Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Undrene
Skrevet

Slik jeg har oppfattet det er det ganske mange som i dag er i såkalte pulevenn-forhold.

Dette er jo sikkert ikke helt uproblematisk for verken mann eller kvinne. Men det virker som om det stort sett alltid er en av partene som får følelser, og at dette stort sett er kvinnen.

Og hvorfor avslutter de ikke disse forholdene når følelselne kommer? Det er vel en kjent sak at slike forhold sjelden utvikler eg til seriøse forhold.

Hvorfor bare den ene parten, og hvorfor kvinnen?

Mulig jeg generaliserer en del her, men hva mener du?

Er vi så grunnleggende forsjellig bygd egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en "fucking good freinds" forhold før jeg traff min mann. Vi hadde det veldig greit uten at det var noe mer i det! Litt deilig var å slippe mas og tjas når man ikke ville ha noe forhold!

Men hvorfor noen kvinner får følelser er jeg ikke sikkerpå. Har ikke vært i samme situasjonen, men kanskje noen kvinner legger mer i det enn mannfolk?

Skrevet

Grunnen til at man ikke avslutter et slikt forhold når følelsene kommer er vel fordi man har et lite håp om at det skal bli noe mer.

Jeg tror du generaliserer veldig når du sier at det bare er kvinnen i et slikt forhold som får følelser. Jeg tror det fort kan gjelde menn også, men kanskje vi kvinner lettere utvikler følelser for de vi er intime med.

Nå har ikke jeg vært i et slikt forhold selv, men det er i alle fall mine meninger om saken.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke enig med verken deg eller media (som blåser dette opp).

For det første er begrepet ultraharry. For det andre tror jeg ikke dette er vanlig.

Folk kan ha sex hverandre: men som regel er det ikke bare med en tilfeldig venn av seg...elsker/elskerinne eller ONS, ja. Men det er faktisk ikke ukomplisert å blande inn vanlig vennskap og sex. Det blir for casual og tåpelig.

Gjest Been there!
Skrevet

Jeg møtte en kjekk og flott gutt (mann) da jeg var singel. Etter et par møter kom det frem at han ikke ønsket noe forhold akkurat nå (det var vel sikker jeg som ikke var den helt rette tenker jeg), men vi kunne godt møtes uforpliktende i ny og ne. Hvorfor ikke tenkte jeg - sex har man jo behov for og jeg likte virkelig denne mannen. Men som TS nevnte, så hadde jeg nok et lite håp og kanskje en smule følelser i bildet. Hadde mange hyggestunder med han over noen måneder, og vi kommuniserte bra også. Det var ikke helt meg å holde på slik, men det var nok mer følelser fra min side enn jeg ville innrømme for meg selv.

Men en dag fikk jeg en sms som sa noe slikt: "Hei, hva har du for planer i dag? Jeg er opptatt i ettermiddag, men om du har mulighet for å komme på formiddagen så kan vi ta oss en kjapp en"..... Et eller annet sa klikk i meg og jeg følte meg bare så billig. Det ble ikke flere "hyggestunder" på oss - jeg innså at dette var noe jeg gjorde fordi jeg hadde følelser for mannen og ville bare ende opp såret.

Gjest gjest1
Skrevet

Jajaja folk kan si hva de vil, men jeg har det veldig fint med å hamre bestekameraten min (eller var det omvendt?) og attpåtil ha en avtale om å si fra og avslutte om det skulle dukke opp noen andre.

Sex er sunt for deg og din person, og har du ikke kjæreste er dette et tilbud for deg og din person.

Skrevet

Krever noe spesielt å skulle kunne ha pule venner uten å utvikle følelser over tid. Dette da sex sikkert for de fleste er veldig personlig og krever en del tillitt og åpenhet som er normalt i forhold. Tror nok at det er mange som såres i slike forhold da man egentlig bare er slike venner inntil en av partene finner seg en som de synes er bedre og mer attraktiv for de.

Det er jo slik at man ikke er god nok om man kun er pulevenner, da er man enten på jakt etter noe bedre, ikke vil ha forhold osv. Jeg ville ikke klart å hatt et slikt forhold til noen dame da jeg ikke ønsker å ta en dame til sengs som jeg ikke føler noen for følelsesmessig.

Gjest Gjest
Skrevet

Har også den oppfatningen om at det nesten alltid er en av partene som får følelser og at dette nesten alltid er jenta i forholdet.

Hvorfor vet jeg ikke, menn er vel generelt flinkere til å skille mellom følelser og sex

Gjest Gjest
Skrevet

Fatter ikke hvorfor det skal være så hersens vanskelig for kvinnfolk å holde seg til "avtalen"

Har opplevd dette flere ganger selv, og det er faktisk ganske irriterende. Takler man ikke slike forhold får man la være å gå inn i dem i utgangspunktet!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt noen ffriendships...det har gått helt fint det...Problemet er at når du har gjort dette over tid så har hvertfal jeg blitt mer "følelsesmessig avstumpet".

Man blir mer kald som person. Det er min erfaring, el er det helt ok å ha et sånt forhold. -Og ja jeg er jente.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er bare dumme sauer som følger en trend! Det er blitt trendy blandt mange å gå inn i idiotiske arrangementer som er liv laga fra dag en for å kunne fremstå seg selv som sofistikerte og moderne, blandt annet ved å bruke betegnelsene FGF,pulevenn,FWB osv.

Ikke er dette bare harry! Det viser bare så vanvittig lite innsikt i hvordan vi mennesker er skrudd sammen følelsesmessig.

Dette er nå min mening. Shoot...

Skrevet
Dette er bare dumme sauer som følger en trend! Det er blitt trendy blandt mange å gå inn i idiotiske arrangementer som er liv laga fra dag en for å kunne  fremstå seg selv som sofistikerte og moderne, blandt annet ved å bruke betegnelsene FGF,pulevenn,FWB osv.

Ikke er dette bare harry! Det viser bare så vanvittig lite innsikt i hvordan vi mennesker er skrudd sammen følelsesmessig.

Dette er nå min mening. Shoot...

Om jeg skulle (være så heldig å) finne meg en pulevenn ville det være fordi jeg har lyst og ikke fordi det er trendy. Jeg fremstår allerede som sofistikert og moderne og føler ingen behov for å "briefe" med slike (fancy !??!) forkortelser som du kommer med her.

Gjest Gjesta
Skrevet

De få eksemplene på slike forhold som jeg kjenner til imponerer meg ikke særlig. Mulig damene jeg snakker om har vært veldig uheldige, men de blir i hvertfall utnytta til de grader samtidig som de har forhåpninger og forestillinger om at mannen har følelser for dem. Samtidig lukker de øynene for at mannen har flere pulevenner i tillegg til dem, og klarer å utvikle sjalusi...

Kan ikke skjønne at det kan komme noe godt ut av et sånt forhold - bortsett fra kanskje for mannen i en begrensa periode... :klø:

Gjest gjest1
Skrevet

Kan ikke skjønne at det kan komme noe godt ut av et sånt forhold - bortsett fra kanskje for mannen i en begrensa periode... :klø:

Jeg må nesten klø meg i hodet sammen med deg her, jeg :klø: :klø: Hva mente du med at det er bare bra for mannen?

Gjest Gjesta
Skrevet

Altså, jeg mente i de tilfellene jeg kjenner til og beskrev over her. Siden damene ikke klarer å skille på følelser og sex, mener jeg, og mannen nyter godt av å få varene servert når han måtte ønske det. Skjønner ikke at damene (som får følelser for mannen) vil seg selv så vondt når de vet at han kun er interessert i sex og ikke i dem...

Komplisert - nå ble jeg nesten forvirra av kløinga mi sjøl! :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Ah sånn og forstå!

Her er det ganske så klønete selv. Jeg føler ingenting annet enn "han vil jeg ha sex med" men de 4 gangene (JA det er flaut, men ingenting å gjøre med nå) vi har bestemt oss for å bryte opp har begge to vært ganske nedfor og triste. Tror det er fordi plutselig vi ikke har tilgang på nærhet og orgasmer og alt det som puleforholdet medfører.

Folk må da gjerne kalle meg naiv, men vi fungerer såpass bra sammen som venner og er sammen nesten hver dag, og da tror jeg ikke det er bare kroppen min han er ute etter siden vi gjør mye annet ved siden av.

Hvorfor er vi ikke kjærester spør folk ofte, det skjønner jeg godt. For min del hadde det blitt merkelig å plutselig være et par etter å ha vært så av og på med denne fyren. Selv om vi ikke har rotet med/ligget med en eneste annen person over hele denne perioden på halvannet år, hadde det føltes galt ut.

Jeg tror vi hører sammen - ikke kjærlighetsmessig men stikkkontaktmessig :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror det er den kontakten der som gjør at vi ikke klarer å ha en anstendig aften med TV gitt! :rodme:

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er en pulevenn per definisjon? En du har sex med regelmessig uten at det er følelser involvert!

Det eneste som skiller det fra prostitusjon er at du gjør det for egen nytelse og ikke tar deg betalt for det! :ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...