Ottine Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har etter to barnefødsler fått det jeg vil kalle "fødsels-mage"... Jeg var veldig slank før jeg ble gravid, og da jeg skulle ha min første la jeg omtrent ikke på meg - og barnet lå i en slags "basketball-fasong" på magen. Med nr.2 la jeg nok på meg LITT mer, men ikke mye. Etter fødslene gikk jeg ganske fort ned, men den "posen" som ble strekt ut da barna var i magen er på en måte fortsatt der... Jeg lurer veldig på om jeg i det hele tatt kan bli kvitt denne på naturlig måte - ved trening? Eller må jeg akseptere at dette er en del av meg heretter - om jeg da ikke vil ty til plastisk kirurgi? (DET er nok mindre aktuellt... ) Noen som i tilfelle har tips til effektiv trening?Lignende erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 Hvis det er løs hud du mener, så kan ikke det trenes opp til å bli stramt igjen. Kroppen forandres ved graviditet, så det må du nok bare leve med.
*Emma* Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Huden vil jo trekke seg sammen etter graviditeten - vet ikke hvor lenge siden du fødte?! Men når den er "ferdig med å trekke seg sammen" kan du ikke trene den bedre nei....du kan trene muskler ikke hud.. Da må du enten godta den eller betale for å få den fikset (om ikke den er så ille at du får det dekket av staten naturligvis.)
momo Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Jeg fødte for 5 år siden. Jeg la på meg 21 kg og det var hovedsakelig på magen, alt lå utenpå og jeg så ut som jeg hadde minst firlinger inni magen. Så jeg hadde ganske stort heng etterpå. Det siste året har jeg gått ned 16 kg, dette er vekt som kom på en stund etter fødselen, var ikke fra fødselen. Og den siste tiden har jeg trent styrketrening, og henget mitt har blitt mye mindre, borte er det jo ikke, men det har blitt mindre. Så selv om det ikke skulle bli borte hos deg, så kan det jo bli litt mindre. Vet ikke hvor lenge det er siden du har født heller.
Ottine Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2006 Det er 9 mnd. siden jeg fikk barn nr. 2. Hmmm... Jeg tror vel kanskje at jeg med LITT mer innsats kunne bli kvitt noen ekstra kilo - og at jeg ved å trene mer enn jeg gjør nå kan få litt mer dreis på magen. Det virker som det er håp iallfall - ut i fra det dere forteller! MEN - så er nok noe av det hud, også, og det blir det jo verre å få gjort noe med. Men så har jeg fått to flotte barn, da!
la Flaca Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 Jeg fødte for 2 måneder siden og har et effektivt tips når det gjelder magen. (Har født to barn på 1,5 år) Jeg begynte nemlig å gå lange turer, men fikk problemer med vondt i ryggen. Så da fant jeg ut at jeg ble nødt til å stramme magen så mye jeg kunne for å gi støtte til ryggen. Og den forsvant formelig på to uker! Nå strammer jeg magemusklene uansett hva jeg gjør omtrent og prøver tenke på holdningen hele tiden. Det er virkelig effektivt! Rett deg opp i ryggen, senk skuldrene og trekk inn magen dagen lang. Da blir muskulaturen brukt hele tiden og dagene blir som lange treningsøkter, etter hvert vil du gjøre det helt ubevisst. Magemusklene er den muskelgruppen i kroppen som forbrenner mest fett, og det er verdt å ta med seg. For the record; magen min var gigantisk, og jeg gikk opp ca 25 kg. hvis jeg rekner før første fødsel til etter andre. Det var mao. en god del som skulle bort. Men nå har jeg bare 7 kg igjen, og det hjelper jo også. Magen er ihvertfall nesten borte. Jeg har fortsatt tro på at veldig mye kan gjøres ved å gå ned i vekt + å stramme muskulaturen. Huden er jo veldig elastisk og trekker seg ofte sammen i stedet for å bli "hengende"! Lykke til! Husk at strekkmerker og litt hengemage er helt OK når man har fått to skjønne små!
Ottine Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2006 Liker tanken på å få en strammere mage ved å holde den inn... Herlig å høre om dere som har fått det til!
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #8 Skrevet 26. juni 2006 Huff, jeg har hengemage med masse fett uten å født barn jeg....skrekk og gru for hvordan det vil bli etter noen fødsler da!
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #9 Skrevet 29. juni 2006 Jeg fødte for 2 måneder siden og har et effektivt tips når det gjelder magen. (Har født to barn på 1,5 år) Jeg begynte nemlig å gå lange turer, men fikk problemer med vondt i ryggen. Så da fant jeg ut at jeg ble nødt til å stramme magen så mye jeg kunne for å gi støtte til ryggen. Og den forsvant formelig på to uker! icon_eek.gif Nå strammer jeg magemusklene uansett hva jeg gjør omtrent og prøver tenke på holdningen hele tiden. Det er virkelig effektivt! Rett deg opp i ryggen, senk skuldrene og trekk inn magen dagen lang. Da blir muskulaturen brukt hele tiden og dagene blir som lange treningsøkter, etter hvert vil du gjøre det helt ubevisst. Magemusklene er den muskelgruppen i kroppen som forbrenner mest fett, og det er verdt å ta med seg. Happy.gif Dette er jeg også overbevist om at stemmer. Det meste man gjør kan ha god effekt på magen når man fokuserer på den, retter ryggen, trekker inn magen og spenner bekkenmusklene. Det sammegjelder jo på pilates: stramme, spenne, fokusere og puste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå