Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal nå sannsynligvis flytte i kollektiv, men har aldri bodd i et slikt,l så jeg lurte på om dere brukere hadde erfaring med det? hva som er bra og ikke bra osv..

burde man finne noen på sin "egen" alder?

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Jeg har bodd tre forskjellige steder hvor jeg hadde mitt rom og delte bad, kjøkken og stue med to andre.

Min erfaring er veldig god, to av gangene bodde jeg sammen med to andre gutter/menn og en av stedene bodde jeg med en gutt og en jente. Alle stedene hadde vi vår egen mat og passet oss selv. Vasket opp etter tur, og tok ansvar for vårt eget. Hadde ingen "husmøter" eller lange regellister, gikk veldig greit allikevel, trolig fordi vi passet oss selv og tok normalt hensyn. Alle stedene jeg har bodd slik har vi vært en del sammen, invitert hverandre på festmiddager/laget festmiddager sammen, innimellom festet eller gått ut sammen, vært selvskrevne gjester hvis en hadde bursdagsfest ol, men uten at det har vært krampaktig samvær.

Hvis jeg skal gi et godt råd, så må det være å flytte inn med åpent sinn, ikke være for firkantet og svelge noen kameler i fht iritasjoner. Tror også det er bra med kollektiv med begge kjønn, ser for meg at rene jentekollektiv kan bli vel mye intriger... Også er det sikkert greit å bo seg litt til, finne ut hvordan de har det og være litt ydmyk i starten. Ikke komme med forslag til nye husregler første kvelden liksom. Og en ting til; ikke populært med ekstremt gjerrige personer i bofellesskap (typen som snylter på andres og aldri bidrar selv, være seg pålegg, dopapir, godis men også av praktiske gjøremål). Tror man har mye å tjene på å være litt raus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...