Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt på snart seks måneder, og sliter med å skape gode sovevaner for ham. I perioder har alt vært OK (dvs en god rytme selv om han har våknet et par ganger pr natt for å få mat), og han har sovnet lett om kvelden, men nå er det mye rot og hyling.

Vil gjerne ha tips og erfaringer fra andre som har fått det til å fungere.

Tingeling

:husarbeid:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kan jeg bare svare for hva som funka for oss da...

Når tøtta vår var rundt 5-6 mndr gammel - ja på samme alder som din pode - sørga jeg for at hun fikk grøt i seg før hun la seg. Og gjerne avslutning med litt amming. På den måten hadde magen noe å jobbe med - samtidig som hun ble god og mett - OG trøtt!

Etter at jeg starta med dette regimet sovna hun sånn i 20-21 tiden (alt ettersom) og sov til rundt 6-tia på mårran. Da fikk hun ny bleie, litt mer pupp og sov til i 9-tiden. Veeeldig greit ja ;)

Skrevet

Her spises det også grøt, og puppes etterpå, men han sover desverre ikke noe lenger av den grunn. Jobber nå med å få til drikking av vann uten å søle alt for mye, slik at pappan kan tilby vann når han våkner. har hørt at det skal funke.

Han sover nå fra 19.30/20 til 01.00 (hvis jeg ikke gir ham pupp før jeg legger meg i håp om at han skal sove lenger - men han våkner som regel uansett kl ett), siden til tre og siden til seks.... aaargh ;)

tingeling

Skrevet

Men det er ikke bra med alt for mye mat heller. For da får dem igjen vondt i magen og står opp oftere.

Du må nesten prøve deg fram, mine 2 minste dem ville ha rommet for seg selv i fra dem var 6 mnd. Med nr 2 så drev jeg og ga han masse mat, men han våkna bare oftere. Men så fant vi ut tilslutt at han våkna av oss.

Så med nr 3 hadde vi lært dette og hun fikk eget rom ganske tidlig.

Skrevet (endret)

Men hvis de våknet av dere, Azi (for det mistenker jeg at min også gjør), hadde dere nok rom til at hvert barn fikk sitt eget? For her i leiligheten må baby (8 mnd) i så fall inn til storesøster, og da våkner han vel av henne?

:klø:

... vi hadde begynt å få ganske gode netter (smokk, pappan alene, trøstet ga vann osv.) men nå har baby vært syk en ukes tid og nå virker det som om alt er gått helt til h*** igjen :sur:

Endret av Klips
Skrevet (endret)

Vi har det rom til oss alle sammen nå.

Men da lille søster var baby så "kastet" vi ut storesøster i fra hennes rom og hun lå i våres rom. Men det var kun i 3 mnd. Men hadde vi hatt mindre rom så hadde vi nok sovet i stuen og latt henne sove der på natta.

Den fasen varer nå heldigvis ikke lenge. Så jeg vil ofre alt for å få meg neo søvn! ;)

Men om babyen har vært syk så kommer alt til å gå i vanlige rutiner igjen når han blir frisk! Dem blir helt tullete når dem er syke.

Har du sånn lavendel natusan badesåpe? Bad han med det før du legger han. Det pleier å hjelpe!

Endret av Azi
Skrevet
Men om babyen har vært syk så kommer alt til å gå i vanlige rutiner igjen når han blir frisk! Dem blir helt tullete når dem er syke.

Jeg håper det går tilbake til vanlig og vi slipper begynne helt på nytt.

Har du sånn lavendel natusan badesåpe? Bad han med det før du legger han. Det pleier å hjelpe!

Skal prøve!

Takk :)

Skrevet

Ungene var syke nå i nesten 2 uker. Dem stod opp i fra klokka 3-5 tiden hver morgen.

Hun står nå opp så tidlig engang i blandt litt enda. Men det er for hun er tett i nesen sin. Men gutten min sover nå *bank i bordet* normalt! Våkner som han skal sånn i 6-7 tiden! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...