Gå til innhold

Kjærlighetsferie uten å møte på naboen.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei !

Jeg har nettopp fått meg "ny" kjæreste. Forholdet er foreløpig litt komplisert, slik at vi ikke viser følelser for hverandre offentlig. Han er i seperasjon, og jeg har nettopp avbrutt et 6 års samboerforhold, og vi har begge barn på hver vår kant.

Jeg er 27 og han 39. Til sommeren har vi så utrolig lyst å bare "rømme"vekk. Men 1 uke er det meste vi kan være vekke. Har ikke lyst å møte på kjentsfolk...naboen, veninna til min brors kone osv. visst dere skjønner. Syden er derfor uaktuellt. Vi har jo selvfølgelig INGEN garanti for hvem vi kan møte rundt om i verden, men Syden er vel det første vi da må unngå. Vi vil sole, bade shoppe og kose oss..

Har noen tips om reisemål?

Sigrid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sri Lanka, dit er det ikke så mange som reiser for tiden. Du kan leie deg flotte små hytter på strandkanten.

Zanzibar er også helt fantastisk.

Begge disse stedene ligger jo litt langt unna for bare en uke, ja.

Hvis det er på sommeren er det jo varmt andre steder enn på sydligere breddegrader, da. Hva med Baltikum? Litauen er et spennende land. Kaunas er en by ved kysten, flott sandstrand. Tror det er muligheteer for shopping der også. Ellers er Vilinus et godt valg for shopping.

Skrevet

Da må dere vel unngå Thailand og...

Hva med Goa eller Maldivene? Eller til Afrika?

Har hørt folk snakke varmt om Mexico og. Vi var i Caribbean på bryllupsreise (hørte ikke EN norsk stemme der den uka vi var der).

Florida kan kanskje også være en mulighet hvis dere velger hotell smart!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med Belgia. Ikke så mange nordmenn som drar dit. Brugge er en fantastisk vakker by. Vi var der på interrail for et par år siden. Bare en times tid unna ligger Knokke-Heisst (tror det staves sånn). Der er det en fantastisk bred sandstrand. Heller ikke langt til Brussel, som også er en fin by.

Du skriver at dere må unngå Syden, men Syden er jo så mangt. Enkelte steder er det langt mindre sjans for å møte naboen enn andre.

Malta er en flott øy. Fint å kombinere sightseeing medsol og bading.

Mexico er fantastisk. Var der i fjor. Men jeg tror ikke jeg ville dratt så langt for en uke.

Jeg har et råd til: Hvis dere vil unngå et sted med mange nordmenn, bør dere ikke kjøpe chartertur med et norsk selskap. Kjøp heller flybillett til et eller annet sted og reis derfra. Hvis dere reiser med Ving eller Startour er sjansen aller størst for å møte noen dere kjenner.

Lykke til.

Skrevet

Aaaaafriicaaaaaa!!!!!!!!!!!

*anbefales anbefales*

Malta også! Kjempekoselig!

Statene?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

Takk for svar. Har jo bare en uke, så Afrika, cruice, statene, Mexico osv. er nesten helt uaktuellt. Bør heller ikke bruke så mye penger på ferien.

Kanskje Nice, den franske rivieraen er et alternativ.Vel, er jo ganske dyrt og mange turister der... hmmm.. er ikke lett dette. Men, tror jeg fikk lyst til Rivieraen jeg nå'.. har vært der før..masse å finne på.

Skal vi reise til et "sydenland" blir det jo charter, og det vil vi helst unngå... vet ikke om Malta inngår i den kategorien men..

Bare kom med flere forslag.....

Sigrid

• 3 uker senere...
Skrevet

Skopelos, stille og veldig romantisk. Sjekk hos www.lilleput.no

Gjest Anonymous
Skrevet

En må vel ikke reiser med charter fordi om en reiser til 'Sydenland' som du kaller det.

Hva med en uke i Barcelona? Beste by i verden! Der er det sol, supre butikker, god mat, stor strand, deilig stemning og stor nok til at du ikke treffer naboer.

Der kan dere godt leie bil og suse litt rundt andre steder også!

Vi var der i fjor sommer, og det var ikke en nordmann i sikte.

Skrevet

Hva med en romantisk slottsferie i Frankrike hvor dere bor på en koselig vingård??

Lykke til ihvertfall! :wink:

/Tvilling76

Skrevet

http://www.altavista.com/web/results?q=Spa...kls=1&avkw=qtrp

Dette er plassen dere skal dra til. Let there be no doubt. Dette er paradiset. Braathens flyr direkte til Malaga. Derfra drar dere til Torremoulinos, og så er det bare en svipptur videre hit: La Carihuela. På en uke, hørte vi 2, to, skandinavier, og det var to danske damer som bodde der.

Dette er en liten spansk landsby, en plass hvor late dager og sol står i høysetet. Fantastiske små restauranter med 4-5 bord, nydelig mat, og meget hyggelig betjening. Dere må nok bestille hotell fra nettet, tror ikke du finner denne plassen i noen norsk reisekatalog. Vi bodde privat da en arbeidskollega av eksen min kom fra akkurat denne lille landsbyen. Om du surfer videre fra den linken jeg har gitt deg, finner du nok noen overnattingstilbud.

Uansett hvor dere drar, God tur!

• 2 uker senere...
Gjest Kim Erik Lokker
Skrevet

Dra til Island!

Reykjavik er en kanonby med et vanvittig liv, og det finnes ikke noe mer romantisk enn å bade m/tilbehør i naturlig oppvarmede kilder!

Dessuten treffer du neppe naboen - alle nordmenn reiser jo sørover eller til Bushcountry.

Svalbard er også et alternativ - her kan dere nyte fantastisk natur på dagen, isfiske i midnattssol og deretter usjenert utforsking ute eller inne, alt etter temperaturen og eventuelle isbjørner...

KOS DERE!!!

:briller::kul::briller::kul::briller::kul:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...