Gå til innhold

Sjefen snakker stygt om andre...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Min sjef har en lei uvane med å bare rakke ned på sine medarbeidere/ tidligere medarbeidere. Han har overhodet ikke noe positivt å fortelle, og startet min opplæring med to dagers nedrakking på sine tidligere medarbeidere. Det er forferdelig ubehagelig, og jeg som heldigvis fortsatt er i prøvetid, lurer veldig på om dette er en bra arbeidsplass. Noe sier meg at det kan være lurt å komme seg vekk før jeg blir det neste hakkeofferet. Det kan jo hende at jeg allerede er det når jeg selv ikke er til stede?

Og det er bare en måte å gjøre ting på, og det er hans måte- Alt annet er totalt håpløst, og viser hvor utrolig udugelig vedkommende er.

Er det jeg som overreagerer? Jeg har ikke opplevd noe lignende før, og vet ikke helt om jeg bør fortelle han hvordan dette oppleves av en relativt nyansatt medarbeider. Er det dumt å reagere på hans oppførsel, eller er det lurest å bare lukke ørene, og fortsette med sitt? Han er jo tross alt en utrolig faglig dyktig mann.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde79
Skrevet

Hørtes ut som en veldig useriøs fagmann spør du meg. En sjef kan være så faglig dyktig h*n vil, men hvis personalpolitikken ikke er i orden, bør h*n fjernes. Er det flere som reagerer på det samme som deg? Hvis du ikke orker å ta det opp alene, kan du jo gå sammen med noen... eller slutte hvis du ikke orker å bruke energi på det. Vi velger våre kamper, men jeg ville tatt det opp med ham. Han kan ikke sparke deg bare fordi du konfronterer ham med noe.... Men det kan bli ubehagelig. Stå på og lykke til!!!

Gjest Tanita
Skrevet

Høres ut som sjefen jeg hadde før, men det var en dame (eller, kjerring!) Jeg ville ikke kasta bort tid der, ikke prøvetida engang. Slike sjefer kan i verste fall ødelegge ryktet til folk.

Gjest Gjest
Skrevet
lurer veldig på om dette er en bra arbeidsplass.
Antageligvis er det ikke det.

Å baksnakke andre - om det så er kollegaer, naboer, familie, venner eller andre er og blir simpelt. Merkelig at så mange driver med det forresten.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har vært borti min del av slike sjefer, og jeg skyr dem som pesten etter det. Jeg hadde ikke orket å jobbet under/med en slik sjef.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har vært borti min del av slike sjefer, og jeg skyr dem som pesten etter det. Jeg hadde ikke orket å jobbet under/med en slik sjef.

Nemlig, og det gjennomsyrer antageligvis arbeidsmiljøet på arbeidsplassen.
Skrevet

Kan ikke tenke meg at det er noe særlig bra arbeidsmiljø på ett sted der sjefen tydeligvis ikke setter pris på- eller respekterer de ansatte... Jeg ville nok forsøkt å skaffe meg en jobb ett annet sted, ja :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde aldri turt å ha ham som referanse, i alle fall. Ser kanskje litt merkelig ut å ha jobbet lenge et sted uten å ha sjefen der som referanse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...