Gå til innhold

Miele vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det lurar eg på, er det verdt å betala 10900 kr for toppmodellen til Miele?

Er det nokon som har denne vaskemaskina, eller maskiner i samme prisklasse?

Er den verdt pengane?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toppmodellen til miele kosster rundt 17000

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Toppmodellen til miele kosster rundt 17000

Jepp, og jeg hadde heller lagt pengene i en som koster halvparten og er nesten like god. AEG har gode maskiner til under 10 000.

Gjest gjest1
Skrevet

Vi har en miele maskin til rundt 10.000,- og er kjempefornøyd med den! Angrer ikke på det kjøpet.

Men som de andre er inne på - toppmodellen koster en god del mer. Men da får en jo enkelte funksjoner som kan være praktiske. Jeg skulle gjerne hatt muligheten til å stille inn om morgenen når jeg vil at vasken skal være ferdig - slik at den nettopp er ferdig når jeg kommer hjem fra skole/jobb. Det hadde vært skikkelig praktisk siden vi er mye på farten og ofte kommer såpass sent hjem at det blir for sent å sette på en vask - og jeg liker ikke å vaske klær og la det bli liggende lenge i maskinen, så å sette på vasken før vi går hjemmefra er heller ikke aktuelt. Men da må en opp på de dyrere utgavene av Miele og det ble for dyrt for oss.

Uansett, vi er strålende fornøyd med Miele maskinen vår - og jeg har prøvd flere andre merker før.

Skrevet

Miele stiller tøffere garantier til sine maskiner, og slik jeg har forstått det tør miele å gjøre det siden deres maskiner er annerledes bygd sammenlignet med andre maskiner. Ønsker man en maskin som skal holde i minst 20 år, er miele et godt valg siden de er konstruert for å vare i minst 20 år.

Ellers finnes det andre "billige" maskiner som kan gi flere programmer og vasker tøyet like effektivt.

Hva som kreves av en vaskemaskin (holdbarhet, garanti, spesialprogrammer og lignende) er kanskje mer nærliggende å tenke på når det gjelder å avgjøre om maskinen er verdt pengene... Så jeg tror det blir veldig individuelt.

Jeg har planlagt å kjøpe alt av husholdningsartikler fra miele når jeg er ferdig med studier, har egen leilighet og fast jobb. Dette fordi mieles produkter kommer i egen standard farge (gul-hvit) og ikke ville passet inn estetisk sett med de andre husholdningsartiklene jeg har nå. Ja, jeg er så overfladisk...

Skrevet
Vi har en miele maskin til rundt 10.000,- og er kjempefornøyd med den! Angrer ikke på det kjøpet.

Men som de andre er inne på - toppmodellen koster en god del mer. Men da får en jo enkelte funksjoner som kan være praktiske. Jeg skulle gjerne hatt muligheten til å stille inn om morgenen når jeg vil at vasken skal være ferdig - slik at den nettopp er ferdig når jeg kommer hjem fra skole/jobb. Det hadde vært skikkelig praktisk siden vi er mye på farten og ofte kommer såpass sent hjem at det blir for sent å sette på en vask - og jeg liker ikke å vaske klær og la det bli liggende lenge i maskinen, så å sette på vasken før vi går hjemmefra er heller ikke aktuelt. Men da må en opp på de dyrere utgavene av Miele og det ble for dyrt for oss.

Uansett, vi er strålende fornøyd med Miele maskinen vår - og jeg har prøvd flere andre merker før.

Vi har en slik timer-funksjon på vår Miele maskin. Og den kostet rundt 11.000... Veldig praktisk...

Om Miele maskinen er verdt prisen eller ikke, vet man jo ikke før etter mange år. Hvis Miele maskinen min holder i 20 år vil det jo lønne seg... Dessuten har Miele veldig gode vaskeprogrammer for ull, silke og andre "vanskelige" tekstiler. Det var hovedgrunnen til at jeg kjøpte Miele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...