Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal kjøpe meg bærbar.. men lurer på hvor stor plass jeg burde ha på den, går på høgskolen..

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

60g er sikkert mer enn nok!

Har selv 80g og har mer enn nok plass til alt mulig rart..

Skrevet

Kan sikkert klare deg med 40 hvis det bare er dokumenter og sånt du skal lagre på den. 60 har jeg og det går fint når jeg har litt av hvert liggende (men må slette litt en gang i blant). :) Du må nesten bare tenke gjennom hva slags programmer du skal ha og hva du skal ha liggende på pcen (hva trenger du lagringsplass til?).

Skrevet

trenger til bilder, musikk, dokumenter, programmer, sims.. osv..

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

OK, jeg har 80 gig, og hundrevis av bilder(som faktisk er litt store, digitalkamerabilder...), nærmere 1000mp3, noen gig med filmer, og har et par litt større programmer på dataen.

Og har fremdeles masse plass igjen.

Så jeg vil si enten 60 eller 80, mer enn det trenger du ikke.

Endret av Chic
Skrevet

Umulig å svare på da dette er så forskjellig fra person til person, jeg har selv en Apple maskin (bærbar) med 100Gb disk, og denne er nesten sprengt. Kjøp så stor disk du har råd til, det er vanskelig å oppgradere dette i ettertid.

Skrevet

Jeg vil anbefale mer enn 60 GB. Har det på den bærbare nå og jeg merker at det blir knapt, og jeg bruker den til det samme formålet som du skal bruke din på. Må stadigvekk slette ting jeg egentlig vil ha.

Skrevet

Du kan evt. kjøpe en ekstern harddisk ved siden av. De koster ikke all verden.

Skrevet
Du kan evt. kjøpe en ekstern harddisk ved siden av. De koster ikke all verden.

Problemet er jo da at den ikke er så bærbar lenger om man skal ha med seg all lagringskapasiteten samtidig og litt av poenget med bærbar falle bort!

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg har 60 GB på min, og det er virkelig mer enn nok. Har brukt den mye til skolearbeid, laster ned en del musikk, spiller litt, og har vel noen tusen bilder liggende også, men jeg har fortsatt god plass.

Gjest gjest1
Skrevet

Begynner nesten å lure på hva for rare ting folk har på dataen om 100g er altfor lite...

Mens andre mener 60g er mer enn nok. Og meg selv at 80g er plenty. Samtidig har jo vi "småharddiskbrukere" masser av ting på dataen som tar plass...

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Begynner nesten å lure på hva for rare ting folk har på dataen om 100g er altfor lite...

Mens andre mener 60g er mer enn nok. Og meg selv at 80g er plenty. Samtidig har jo vi "småharddiskbrukere" masser av ting på dataen som tar plass...

Ja, tenke seg til. Forskjellige folk bruker PC-en ulikt.

Gjest Gjest
Skrevet

Skulle bare visst. Det er sikkert FOLK de har i harddiskene sine - feite folk.

Neida. Programmer, bilder - store bildefiler om man jobber med f eks Photoshop, filmer/mediafiler, store lydfiler og ikke bare komprimert mp3 osv.

Men jeg har klart meg lenge med under 50 mb (har 100... tror jeg... hehe) selv om jeg jobber med bilder daglig. På den annen side har jeg ikke en eneste nedlastet film og knapt 100 lydfiler på maskina.

Skrevet

Kan jo ikke annet enn å henge meg på Slangen her da, forskjellige folk bruker pc'en ulikt.

For meg er 60 GB for lite. Hvorfor?

Fordi jeg driver mye med fotografi. Jeg tar bilder i RAW-format og de tar mye plass. I tillegg blir det endel versjoner av fotografiene; enkle jpg-filer, redigerte fotografier, i ulike størrelser osv.

Akkurat nå har jeg svært lite fotografier inne på pc'en pga plassmangel, men likevel tar de sinnsykt med plass de fotografiene jeg har der.

I tillegg har jeg musikk på pc'en. Blir endel GB etterhvert det og..

+ et par spill, programvare, noen filmer, dokumenter osv.

Skrevet
Umulig å svare på da dette er så forskjellig fra person til person, jeg har selv en Apple maskin (bærbar) med 100Gb disk, og denne er nesten sprengt. Kjøp så stor disk du har råd til, det er vanskelig å oppgradere dette i ettertid.

Så klart må man ha stor nok harddisk, men store harddisker ryker lettere (særlig hvis det er 2 plater vs. 1), og spør du meg er harddisk det nest letteste å oppgradere i ettertid (eneste som er lettere er å kjøpe ny/ekstra minnebrikke og sette i)

Gjest gjest1
Skrevet
Ja, tenke seg til. Forskjellige folk bruker PC-en ulikt.

Det der var vel ikke nødvendig?

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Det der var vel ikke nødvendig?

Nå må du ikke ta alt jeg sier så veldig seriøst, men du la jo lista selv når du ikke skjønte at andre kunne trenge mer plass enn deg selv. 80 gig er ikke mer enn 10-15 DVD i full kvalitet..for eksempel.

Gjest gjest1
Skrevet
Nå må du ikke ta alt jeg sier så veldig seriøst, men du la jo lista selv når du ikke skjønte at andre kunne trenge mer plass enn deg selv. 80 gig er ikke mer enn 10-15 DVD i full kvalitet..for eksempel.

Det må da være lov å lure uten at folk skal bli krasse her!

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet

Som man høster, sår man. Du spurte på en nedlatende måte, og fikk svar deretter.

Gjest gjest1
Skrevet
Som man høster, sår man. Du spurte på en nedlatende måte, og fikk svar deretter.

Jeg var ikke nedlatende, bare lurende på hva folk faktisk har i dataen sin.

Om jeg virka nedlatende, så beklager jeg det, for det var ikke meninga i det hele tatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...