Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_rosa_*
Skrevet

Har hørt snakk om øredobber i titan som kan brukes av dem som har nikkelallergi. Noen som erfaring med dette? Det var frisøren min som fortalte dette. Hvor (utenom frisører) selges slike øredobber da? Trodde nikkelallergikere kunne bruke sølv eller gull-øredobber jeg.

Lurte på å ta hull på nytt (igjengrodd etter ca. 10 år uten bruk av øredobber). Husker at jeg ble rød og varm i ørene med en gang jeg tok på øredobber (både av sølv og gull), men har aldri hatt problemer med juggelsmykker og klokker så...har jeg nikkelallergi likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å bli varm og rød hvis man ikke har hatt øredobber i på en stund. Det kan klø litt også. Hvis du lar øredobbene være i, vil det gå over etter hvert.

Titan er det eneste metallet som blir brukt i smykker og klokker som er helt nikkelfritt. De som er ekstremt nikkelallergiske kan altså bruke dette. Personlig synes jeg titanklokker er stygge (de har en gråfarge jeg ikke liker), og titansmykker har jeg aldri hørt om før, bortsett fra i muligens piercing-smykker.

Gjest gjesta
Skrevet

Hvis du skal være sikker på om du har nikkelallergi må du vel nesten gå til legen og teste deg. Jeg har nikkelallergi selv, og det er veldig forskjellig hva jeg reagerer på. Jeg reagerte på sølv i ørene før, men det gikk fint med gull. Nå bruker jeg begge deler, men jeg bruker det bare en dag av gangen, hvis jeg skal på fest eller noe, så da går alt bra. Jeg må ha titanklokke, men jeg kan godt gå med juggelsmykker for en kveld. Det er vel ikke nikkel man ikke tåler på hvis man reagerer på sølv og gull tror jeg, da er du nok bare generelt overfølsom mot å ha metall i ørene.

Skrevet

Det er littegrann nikkel i gull og sølv også, så man kan reagere på det.

Skrevet

Jeg har alltid reagert på sølv og gull i ørene, også på fingrene, kan ikke bruke gifteringen min.

Jeg bruker en del fake smykker, men bare for en dag og det reagerer jeg ikke på, tåler sølv og gull for en dag og da.

Jeg har og blitt tipsa om titan smykker, men vet jo ikke hvor jeg skal få tak i dette.

Nå har jeg hull i ørene, men jeg tok piercing i de, er øredobber av kirurgisk stål i de og det går bra. Planen var jo og ta de ut og bruke vanlige smykker, men har ikke turt ennå da jeg er redd for og reagere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...