Gå til innhold

kva farga ska dåke ha?

Tiri

Anbefalte innlegg

Vi skal ha champagne, rosa og gult + hvitt og sølv. Det blir sannsynligvis hagebryllup på landet med innslag av markblomster, så jeg synes det passer med litt "landlige" farger. Buketten skal bestå av hvite og champagne roser, rosa peoner, litt reinfann, prestekrager og eføy, med to sølvhjerter i midten. I kirken skal det ligge en prestekrage på hver benkerad, og peoner++ i buketter framme i koret. Bordet skal pyntes med roser og litt andre blomster (har ikke bestemt meg for hvordan blomsterarrangementene blir enda), hvite lys med eføy og sølvtråd rundt, og noen løse prestekrager og eføyranker. Innbydelser og forside til sanghefte skal lages med kremhvit "bølgepapp". Sølvfarget tyll festes på pappen så det blir ca 1 cm klaring til kanten hele veien rundt, kanten "bølges". Et svart/hvitt bilde av oss festes oppå der igjen med samme klaring til tyll-kanten. To sølvringer i øvre høyre hjørne og to små rosa roser+en liten prestekrage i cernit i nedre venstre hjørne på bildet. Bordkortene skal være en liten brud til hver kvinnelig gjest og en liten brudgom til de mannlige, som holder et lite skilt med navnet skrevet i sølv på. (lagd i trolldeig/cernit og malt, med tyllslør og flosshatter icon_wink.gif )

Tror jeg da! icon_biggrin.gif Det er lenge igjen enda - så jeg kan komme til å ombetemme meg et par ganger til!... icon_wink.gif

Silje icon_razz.gif

heart4.gif~05.07.03~heart4.gif

[ Dette Innlegg er endret av: Juli2003 den 2002-03-20 09:35 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Juli2003 den 2002-03-20 09:37 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår farge er blå, i litt forskjellige nyanser, og offwhite.

Ååh!! Jeg gleder meg som en unge!!! hoppe.gif Det er så lenge å vente...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbydelsene og bordkortene er laget av bomuldspapir (krem med innslag av små blomsterblader - vanskelig å forklare). Kontrastfargen er lys olivegrønn (er finere enn det høres ut altså!)

Er litt usikker på valg av blomster, men tenker veldig på blå anemoner som jeg syns er så nydelige! Er bare litt usikker på hvor godt de holder seg. Vi skal ha bryllupet vårt i et typiske norsk bonde interriør, så det det hele vil bli litt rustikt. Det skal f.eks. ikke være duk på bordet. Lokalet i seg selv er jo malt i bondefarger, så jeg føler at for mye dekorasjoner vil ødelegge litt. Men på bordet kunne jeg tenke meg å strø utover blomster-hoder av blå anemoner. Om dette ikke passer så tenkte jeg på dyp røde roser. Det passer jo til alt!1212[ Dette Innlegg er endret av: 09.08.2002 den 2002-03-21 09:50 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi skal ha "kremfarger"; kremgul/kremhvit, kremrosa, og så blir det jo masse hvitt og blanding av gull og sølv (ringene våre er i hvitt - og gull gull)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bordet dekkes i hvitt, gull og en slags "vinrød". Den er egentlig ikke rød, mer mørk rosa. Derfor trekker vi blomstene fra mørk rosa opp mot en blekere gammelrosa (ikke noe babysøtt). Brudepikenes kjoler er i blek, blank, iskald gammelrosa.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...