Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Shave-girl
Skrevet

Har nettopp begynt å barbere meg med høvel under armene, beklageligvis så har jeg blitt noe rød.

Har tatt på slik intimvask som mange anbefaler men er rød. Har også hatt på babyoil gel med chamomille uten at det har hjulpet nevneverdig. Har også forsøkt Natusan Zink Salve uten godt resultat.

Har Helosan salve og tror jeg skal bruke denne, og eventuelt Lacobase Repair krem. Men en bør vel uansett ikke bruke for tykke kremer under armene?

Hvilke kremer anbefaler dere for å få bort rødhet? Og eventuelt andre metoder dere bruker for å unngå problemet?

Ha en flott søndag alle! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å la det hvile i fred.

Gjest Gjest
Skrevet

Når jeg barberer meg under armene så tar jeg først og våter ut området med varmt vann. Deretter tar jeg på godt med barberingskrem og baberer med hårene. Deretter tar jeg på nytt varmt vann og tar igjen barberksum på, og denne gangen barberer jeg mot hårene. det er best å gjøre dette når en dusjer egentligt. Da får ihvertfall ikke jeg nupper/rødhet

Gjest Shave-girl
Skrevet

Gjest; hva slags barberskum/gele er det du bruker?

Du bruker aldri noe som helst fuktighet under armene etter at du er barbert?

Gjest Gjest
Skrevet

Bruker sånn vanlig gilette, men det kan jo henda at du kan reagere litt på det skummet. En får jo kjøpt barberskum på apoteket også. Er jo veldig forsiktig når jeg barberer og det er også viktig og ikke bruke en for sløv barerhøvel :) Etter det bruker jeg bare deodorant :)

Gjest Gjest
Skrevet

jeg bruker som regel veet (den gamle, vanlige) og høvel kun hvis jeg har dårlig tid. hvis jeg har brukt veet smører jeg med aloe vera gele fra helsekosten, hvis jeg har barbert aloe vera eller mannen sin etterbareringskrem. (nivea tror jeg)

Gjest Gjest
Skrevet

deodorant rett etter barbering? da er det ikke rart du er rød, hvis det er alkohol i deo en?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg barberer meg i dusjen med såpe.

Når det gjelder rødhet og kløe..min bitre erfaring er at huden bare må venne seg til det. Hvis jeg slurver med bikinilinjen, så klør jeg som gal de første gangene jeg barberer meg.

Skrevet

Oi etter denne tråden så må jeg si at jeg har virkelig blitt tykkhudet! :ler:

Skrevet

jeg barberer også i dusjen, tar bare å dusjer litt vann under før jeg barberer.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker vanligvis bade dusjsåpe og høvel, men barberskum går også bra. Bruker alkohol- og parfymefri deodorant, evt lar huden hvile etterpå. Har aldri problemer med nupper eller rødhet, men huden kan bli litt tørr. For meg funker det da best å la den være i fred for kremer o.l.

Gjest Gjesta
Skrevet

Som noen tidligere ha påpekt, fukt armhulene godt med varmt vann først slik at hårene blir myke og porene åpner seg (barber deg når du dusjer for enkelhetens skyld). Bruk masse barberskum, og lette strøk med høvelen. Unngå å gni med hånkle etterpå, klapp lett for å tørke heller. Og vent med deodoranten! Kanskje du bør investere i en mildere?

Når det gjelder kremer og sånt, har jeg en avkjølende gele som er god mot irritert hud etter barbering. Den er av merket Guinot og heter after hair removal body gel. Kjøpte den på en hårfjernings/hudpleieklinikk (Bare Clinic i Stavanger). Ellers skal visst vibratorrens og alkohol hjelpe dersom problemet er røde nupper. Disse kommer nemlig av at bakterier trenger inn i hårsekkene, og det er derfor bra med steriliserende produkter. Dersom problemet ditt er sensitiv hud, er det kanskje ikke å anbefale!

Gjest Gjest
Skrevet

Anbefaler jojobaolje som "barberskum"! Bare smører på noen dråper på våt hud og barberer i vei. Når jeg gjør det på denne måten går det bra selv i bikinilinjen. Ingen nupper og ikke sårt. Bruker vanlig mannehøvel.

Men hvis du er helt ny på armhulebarbering så du nok påregne litt herding av huden.

Litt off topic men jeg anbefaler også Neutral deo. Den er kjempeeffektiv og uten parfyme og andre uhumskheter.

Gjest Cerise
Skrevet

Mange gode svar her som nok kan hjelpe deg med ditt problem vil jeg tro. Men som noen sa ovenfor her, så går det også litt på at huden må venne seg litt til det.

Gjest Shave-girl
Skrevet

Helt utrolig mange svar og jeg takker så mye! :)

Men en ting funderte jeg på;

finnes det andre hårfjerningsmetoder som er mer skånsomme å benytte seg av under armene?

Tenker da på Veet/Nair hårfjerningskrem/voksstriper, voksing av hårene, eller andre tips?

Blir superglad for svar fra alle dere som har prøvd det forskjellige... :klem:

Gjest Tanita
Skrevet

Voksing varer iallefall lenge, og selv om du kan bli litt sår like etter voksing, så får huden hvile lengre imellom. Anbefaler at du får gjort det i salong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...