Gjest Mirjam22 Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Har du gjort? Angrer du? Jeg og min kjære snakket om det i går og vi har lyst til å gjøre det. Det skal være lite (og da har vi også med i bakhodet at det skal kunne gå ann å gjøre tattoveringen om til noe annet om vi skulle gå fra hverandre en gang, men vi er så sikre på hverandre at vi krysser fingrene for at vi skal være sammen for resten av livet).
Gjest Dallandra Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 Det ville jeg ALDRI ALDRI ALDRI gjort. Vi vet ikke hvilken retning livet vil ta, og dere er så unge!! Eneste tatoveringen med navn jeg har sett som jeg har likt, er en bekjent som har fått tatovert navnet på barna sine. Og de er man jo som kjent uløselig knyttet til resten av livet. Legg heller pengene i noen fine smykker (med navn) som dere kan gå med til daglig. Dere kan jo tegne dem selv og få dem laget, for eksempel.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 he,he ville jeg aldri i verden ha gjort.har du sett den vitsetegninigen med en mann som har tatovert sju-åtte jentenavn nedover armen og alle navnene er strøket over bortsett fra det nederste
Gjest Aethra Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 Litt risky hvis det noen gang skulle bli brudd, men det finnes jo måter å fjerne, eller omgjøre, slike på. Så lenge dere har tenkt litt på dette synes jeg det er helt greit! Ville nok ikke gjort det selv, men det er mest fordi jeg ikke har sansen for tatoveringer. Go for it, hvis det føles riktig
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #6 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har prøvd å komme på noe som er mer harry (unnskyld Harry), men jeg kommer ikke på noe.
Colargol Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 Jeg tenkte på det selv en gang, men det ble ikke noe av (like greit nå.... ) Men dere skal jo holde sammen så da er det jo en annen sak! Et annen vri (hvis dere er åpne for det da) er å sammen lage dere et tegn/bilde og få det tatovert begge to! Da kan folk fort se at dere hører sammen men det blir ikke så konkret!
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #8 Skrevet 24. juni 2006 Faren til en venninne av meg har navnet til gamlekjæresten tatovert på overarmen. Kjøp dere heller noen ringer.
Gjest prestekrage Skrevet 24. juni 2006 #9 Skrevet 24. juni 2006 Ville ALDRI tatoert inn navnet på en mann... Men derimot har jeg initialene til datteren min, med kinesiske tegn, på ryggen (rett over bh-festet). De er ikke større (3 cmx1,5 cm til sammen) enn at jeg får plass til initialene til evt et fremtidig barn...
Gjest Gjesta Skrevet 24. juni 2006 #10 Skrevet 24. juni 2006 Det ville jeg aldri ha gjort...selvom man tror at man skal holde sammen hele livet så sier jo statistikken noe helt annet - og det kan jo ikke være særlig ålreit å ha navnet til eks'n tatovert et eller annet sted på kroppen når man møter nestemann...
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #11 Skrevet 24. juni 2006 Men derimot har jeg initialene til datteren min, med kinesiske tegn, på ryggen (rett over bh-festet). ← Får håpe det virkelig er initialene til datteren din. http://www.foxnews.com/story/0,2933,194732,00.html
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #12 Skrevet 24. juni 2006 Får håpe det virkelig er initialene til datteren din. http://www.foxnews.com/story/0,2933,194732,00.html ← hva er vitsen med å skrive sånn? prøver du ¨gjøre ting surt for henne?? du virker rimelig bitter ass!!!
