Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Vi har solgt huset vårt gjennom megler, men i kontrakten står jo selvfølgelig våre personalia og kontaktnr. Vi har en overtagelsesdato kontraktsfestet, men kjøperne er nokså frampå og har ringt oss privat flere ganger for å "mase" om det er mulig å få overta huset før denne dato. Leiligheten vi skal inn i er foreløbig ikke beboelig pga at badet rehabiliteres. Dersom vi står på litt kan vi komme oss inn i leiligheten en ukes tid før overtagelsesdato. Jeg er p.t. blitt sykemeldt med en alvorlig skade, mannen min stresser både med å få oss ut av huset og inn i leiligheten og kjøperne "maser". Vi hadde egentlig tenkt å leie noen til å vaske ut pga min tilstand, men så fikk vi tipset om at siden kjøperne er så frampå og tydelig ønsker huset før tiden, kan vi tilby dem overtagelse før tiden mot egen utvask. Men dersom de ønsker dette, bør det vel kontraktsfestet slik at de ikke kan klage? (De har sagt at de ikke ser på utvasken som alfa og omega, men samtidig virker de pga andre forhold ved salget såpass sleipe at jeg gjerne tror de kan finne på å klage i ettertid for å få et prisavslag...) Noen som har vært borti noe lignende?
*MEDUSA* Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Vi hadde også e kjøper som maste fælt. Vi ble enige om tidligere overtakelse og da ble ikke leiligheten vasket. ( fatter ikke at noen kunne flytte inn i et skittent hus) Men vi tok det med i kontrakten, ikke noe problemer annet en at vi slapp å vaske. og at bestemora hans synes det var skittent Men da ga jeg klar beskjed og det ble stille Vi dro selfvfølgelig over gulv og flater. men vasket ikke vegger og tak. Kjempeherlig Men få det på papiret.
Vendelin Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 Søsteren min kjøpte "uvaska hus" for dette måtte selger betale 6000,- (PÅ bakgrunn av det billigste alternativet fra rengjøringsbyrå for et hus på denne størrelsen(Stort hus!!)) Selger syntes dette var kjempegreitt. Søsteren min skulle uansett begynne med rehablitereing av deler av huset så støvet ville uansett ligge tett! I borettslag er det borettslagsloven som regulerer dette, men om man får det skriftlig fra kjøper er det vel greitt. Selv ville jeg dog ikke overlatt leilighet eller solgt uvasket uten å gi/få en kompensasjon. Det synes jeg bare er rett og rimelig , tidelig overtakelse eller ikke... Hvis det ikke passer med tidligere overtagelse er det jo bare å gi klar beskjed om at dette ikke er mulig.
Gjest Gjesta Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Jeg ville ha vasket ned selv uansett før jeg flyttet inn noe sted, så for meg hadde det vært en grei deal
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #5 Skrevet 25. juni 2006 Det kommer jo selvsagt an på kjøperne, men dersom de er typen som virkelig pusher på og er masete, mener jeg både kjøper og selger kan få en bra deal ut av et slikt opplegg. Skjønner ikke helt at bare kjøper skal ha kompensasjon dersom alle er enige (Både få huset før tiden og få penger??? Noe helt annet er det selvfølgelig om huset er uvasket ved overtragelse dersom man ikke har noe særavtale ang. utvask). Selger må stresse ekstra for å komme seg ut og kjøper får huset før tiden. Selger tar lett vask og kjøper tar da de tynge takene, man må jo vaske uansett når man har flyttet inn og tråkket gjennom huset (+evt malt og pusset opp kansje...)
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #6 Skrevet 25. juni 2006 Jeg overtok huset 14 dager før avtalen mot at selger slapp å vaske ut. Siden jeg skulle renovere hele huset betydde ikke det noe....
Gjest Turi Skrevet 25. juni 2006 #7 Skrevet 25. juni 2006 Gjør det som passer dere. Men PASS PÅ at dere får det kontraktsfestet hos megleren!!!!!!!!!!!!!! Dersom dere gir fra dere huset en uke før tiden, og ikke har dette kontraktsfestet, er dere ansvarlige for huset i denne uken, og for alle feil og mangler kjøperen måtte finne frem til kontraktsdato. Har dere eierskifteforsikring, gjelder denne også fra kontraktsfestet overtakelsesdato.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå