Gå til innhold

Reptiler

Gjest Gjest_minne_*

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mulig det, men hvorfor gis de dispensasjon for skildpadder? Det er ingen logikk i det.

Kanskje det er vanskeligere å sette i gang ulovlig avl av disse? Vet virkelig ikke.

Jeg synes man skulle få skaffe seg reptiler i Norge, men jeg frykter at om de opphever forbudet vil vi få en ny bølge av uansvarlge dyreeiere som skal ha slange osv for at det ser bra ut..osv.

Gjest gjest1
Skrevet
Hva med boaslange? er det lov? og hvor store kan de bli?

De er ikke lov og blir det ikke heller. Den vi hadde var to og en halv meter, jeg vet ikke hvor mye lenger han kunne blitt, vi solgte ham da det ble vanskelig å få tak i mat til ham. Han spiste kun levende.

Kanskje det er vanskeligere å sette i gang ulovlig avl av disse? Vet virkelig ikke.

Jeg synes man skulle få skaffe seg reptiler i Norge, men jeg frykter at om de opphever forbudet vil vi få en ny bølge av uansvarlge dyreeiere som skal ha slange osv for at det ser bra ut..osv.

De skaffer seg det helt fint i dag også, det er ikke noe problem. Problemet ligger i at de ikke tør å ta dem til veterinær ved behov.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trodde det var lov (uten allergier ol) å ha skilpadde i norge... nå ble jeg skuffa, for hadde lyst på en. Må nevnes at jeg ER allergisk, men sikkert ikke nok til å åf innvilget en skilpadde. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg trodde det var lov (uten allergier ol)  å ha skilpadde i norge... nå ble jeg skuffa, for hadde lyst på en. Må nevnes at jeg  ER allergisk, men sikkert ikke nok til å åf innvilget en skilpadde.  ;)

Ikke vet jeg, men jeg kjenner noen som hadde skilpadder før - de overtok dem etter en slektning, og denne familien som overtok dem har også hatt diverse hunder og fugler, så her kan de ikke ha skyldt på allergi. Antar at det var lovlig holdte dyr.

Du kan jo søke om lov til å få overta en skilpadde, ikke importere, kanskje det er lettere?

Skrevet

Da jeg søkte var det lettere å få tillatelse til å importere enn for å overta. Hvertfall hvis det var snakk om å ha alle papirer klare før evt. man kunne overta en skilpadde.

Vi kunne ikke få godkjennelse for å overta en før vi kunne oppgi hvem man skulle overta etter - og vi kunne ikke overta før vi hadde papirene klare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...