Gjest Gjesta Skrevet 24. juni 2006 #13 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har lyst til å tatovere monogrammet vårt fra bryllupet vårt. Det består av første bokstav i fornavnene våre. Og det er tilfeldigvis første bokstav i fornavnene til barna våre også, så hvis det av en eller annen grunn skulle skje "noe" er det jo like gjerne barnas forbokstaver som står der
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #14 Skrevet 24. juni 2006 hva er vitsen med å skrive sånn? prøver du ¨gjøre ting surt for henne?? du virker rimelig bitter ass!!! ← Neida, var ikke sånn ment. Er jo helt sikkert riktig i og med at det bare er initialer. Synes det er så dumt når jeg hører venner som angrer seg på de tatoveringene de har fått. Derfor var dette ment som en oppfordring til å tenke seg om, før man velger å tatovere seg.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #15 Skrevet 24. juni 2006 Jeg ville ikke gjort det uavhengig av tanken på brudd, fordi jeg syns det er litt harry. Men som noen sa, et tegn som begge har, syns jeg ikke var noen dårlig idé.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #16 Skrevet 24. juni 2006 Jeg vurderer det, men kommer antakeligvis heller til å velge forbokstaven hans som brennemerke (branding) eller arr (scarification) enn tatovering. Kommer i så fall til å ha det så diskret plassert at det ikke vil vise i det daglige. Ikke aner jeg om forholdet kommer til å vare, i perioder tviler jeg sterkt på det, men jeg vet at han alltid kommer til å være en stor del av det som har formet meg. Så slik jeg tenker det, så kommer han alltid til å “merket” meg for livet, så hvorfor ikke gjøre det til et fysisk merke? Men jeg venter nok noen år til før jeg får noe slikt gjort, det er en tanke som må modnes en del mer enn den har gjort til nå.
Viviwoom Skrevet 24. juni 2006 #17 Skrevet 24. juni 2006 Aldri i verden om jeg hadde gjort no' sånt... Kan jo risikere å sitte med navnet på en ex man kanskje ikke kommer overens med, tatovert på seg til evig tid, jo
Gjest Embla s Skrevet 24. juni 2006 #18 Skrevet 24. juni 2006 Får håpe det virkelig er initialene til datteren din. http://www.foxnews.com/story/0,2933,194732,00.html ← Hva så? Om det nå ikke er helt riktige kinesiske tegn for datterens initialer - hva så? For henne symboliserer tegnene datteren. Problemer blir det vel bare hvis hun flytter til Kina og proklamerer at tegnene betyr initialene til datteren og alle kineserene ler og sier "nei, det betyr det ikke". hvis tegnene føles meningsfulle og har en symbolverdi for hun som har de spiller det vel liten rolle for alle andre om det er 100% ordentlig eller ikke? -------------------------------------- TS jeg syns ikke du burde tatovere navnet på kjæresten din. Selv om dere skal være sammen til "evig tid". En tatovering er mer bindende enn et giftemål.
Läkerol Skrevet 25. juni 2006 #19 Skrevet 25. juni 2006 Hadde aldri gjort det....bruk pengane på noko anna! Dessuten er tatoveringar veldig lite lekkert...noko av det mest ufine eg kan komme på!
Buster Skrevet 25. juni 2006 #20 Skrevet 25. juni 2006 Nei NEI Nei NEI, er første tanken som streifer meg når jeg leser deres innlegg. Kanskje dette kunne vært noe for et ektepar rundt de femti som har vært gift i ca 30 år og som elsker hverandre mer den dag i dag enn da de var ung, men utenom dette så ville jeg ALDRI gjort dette, og av flere grunner. Fremtiden kan bringe mye, og dere kan være hodestups forelsket i dag men en enkelt dum opplevelse eller lignende kan ødelegge alt for dere og dermed lage brudd. Ikke mye artig å måtte finnen en annen kjæreste med samme navnet igjen, he he. Selvfølgelig kan det fjernes, men dette koster og lager piggmentflekker på huden. Tattoveringer er i mine øyne STYGT, det er noe som de fleste unge eller kanskje opp til 30-35 år synes er kult og så er det slutt. Personlig har jeg ikke likt det noengang og kommer aldri til å like dette heller. Kan se og forstå at noen vil lage permanente (smykker) tattoveringer på kroppen, men skjønner ikke poenget. Hva er egentlig så kult med navnet til partneren på armen eller på kroppen, jo det er kult i så måte at dere viser hverandre en enorm tillitt, men det er ALT. Har en venninne som tattoverte en slik piggtråd rundt armen med forbokstavene i navnet og etter navnet til sin type, hun fikk faktisk ikke fortsette i jobben da de har kleskode som gjorde at hun på varme dager måtte gå med kort skjorte og dette ble vist. Kult når man er 50 år gammel og skal i stort selskap og gjerne vil gå i en kjole (for damenes del), denne har kanskje store åpne partier rundt hals og nakke, hvor pent er det da med ungdomstattoveringen som er blitt svart, litt mer slapp stikkende opp i nakken. NEI DERE MÅ IKKE GJØRE DETTE DA DERE VIL ANGRE FØR ELLER SIDEN, STOPP OPP OG TENK LITT.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå