Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Det er noe galt med tørketrommelen vår (den er 5 år). Den slår seg på, men det kommer ikke noe varm luft slik at tøyet er like vått etter 100 minutter. Varsellampen for filteret lyser, selv om både filteret og varmeutveksleren er godt rengjort. Noen som vet hva dette kan være, og om jeg bør få den reparert? Har hørt at deler kan være dyrt og hvis det blir det samme som å kjøpe ny så gjør jeg nok heller det. Håper noen kan komme med innspill!
Cata Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 Er ikke ekspert men det høres jo ut som enten varmeelement eller vifte kan være gåen. Forslår at du tar deg en tur til en elektriskforettning og beskriver problemet. De kan sikkert gi deg en idé om hvorvidt det er lurt å reparere eller kjøpe ny. Sannsynligvis vil det lønne seg på sikt å kjøpe en ny, for reparasjoner pleier bli uforholdsmessig dyrt.
Gjest Dallandra Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Jeg innbiller meg at noen el.verksted (noen forretninger har eget verksted, iallfall har coop elektro her hvor jeg bor det) tilbyr uforpliktende vurdering, sånn at du kan få pris på hva reparasjonen vil koste før du tar stilling til det. Har du noen kjente som har peiling og kan finne ut akkurat hva som er problemet kan du også sjekke hva delene vil komme på. Om det lønner seg å reparere eller ikke kommer helt an på hva som er galt/hvor mye det vil koste, om du eller noen du kjenner kan gjøre det selv eller om den må inn til reparasjon. Det har også litt å si hvilket merke det er. Er det en billig tørketrommel så har den uansett begrenset levetid, og det skal ikke rare operasjonen til før det er like billig å kjøpe ny. Er det derimot en dyr trommel (ex. en Miele til 9000 kroner eller hva de nå koster) så er det klart at det fort kan lønne seg å investere litt. Jeg vil også tro at det kan være varmeelementet.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 Tusen takk for svar, dere! Tørketrommelen er en Whirlpool og kostet ca 5000 kr da den var ny i 2001.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå