Snasen Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Til dere som er for dødsstraff. Hvorfor er dere for dødsstraff?
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 sikkert fordi. De mener at staten har rett og drepe. Men at en person ikke har det.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Til dere som er for dødsstraff. Hvorfor er dere for dødsstraff? ← Hva med deg Sexy C, er du for dødsstraff? Eller er du i mot? Utdyp!
fuerza Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har aldri hørt et eneste godt argument for dødsstraff. Så nå er jeg spent.
Gjest King James Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 Det er ingen gode argumenter. Siden et drap er et drap, Uansett om det er Staten som utfører drapet. Eller om det er en person.
Quirky Skrevet 24. juni 2006 #6 Skrevet 24. juni 2006 De argumentene jeg har hørt til nå er av typen "det er dyrt å ha folk i fengsel på livstid", samt "tenk på baneheia-drapsmennene, fortjener de å leve?". Og de som er for dødsstraff kommer så og si alltid med noe sånt som "Hvis noen drepte foreldrene dine/barna dine/etc, ville ikke du ønsket den personen død? Jo, sannsynligvis ville jeg det. Men min sorg/hevnlyst duger ikke i rettssystemet. Ghandi sa det veldig bra: "An eye for an eye will make the whole world blind".
talin Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 (endret) sikkert fordi. De mener at staten har rett og drepe. Men at en person ikke har det. Samfunnet våres har voldsmonopolet til staten som en av grunnpillarene. Endret 24. juni 2006 av talin
Knurr Skrevet 24. juni 2006 #8 Skrevet 24. juni 2006 Jeg var for dødsstraff en gang i tiden, og baserte det på tanken om at visse mennesker rett og slett ikke fortjener å leve. Nå har jeg hoppa over på den andre siden igjen - døden er en mye snillere straff enn å forgå i fengsel for resten av livet. Så jeg er også nysgjerrig.
Snasen Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 24. juni 2006 (endret) Hva med deg Sexy C, er du for dødsstraff? Eller er du i mot? Utdyp! ← Jeg er i mot. Jeg mener ikke at et drap rettferdiggjøres ved å begå enda et drap. Endret 24. juni 2006 av Sexy C
Snasen Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #10 Skrevet 24. juni 2006 Jeg var for dødsstraff en gang i tiden, og baserte det på tanken om at visse mennesker rett og slett ikke fortjener å leve. Nå har jeg hoppa over på den andre siden igjen - døden er en mye snillere straff enn å forgå i fengsel for resten av livet. Så jeg er også nysgjerrig. ← Det tror jeg også.
Colargol Skrevet 24. juni 2006 #11 Skrevet 24. juni 2006 Dette er en av mine yndlingssitater: "Why do we kill people who kill people to show people that killing people is wrong?" Forresten! Har du fått det for deg at mange her inne er for dødsstraff Sexy C? Kan ikke huske å ha lest noe særlig der folk har vært bastante med den meningen?
Snasen Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 24. juni 2006 Forresten! Har du fått det for deg at mange her inne er for dødsstraff Sexy C? Kan ikke huske å ha lest noe særlig der folk har vært bastante med den meningen? ← Nope. Jeg lurte... thats it.
Cherie Skrevet 25. juni 2006 #13 Skrevet 25. juni 2006 Jeg var for dødsstraff en gang i tiden, og baserte det på tanken om at visse mennesker rett og slett ikke fortjener å leve. Nå har jeg hoppa over på den andre siden igjen - døden er en mye snillere straff enn å forgå i fengsel for resten av livet. Så jeg er også nysgjerrig. ← Det tror jeg også. ← Trodde ikke jeg skulle få muligheten til å si dette noen gang, men jeg er enig med Sexy C gitt.
fuerza Skrevet 25. juni 2006 #14 Skrevet 25. juni 2006 Min oppfatning er at svært få normenn er for dødstraff.
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2006 #15 Skrevet 25. juni 2006 Jeg er for i prinsippet, men faren for at uskyldige dømmes er for stor, så sånn sett.. Jeg er imidlertid av den oppfatning at i det øyeblikk man voldtar, mishandler, dreper noen, så har man sagt fra seg sine egne rettigheter som menneske.
Gjest Catwoman Skrevet 25. juni 2006 #16 Skrevet 25. juni 2006 Jeg er for. Rett og slett for å skåne samfunnet for disse personene som gjør de mest alvorlige lovbruddene.
Gjest King James Skrevet 25. juni 2006 #17 Skrevet 25. juni 2006 Jeg er for. Rett og slett for å skåne samfunnet for disse personene som gjør de mest alvorlige lovbruddene. ← Vel da får du håpe at noen skåner oss for staten. Når de dreper med loven som en trygg forsvarer.
talin Skrevet 25. juni 2006 #18 Skrevet 25. juni 2006 Vel da får du håpe at noen skåner oss for staten. Når de dreper med loven som en trygg forsvarer. Noen som staten kan gjøre alle rede i dag, de verste er jo at de trenger ikke en gang en dom for å ta livet utav folk.
Quirky Skrevet 25. juni 2006 #19 Skrevet 25. juni 2006 Jeg er for i prinsippet, men faren for at uskyldige dømmes er for stor, så sånn sett.. Jeg er imidlertid av den oppfatning at i det øyeblikk man voldtar, mishandler, dreper noen, så har man sagt fra seg sine egne rettigheter som menneske. ← Da sier vel de som dreper disse drapsmennene/voldtektsmennene/mishandlerne også fra seg rettighetene som mennesker? Skal vi drepe bødlene også, da? Hva med psykisk syke personer som begår drap i psykotisk tilstand? Hva med en tilbakestående som ikke forstår hva h*n gjør?
Quirky Skrevet 25. juni 2006 #20 Skrevet 25. juni 2006 Jeg er for. Rett og slett for å skåne samfunnet for disse personene som gjør de mest alvorlige lovbruddene. ← Når vi sperrer inne folk på livstid skåner vi da også samfunnet for disse personenene?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå