Gjest fride Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 skal strikke armbånd med den tynneste stålwiren og perler....noen ide om hvilken pinnestr som vil fungere? lurer også på hvordan jeg skal skjule opplegget til maskene og hvilken lås som vil passe. kjøpte perler og div via sgs på nettet i går. er de bra? har dere andre nettbutikker å foreslå?
Krista83 Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 Jeg leste i en bok nå, men der var det mest hekling av ståltråd. der brukte heklenål fra 3,5 og opp til 7. Det sto også at ved strikking så fikk en et mer regelmessige omganger, mens med hekling så ble det mer uregelmessig og viltert. Pinnene, nålene avgjør hvor luftig du vil ha arbeidet. Håper jeg var litt til hjelp hvertfall...
Gjest allium Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Jeg tror jeg har brukt ca. pinne 5. Skjule oppleggskanten? Hvorfor det? Som lås synes jeg det fungere best å bare ta "trådenden" og veve bort til midten av den ene kortenden, for så å forme den til en liten krok, som hektes fast i den andre kortenden.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #5 Skrevet 25. juni 2006 smart, allium!!!! da trenger jeg jo ikke å kjøpe en spesiell lås!! Takk!!!! Gleder meg. kan nesten ikke vente til det kommer i posten
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 Også vil jeg anbefale bambuspinner. Sklir ikke så mye da. Tror mine også er i størrelse fem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå