Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har nå lagt om kostholdet mitt,men det ser ut som om det har stoppet helt opp. Første uken gikk jeg ned ca 1.2 kg, nå i ettertid er det max 200 gram pr uke, det er jo ingenting. Jeg er 160n cm høy og veier 56.8 kg. Hvorfor går jeg ikke mere ned enn 200 gram pr uke??
*Emma* Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 Mest sannsynlig fordi du inntar flere kcal enn du forbrenner.
Lillesøster Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Du gjør det jo på helt rett måte da, dvs. at du går ned langsomt. Det er jo den slankingen eksperter anbefaler. Synes du skal ha mer tålmodighet med deg selv, synes du er superflink.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 Jeg inntar ikke mere kalorier enn jeg forbrenner, jeg er nøye med det. Det er derfor jeg synes det er så rart. Hadde jeg inntatt mere enn jeg forbrenner så hadde jeg jo skjønt det selv.
Quirky Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 (endret) Du gjør det jo på helt rett måte da, dvs. at du går ned langsomt. Det er jo den slankingen eksperter anbefaler. Synes du skal ha mer tålmodighet med deg selv, synes du er superflink. ← Vel, 200 gram i uka er litt for lite for de fleste, med tanke på motivasjon. Mellom en halv og en kilo vil være ideelt for de fleste. TS: Meld deg inn i vektklubben.no (gratis) eller bruk fitday.com (også gratis) for å registrere matinntaket ditt i noen uker. Da ser du raskt om du spiser for mange kalorier i forhold til hva du forbrenner. Om du lurer på hva som er det riktige antall kalorier tror jeg fitday gir deg en god pekepinn (jeg har software-versjonen, og den beregner slikt). Hvis ikke finnes det masse tråder her inne om dette temaet, med linker til nyttige sider. Edit:TS, du svarte mens jeg skrev. Hvor mange kalorier inntar du hver dag, da? Og hvor aktiv er du? Du har for øvrig en helt ok vekt i forhold til din høyde, du har en bmi på 22, og det er helt ideelt.og jo nærmere idealvekten du er, jo vanskeligere er det å gå ned. Endret 24. juni 2006 av quirky
Lillesøster Skrevet 24. juni 2006 #6 Skrevet 24. juni 2006 Vel, 200 gram i uka er litt for lite for de fleste, med tanke på motivasjon. Mellom en halv og en kilo vil være ideelt for de fleste. ← Det er jeg ikke enig med deg i, grunnen er at du ikke vet hva som er utgangspunktet. Se for deg at TS ikke har mye å "ta av"- hvordan skal hun da klare å ta av så mye som 1- 1,5 kilo? Er ingen kostholdsekspert, men har gått på GR kurs og lest en del om dette, og 1- 1,5 i uken vet jeg er for mye. Det beste har jeg hørt er 0,5 kilo i uken, men som sagt det varierer etter hvor mye du skal ta av deg.
Quirky Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 (endret) Det er jeg ikke enig med deg i, grunnen er at du ikke vet hva som er utgangspunktet. Se for deg at TS ikke har mye å "ta av"- hvordan skal hun da klare å ta av så mye som 1- 1,5 kilo? Er ingen kostholdsekspert, men har gått på GR kurs og lest en del om dette, og 1- 1,5 i uken vet jeg er for mye. Det beste har jeg hørt er 0,5 kilo i uken, men som sagt det varierer etter hvor mye du skal ta av deg. ← Så ikke trådstarters vekt før nå etterpå (leste litt for fort ), og må revidere svaret mitt litt, å gå ned mer enn en halvkilo i uken når man er idealvektig allerede er ofte ikke oppnåelig. Jeg skrev fra en halv til en kg, ikke 1,5, forresten. Og en kg i uken er ikke for mye for en person med litt mer enn TS å ta av. Endret 24. juni 2006 av quirky
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #8 Skrevet 24. juni 2006 Det er helt sant som en skriver over her, 200 gram pr uke er så umotiverende. Da jeg hadde gått ned litt over 1 kg første uken, hadde jeg skikikelig lyst til å fortsette, jeg fikk så motivasjon. Men nå, når er jeg så lei, og har mest til å gafle i meg en sjokoladekake. Jeg skal jo ikke så mye ned heller, ca 2 kg til, men kiloene sitter dønn fast. Noe av grunnen kan nok være at jeg til tider spiser litt for lite. Men jeg er så redd for å øke antall kalorier, i tilfelle jeg ikke går mere ned og hele det tullet der.
*Emma* Skrevet 24. juni 2006 #9 Skrevet 24. juni 2006 Å spise for lite er jo nesten like ille som å spise for mye. Da holder kroppen din fast på alt den får i seg også går du ikke ned. I vektklubb.no har jeg hatt 1340kcal. Da skulle jeg ned ca 0.6 kg i uka. Men jeg må jo innrømme at motivasjonen var sågodtsom borte når jeg nærmet meg målet. Var mye lettere å være flink i starten enn når det bare var 1-2 kg igjen...
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #10 Skrevet 25. juni 2006 Til TS Du har en BMI på 22 og bør ikke gå ned i vekt. En vekt under 20 er å betegne som undervekt og ikke sunt for kroppen. Dersom du ønsker å gjøre noe med kroppen kunne du trene litt mer for å bli fastere i fisken, men ikke slanke deg
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #11 Skrevet 28. juni 2006 Til TS Du har en BMI på 22 og bør ikke gå ned i vekt. En vekt under 20 er å betegne som undervekt og ikke sunt for kroppen. Dersom du ønsker å gjøre noe med kroppen kunne du trene litt mer for å bli fastere i fisken, men ikke slanke deg ← Nå skal man ikke stole blindt på en BMI kalkulator da. Jeg er 163 cm, veier 55 kg og har en BMI på 20, men jeg er langt ifra slank. Har mye fett på kroppen, spesielt på bena. Jeg skal ikke veie mer enn 50 kg og da har jeg ifølge BMI kalk. en BMI på 18, hvilket vil si jeg er undervektig, noe jeg IKKE er. Har faktisk veid 55 kg før og jeg var langt ifra undervektig.
T.S Skrevet 28. juni 2006 #13 Skrevet 28. juni 2006 Det er ikke lett å ta av seg når man ikke har mye å ta av... BMI sier VELDIG lite, da den ikke tar hensyn til benbygning og muskelmasse. Man må måle fettprosenten for å vite hvor man ligger. Men mat er bare en komponent her. Fysisk aktivitet er en annen og helt essensiell del.
tuji Skrevet 28. juni 2006 #14 Skrevet 28. juni 2006 Slanking går i rykk og napp, det er bare å holde oppe motivasjonen!
Miami Skrevet 28. juni 2006 #15 Skrevet 28. juni 2006 Det er ikke lett å ta av seg når man ikke har mye å ta av... BMI sier VELDIG lite, da den ikke tar hensyn til benbygning og muskelmasse. Man må måle fettprosenten for å vite hvor man ligger. Men mat er bare en komponent her. Fysisk aktivitet er en annen og helt essensiell del. ← Enig med dette. Sykling er jo for eksempel kjempefin trim for beina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå