Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan kan jeg få spurt om dette på en grei måte, tro... Jeg har blitt kjent med ei kvinne som jeg har begynt å få sterkere følelser for. Og jeg tror ikke hun er helt uinteressert i meg, heller.

Jeg simpelthen digger henne. Men i tillegg til en personlighet som slår de fleste, så har hun også et utseende som må anses som trafikkfarlig. Så hvilke ord kan jeg egentlig bruke til å omtale utseende hennes uten å skremme henne bort, men samtidig vise interesse for noe mer enn vennskap?

Ord som 'vakker' og 'attraktiv' høres for meg litt intetsigende og upersonlig ut. Ord som 'sexy' og 'velformet' synes jeg blir for sterke/kroppsfikserte så tidlig. Hva med 'søt'? Blir det for vennskaplig?

Som dere skjønner er jeg ingen Shakespeare - og ønsker derfor litt hjelp: Hva tenker kvinner i midten av 20-årene på når de hører ulike adjektiv som beskriver deres utseende?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Ord som fin og flott dekker faktisk mye uten å nødvendigvis bety at hun er modellvakker. Kan inkludere personligheten også.

Skrevet

Jeg synes det du sa om at utseende hennes var traffikkfarlig beskrev det ganske bra jeg! :)

Gjest Embla s
Skrevet

Gjest, jeg syns du klarer å si dette veldig fint selv jeg:

Jeg simpelthen digger henne. Men i tillegg til en personlighet som slår de fleste, så har hun også et utseende som må anses som trafikkfarlig.

Dette må da være et utrolig fint kompliment?

Gjest Gjest
Skrevet
Gjest, jeg syns du klarer å si dette veldig fint selv jeg:

Dette må da være et utrolig fint kompliment?

Men, men, men ... jeg har alltid trodd at kvinner trenger å få høre direkte at de ser godt ut? Ikke i form av en indirekte hentydning med spill på humor?

Har jeg tatt så feil i alle år? :overrasket::grine:

Uansett, så funker det nok ikke i lengden bare å kalle henne trafikkfarlig...

-- trådstarter

Gjest Hilde79
Skrevet

Du trenger ikke være Shakespeare :) Ikke vær redd for å si det som det er. Vakker er helt greit assa. Men hva har du planer om? Skrive et dikt eller brev? Snakke med henne? Blir nysgjerrig jeg nå......

Gjest Embla s
Skrevet
Men, men, men ... jeg har alltid trodd at kvinner trenger å få høre direkte at de ser godt ut? Ikke i form av en indirekte hentydning med spill på humor?

Har jeg tatt så feil i alle år? :overrasket::grine:

Uansett, så funker det nok ikke i lengden bare å kalle henne trafikkfarlig...

-- trådstarter

Du, hvis hun er så "trafikkfarlig" som du hevder hun er, så er hun kanskje veldig fedup av masse fokus på utseendet. Jeg hadde heller vektlagt det du skrev om personligheten hennes jeg, og brukt dette med utseendet som en liten fotnote. Å fortelle henne at du simpelthen digger henne og at hun har en personlighet som slår alt du har møtt - det er noe til kompliment det! (hvis hun er av typen som har fått høre at hun er fantastisk flott hele sitt liv).

Vil du si noe om utseendet hennes, så kan du vel kommentere enkelte deler ved henne? Benevn det du syns er ekstra flott (mykt hår, vakre øyne, sensuell munn, vakre hender, vakre legger, osv osv) det tror jeg får oss til å føle oss mer "sett" enn en kommentar om at man er "generelt fin&deilig" hvis du skjønner ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Du, hvis hun er så "trafikkfarlig" som du hevder hun er, [...]

Hehe... Du insinuerer vel ikke at jeg er blind av kjærlighet, vel? :ler:

Jeg hadde heller vektlagt det du skrev om personligheten hennes jeg, og brukt dette med utseendet som en liten fotnote. Å fortelle henne at du simpelthen digger henne og at hun har en personlighet som slår alt du har møtt - det er noe til kompliment det!

Det er akkurat det jeg har sagt til henne på forskjellige måter hele tiden, jo ;)

For meg kommer utseende i andre rekke. Personligheten vil alltid være det viktigste for meg. Men jeg har jo skjønt at kvinner liker (og trenger?) å høre at de fysisk ser godt ut. Noe jeg altså ikke er så flink til å gi komplimenter på, nettopp fordi utseende ikke er så viktig for meg.

Derfor er jeg nødt til å ta meg sammen og bli flinkere til å gi slike komplimenter. For det vil jo bli litt rart om jeg aldri kommenterer utseende, ikke sant? Særlig når det faktisk, helt objektivt selvfølgelig, er godt over snittet?

Det var derfor jeg spurte her... for å få vite litt mer om hva de forskjellige ordene er "ladet" med i deres tolkninger. Jeg vil ikke fremstå som kroppsfiksert, ei heller som platonisk venn.

Gjest Embla s
Skrevet
Hehe... Du insinuerer vel ikke at jeg er blind av kjærlighet, vel? :ler:

Det er akkurat det jeg har sagt til henne på forskjellige måter hele tiden, jo ;)

For meg kommer utseende i andre rekke. Personligheten vil alltid være det viktigste for meg. Men jeg har jo skjønt at kvinner liker (og trenger?) å høre at de fysisk ser godt ut. Noe jeg altså ikke er så flink til å gi komplimenter på, nettopp fordi utseende ikke er så viktig for meg.

Derfor er jeg nødt til å ta meg sammen og bli flinkere til å gi slike komplimenter. For det vil jo bli litt rart om jeg aldri kommenterer utseende, ikke sant? Særlig når det faktisk, helt objektivt selvfølgelig, er godt over snittet?

Det var derfor jeg spurte her... for å få vite litt mer om hva de forskjellige ordene er "ladet" med i deres tolkninger. Jeg vil ikke fremstå som kroppsfiksert, ei heller som platonisk venn.

Insinuerer ikke det, men hvis "gud og hverman" tuter henne ørene fulle om at hun er så deilig...

Men som sagt, prøv å bryt ned helheten og kommenter enkeltdelene. Da føler hun seg sikkert sett på ordentlig. (vakre øyne, pene ben, nydelig rygg, pen panne, osv).

Lykke til da!

(eller vis henne denne tråden ;) )

Gjest Gjest
Skrevet
(eller vis henne denne tråden  ;) )

Seriøst? Tanken streifet meg, men jeg klarte å få den ut igjen med et dask i bakhodet. For det ville blitt litt...

Eller?

Skrevet

Næh, ikke nødvendigvis ....men jeg er enig med embla i det hun sier. Fokuser heller på hennes måte å være på - ikke bare hvordan hun ser ut. "flott jente", "toppers", "utrolig herlig".....sånne ting kan smelte en jente som kanskje har blitt tuta ørene fulle om hvor vaaaakker hun er ;)

Gjest Embla s
Skrevet
Seriøst? Tanken streifet meg, men jeg klarte å få den ut igjen med et dask i bakhodet. For det ville blitt litt...

Eller?

Tja, kanskje ikke helt seriøst. :ler:

Kanskje hvis alt går bra og dere har vært gift i "100 år", da kan du vise henne denne tråden. ;)

Gjest Cristoph
Skrevet

mange jenter liker å bli kalt søt. heller det enn sexy sa en eks av meg.

Skrevet
mange jenter liker å bli kalt søt. heller det enn sexy sa en eks av meg.

Utifra samtaler jeg har hatt med venninner er ikke "søt" det optimale..en del jenter oppfatter "søt" som noen hakk lavere enn f.eks "pen" og "vakker".

Jeg har blitt kalt pen, sexy og vakker en del ganger (fant ikke noen måte å si det på uten å virke selvgod :sjenert: ), men ikke "trafikkfarlig". Synes du skal gå for den, TS. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hmm... etter tilbakemeldingene å dømme, må jeg kanskje konkludere med at et lite oppfriskningskurs i selvsikkerhet og tro på egne evner vil gagne meg mer enn noe annet :ler:

Men takk for alle svar.

-- trådstarter

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg liker ikke å bli kalt søt. Føler at det blir litt sånn "liten og søt", og at jeg ikke blir tatt på alvor eller noe. Liker når kjæresten min sier at jeg er flott eller vakker. Føler at vakker sier noe mer om utseende, mens flott kan bety at man ikke trenger å være pen, men at man har fin utstråling, kler seg bra el.

Skrevet

"Fin" liker jeg ikke! Det høres ut som beskrivelse av en ting, ikke et menneske. Så det ville jeg unngått.

Skrevet

"Deilig" er også et ord som gir meg grøssninger. Synes det er nedlatende.

Gjest Blondie65
Skrevet

Et av de flotteste komplimenter jeg har fått var da en 13 år yngre gutt la an på meg og jeg litt spøkefullt sa at jeg kunne vært moren hans og at jeg nok var for gammel for han. Da sa han: Det spiller ingen rolle for du har så store deilige pupper.

Poenget mitt er at det er sammenhengen som gjør hva som passer. Når noen har på seg et pent plagg som får øynene til å stråle så sier man det. Hvis solen reflekterer håret deres på en strålende måte så sier man det. Når man blir helt betatt fordi de sender deg det blikket så sier man det. Hvis den nye - eller gamle - buksen får baken til jenten eller gutten til å se fantastisk sexy ut så sier man akkurat det.

Da slipper man å lure på om ordet passer, samt at komplimentene kommer rakt fra hjertet. OG komplimentene går som regel rett hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...