Gå til innhold

Hva er en kort mann

Fremhevede innlegg

Gjest lilletroll
Skrevet
I mine øyne er en mann i allefall for kort om han er under 180. Har en "regel" om at en mann skal være høyere enn meg selv når jeg stiller med høye hæler. Og når jeg da er 176 høy bør han være over 180...

Signerer

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det spørs hva man mener. Hvis man mener sånn rent objektivt, så vil vel alle betydelige avvik fra gjennomsnittet være kort. 1.80 er snittet for norske menn, og noen få cm under dette mener jeg ikke kan anses som kort, siden et gjennomsnitt innebærer en naturlige variasjon over og under 1.80.

Med betydelige avvik tenker jeg 1.70 og 1.90.

Men så er det jo en mer "normativ" del av dette. En del kvinner har et bilde av drømmemannen som høy. Sånn sett virker det som om det skal mindre til for at man oppfattes som kort, siden det ideelle for mange er å være høy. Dermed kan en person på 1.80 oppfattes som lavt av noen, men statistisk sett er jo dette helt normalt. Ville likevel syns det var veldig rart om noen syns 1.80 er lavt altså. Virker som det er veldig avghengig av øyne som ser.

Så er det de som bedømmer høyde ut fra egen høyde. Jeg oppfatter nok menn som er lavere enn meg som noe lave (er rundt 1.74). Hvis jeg hadde vært 10 cm lavere, antar jeg at jeg hadde hatt en annen terskel for hva som oppfattes som lavt.

Men om jeg hadde brydd meg om høyde, er en annen sak. Kjæresten er høyere enn meg, noe som er helt greit, men det betyr ingenting.

Gjest Gjest
Skrevet

En kort mann er en som er dum/kort i hodet sitt, eller han er under 175 cm høy.

Gjest Gjest
Skrevet
En kort mann har lang tiss

Stemmer ikke. Alle korte menn ejg har møtte har også korte tisser.

Gjest Gjest
Skrevet

Er rundt 1.75-1.77 selv, og reagerer ikke før det blir under 1.60-1.65. Tror samboeren sa han er rundt 1.70, men har alltid trodd han er minst like høy som meg selv.

Skrevet
Det spørs hva man mener. Hvis man mener sånn rent objektivt, så vil vel alle betydelige avvik fra gjennomsnittet være kort. 1.80 er snittet for norske menn, og noen få cm under dette mener jeg ikke kan anses som kort, siden et gjennomsnitt innebærer en naturlige variasjon over og under 1.80.

Ikke for å pirke men gjennomsnittshøyden for menn i norge er 1. 79 ;)

Forøvrig synes jeg det er et tøvete spørsmål. Kort er da ikke en statisk størrelse, alt er vel relativt og her tenker jeg at høyden til damen spiller en stor rolle, eller rett og slett hva man legger i ordet kort. ;)

Skrevet

En kort mann er under 170. En lav mann er fra 170 og litt oppover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...