Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 Saken er altså den at jeg har ei venninne. Hun har hatt samboer i noen år og de har barn sammen. Han fungerte dårlig i familien. Liker ikke ansvar og forpliktelser. Familie er visst noe ekkelt og klebrig som han ikke vil ha. Han ville ha mere og mere frihet til å gjøre sine ting. Alene. Og han fikk det, og fikk det og... Så smeller han bomben og vil ut ! Har skaffet seg eget sted å bo + ny ung dame, og flytter på rappen. Etter noen ukers grining og tenners gnissel, snur min venninne i hva hun mener. "Det var ikke hans skyld, det var den andre damens" ! Det blir spadd opp guff om hennes fortid og min venninne vil ha ham tilbake... Hun lager et Hel**** for den nye og forholdet sprekker. HAN er alene igjen. Min venninne sier ikke stort om det, men jeg merker det på småting i starten. Hun må ha "hjelp" av eksen til alt, gjør seg liten og svak og inviterer ham på kino, middag, spaserturer og "samtaler" om deres felles barn... Han dukker opp på utflukter...helt tilfeldig, liksom... Og SÅ sier hun at de skal se på hus sammen ! Et halvt år etter bruddet. Hun selger alt av verdi i livet sitt, tar nytt stort lån og kjøper nytt tre-millioners-hus, med egen "fløy" til ham, så han kan være i fred med sitt... Og hun er ikke rik i utgangspunktet. (Hvordan skal hun klare dette, tenker jeg.) De er i ferd med å flytte sammen igjen i disse dager. Om hennes unger hadde gjort noe de visste at de ikke fikk lov til, så hadde det fått øyeblikkelige negative konsekvenser for dem. Han gjør familien og henne så vondt han bare vil og det får ingen konsekvens. Tvert i mot: han får sitt livs belønning ! Han lærer ingenting. Hun lar ham komme unna med det i bytte for fagre løfter... Hun tror på hans fagre ord om at han aldri skal gjøre det igjen... Det gjør ikke jeg. Hun kaller det "førti-års-krisen" hans og overser helt at han har villet bort siden hun ble gravid med deres felles barn...og det startet for maange år siden. Jeg er himmelfallende oppgitt på vegne av kvinnerasen. Hvorfor gjør damer sånne ting, om og om igjen ? Hvor blir det av selvrespekten ? --- Har noen av dere erfaring med å flytte sammen igjen etter opprivende utroskap/brudd ?
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Nei, ingen erfaring selv. Men i venneflokken. De som greier det er de som er ærlige og oppriktige, og som har sterke følelser for hverandre og barna. De som ikke greier det er der den ene parten driter fullt fan i den andre og spiller med så lenge det gir egne fordeler. Synd i din venninne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå