Gå til innhold

Smokk. farlig for tannstilling/andre ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på tre bruker fortsatt smokk, men nesten bare om natten. Hun har akkurat vært syk, og da fikk hun ha den litt ekstra, når hun skulle hvile seg. Sånt sklir jo ut med en gang, så nå skal hun "hvile" hele tiden. Jeg tror egentlig det skal gå greit å kutte ned til nattbruk igjen, men jeg merker jeg er så lei av hele smokken. Hun er jo stor jente nå, ingen baby.

Samtidig tror jeg det blir kjempetøft for henne å slutte helt med smokk, hun er veldig knyttet til den. (Godt mulig hun kommer til å begynne med totten i stedet).

Derfor synes jeg det er unødvendig å tvinge gjennom smokkeslutt bare fordi jeg er lei og synes det ser teit ut.

Men på den siste smokkepakken jeg kjøpte sto det at de anbefalte at man sluttet ved tre års alder. Er det på grunn av tennene? Eller er det flere årsaker til at man bør slutte? Dersom det virkelig ikke er bra for henne å fortsette med smokk om natten, kutter vi den ut nå.

Noen som vet?

Kan legge til at hun virker litt mer trassig enn vanlig akkurat nå, og har en lillebror som får bruke smokk, så tidspunktet er kanskje ikke helt ideelt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Da min eldste var tre, fikk vi beskjed hos tannlegen å slutte. Dette pga tannstilling. Har hatt en plan om at min datter som nylig er blitt tre skal slutte, men denne jenta er fryktelig glad i sutten sin.. Men skal gjennomføre det, pga det tannlegen sa da eldsteman var tre.

Skrevet

Ok, da får vi også ta den kampen. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...