Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 samvittighet? les teksten her! Herjer på radio fortiden... måtte jo bare være en mann som har laget den. Blir kvalm av å høre den. Makan til egoisme..........
Gjest 2324 Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 Har ikke hørt denne på radio, men må si det der var en merkelig tekst.
Gjest Virvel Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Jeg synes bare den sangen er ekkel (og jeg har ikke tatt abort). Kunne gått rett inn i en antiabortkampanje.
Gjest Ava Skrevet 25. juni 2006 #5 Skrevet 25. juni 2006 samvittighet? les teksten her! Herjer på radio fortiden... måtte jo bare være en mann som har laget den. Blir kvalm av å høre den. Makan til egoisme.......... ← Egoisme ? Jeg synes faktisk teksten er rørende. Og jeg er ganske sikker på at den ofte er høyst reel. Har dere virkelig et problem ved at folk forteller om tankene ifm en abort? Eller er abort noe man utfører - og aldri mer tenker på?
fuerza Skrevet 25. juni 2006 #6 Skrevet 25. juni 2006 Jeg synes teksten er fin. Han synger jo om at han får dårlig samvittighet, og at han tenker mye på babyen som aldri ble født. Det er hans personlige følelser og tanker rundt aborten, tror ikke det er meningen at han prøver å gi alle dårlig samvittighet.
Elanor Skrevet 25. juni 2006 #7 Skrevet 25. juni 2006 Helt enig med Virvel. Grunnen til at jeg også tror det, er ordvalget. F.eks: "Sometimes I wonder as a fetus if you faught for your life?" Mer renspikka propoganda kan du lete lenge etter. Han går jo så langt som å kalle aborten for "homicide". Dette er virkelig noe mer enn sorgen over å ha mistet et barn.
Gjest Virvel Skrevet 25. juni 2006 #8 Skrevet 25. juni 2006 Har dere virkelig et problem ved at folk forteller om tankene ifm en abort? Eller er abort noe man utfører - og aldri mer tenker på? ← På ingen måte, men det er bare et eller annet med den sangen som gjør meg litt kvalm. Synes den er for overdrevet, følelsene virker ikke ekte, det kjennes mer som propaganda. Synd i grunnen, det er jo et litt fy-tema for mange fremdeles, så det kunne vært fint med en fin sang om savnet etter en abort, men akkurat denne her synes jeg er for dum.
Gjest Ava Skrevet 25. juni 2006 #9 Skrevet 25. juni 2006 Helt enig med Virvel. Grunnen til at jeg også tror det, er ordvalget. F.eks: "Sometimes I wonder as a fetus if you faught for your life?" Mer renspikka propoganda kan du lete lenge etter. Han går jo så langt som å kalle aborten for "homicide". Dette er virkelig noe mer enn sorgen over å ha mistet et barn. ← Ok - så man "sørger" ikke etter en abort? Eller i såfall - hold det for deg selv? Hårreisende påstander dere kommer med
Gjest Virvel Skrevet 25. juni 2006 #10 Skrevet 25. juni 2006 Neimen herregud, det er da ikke det jeg sier, jeg sier bare at noe skurrer i denne sangen, og jeg synes den virker omtrent like ektefølt som alle disse idiotiske ok-så-jeg-pulte-bestevenninna-di-men-det-vakke-meningen-assa-sangene.
Elanor Skrevet 25. juni 2006 #11 Skrevet 25. juni 2006 Ok - så man "sørger" ikke etter en abort? Eller i såfall - hold det for deg selv? Hårreisende påstander dere kommer med ← Det var da ikke det jeg skrev! Klart man sørger etter en abort, men denne sangen lukter noe helt annet enn sorg. Homicide er Mord med stor M! Å drepe naboen er Homcide. Ifølge denne sangen er abort like ille? Velvel...
Saeria Skrevet 25. juni 2006 #12 Skrevet 25. juni 2006 (endret) Må si meg enig med Virvel og Elanor. Det er noe med ordvalgene i teksten som gjør at det hele skurrer. Klart folk sørger etter en abort. Klart de tenker på hvordan barnet kunne ha blitt, hvor gammelt det hadde vært dette året, noen år senere osv. Men som sagt så er det noen linjer i denne teksten som gjør at den fint kunne vært en del av en antiabortkampansje. I så måte er jo teksten genial. Genial og bekymringsverdig. Endret 25. juni 2006 av Saeria
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #13 Skrevet 25. juni 2006 Må legge til at det er en jente som synger/skriker "I made a mistake" Dette er en rap som spilles veldig mye på Radio 1 og Energy.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #14 Skrevet 25. juni 2006 Jeg er i en situasjon hvor det kan være at om jeg blir gravid så må jeg ta abort (helse, og ja, vi bruker alle typer prevensjon som det er mulig kombinere). Jeg er faktisk ikke abortmotstander, men om det skulle skje så tror jeg nok at jeg kommer til å sitte igjen med mye de samme følelsene som ligger i denne teksten, for jeg har alltid sett et foster som et levende vesen. Så at noen har et så intenst selvhat og sorg over å ha tatt et liv for sitt eget beste (og kanskje den dreptes beste) kan jeg godt forstå… Forventer ikke at andre skal føle det samme, men jeg er på en måte “glad” for å se at det er andre som sliter med det sanne jeg antakeligvis hadde gjort. Sterk tekst, minner meg på at vi må være forsiktige så vi ikke ender opp i samme situasjon selv…
Malia Skrevet 25. juni 2006 #15 Skrevet 25. juni 2006 synes slike ting bare gjør vondt verre egentlig. å gruble frem og tilbake, samtidig med at hun mistet fosteret uansett.. gjør det bare vanskelig for seg selv. Hadde jeg hørt den rapen hadde jeg skrudd av radioen.
Gjest Ava Skrevet 25. juni 2006 #16 Skrevet 25. juni 2006 Mistet fosteret uansett? Det er snakk om en manns følelser ifm en abort - jeg synes det var fint å se en mann vise sine følelser på den måten. Merkelig hvor tabu det er med slike følelser - og spesielt når de kommer fra en mann. Abort skal liksom være noe som foregår men som ikke skal snakkes om.
Malia Skrevet 25. juni 2006 #17 Skrevet 25. juni 2006 åkei? synes det stod at det var en jente jeg shø.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #18 Skrevet 25. juni 2006 Vi lever i 2006 skal ikke en mann få si meningene sine uten at høner som dere reagerer? Hilsen jente
Gjest Gjesta Skrevet 25. juni 2006 #19 Skrevet 25. juni 2006 ER det egentlig så ille om noen får dårlig samvittighet etter å ha tatt abort? Jeg er sikker på at dårlig samvittighet er en nødvendig del av prosessen rundt en abort. Den som ikke får dårlig samvittighet av å ta livet av et foster må ha såkalt "varig svekkede sjelsevner". Jeg er ingen abortmotstander, og kunne kanskje tatt abort selv under visse omstendigheter, men en ting vet jeg: Slikt gjør ikke et oppegående menneske uten å slite med både samvittigheten og tunge tanker etterpå.
Azi Skrevet 25. juni 2006 #20 Skrevet 25. juni 2006 Den sangen er veldig populær på MTV for tiden. I følge han så angrer han på det som hadde skjedd. Og han er så lei seg for at han aldri ble kjent med barnet sitt osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå