp må du jo ha kommet såpass inn i det eventuelle svangerskapet at en positiv test vil slå ut??? Er så nysgjerrig nå asså :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. desember 2002 #13 Del Skrevet 23. desember 2002 Eg meiner ikkje innbilt på den måten... Men eg veit at hundar kan få innbilte svangerskap. Dei får melk, og begynner å lage "rede". Lurte på om noko liknande kunne hende hos menneske. Men det kan det da kanskje ikkje.. Eg trur ikkje eg vil ta test heilt enno, er enno nore dagar til eg skal ha mensen.. Best å vente litt.. Sist eg var gravid kasta eg opp etter ei veke, så sjølv om eg gjer det, behøver det ikkje å vise på noen test. Det kan jo vere psykisk og... Men eg gledar meg til å teste!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 2. januar 2003 #14 Del Skrevet 2. januar 2003 Vel, som jeg vel har sagt før, mennesker kan få innbilte svangerskap. Men jeg vet ikke helt hvordan det arter seg. Uteblitt mens, negativ test, voksende mage... trur jeg i alle fall. Litt små undersøkelser på nettet viser at ja, dette stemmer nok. Man kan til og med kjenne fosterbevegelser sies det. Men, det blir IKKE en positiv test. Fenomenet er uansett svært lite utbredd, og oppstår ifølge en eller annen lege "normalt hos kvinner i 30-40 årsalderen med et desperat ønske om å bli mor" og er en psykisk situasjon, det er nesten umulig å overbevise henne om at huhn ikke er gravid, selv etter ultralydbevis, for hun KJENNER jo babyen. Det er neppe dette du lider av, tenker jeg. La oss vite resultatet av testen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. januar 2003 #15 Del Skrevet 2. januar 2003 Mensen kom som den skulle den, litt utpå dagen på måndag. Skuffelsen vart større enn venta, men det går heldigvis betre no. Så får eg berre glede meg til det blir min tur, om nokre år, kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 2. januar 2003 #16 Del Skrevet 2. januar 2003 Ja, det er vel slik det går. Min kommer vel som ventet på lørdag, tipper jeg. Blir nok vår tur en gang også, om noen år, som du sier. Sambo sier 2-3 år, selv ønsker jeg mer 1-2 år, men baby om et år, da må vi jo begynne å prøve da.... og det er vi vel ikke klare for. Han får vel rett... Eller, kanskje 2 år, så blir vi enige på halvveien? Lykke til, det blir din tur en gang også, når dere bestemmer dere for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå