Gå til innhold

Hva savner du der du bor?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har ikke tenkt å finne ut hvor alle KG'ere befinner seg, men lurer veldig på om folk generellt er fornøyde? Savner du noe der du bor?

Da jeg bodde i Trondheim savnet jeg spesiellt en butikk ved navn Mique, bare fordi jeg liker denne typen "ting og tang" butikker!

Og jeg savnet systemet med trikk, buss og t-bane sånn som de har her i Oslo!

Er dere fornøyde, eller er det store eller små filleting dere savner?

Fortell, fortell!! :)

(her får man klage så mye man vil!!!!)

Endret av Collargol
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg savner ro, hage, enkle parkeringsmuligheter blant annet.

Men nå flytter jeg hjem til mamma og pappa for i sommer, gleder meg til stillhet og ro, ingen reklame på dørmatten, hage med gress osv :)

Skrevet

Jeg bor i Oslo og savner i grunnen lite. Her har vi alt av butikker og det jeg trenger. Vi bor i et stille og rolig strøk, men sentrum er bare en 15 minutters T-banetur unna. Det eneste jeg savner er å ha Mamma nærmere, men det var vel kanskje ikke helt det du mente.

Skrevet

Litt mer butikker og mer FOLK!

Skrevet

Her som vi leier nå mens vi bygger hus er perfekt med 1 unntak: Det er ikke lekeplass her. :forvirret: Vi må gå 10 minutter - da kommer vi til en barnehage, men det er ikke alltid den er folketom når vi kommer om ettermiddagen så da tør vi ikke gå inn og "ta oss til rette".

Ved nyhuset er det stooooor lekeplass 50 meter unna i tillegg at det høyst sannsynlig kommer en lekeplass på feltet. :)

Skrevet

Ja flere lekeplasser savner jeg også. Dem har enda ikke bygd det her. Dem skulle nå ha fikset det for lenge siden!

Skrevet

Jeg savner et bedre underholdningstilbud. Og noen kafeer man bare kan sitte og kose seg og skravle på.

Her har vi kino, noen puber, 2 utesteder og typiske kjøpesenter kafeer.

Og noen kjedelige restauranter. Stort sett pizza steder.

Det posetive er nærheten til allt, her går vi og sykler på sommeren er ikke store vitsen og bruke bil. Vi bor veldig trygt med flere lekeplasser og mange lekekamerater til snuppa.

Kort vei til familie, kort vei til strand, natur, kjøpesenter.

Så vi trives veldig godt her, jeg og mannen pleier og reise regelmessig inn til Oslo for og få med oss litt bedre underholdning enn kino. Så egentlig er det ikke så stort problem.

Gjest prestekrage
Skrevet

Her på bondelandet (Hamar) savnes sårt en Deli DeLuca sjappe! Åhhh, tenk å hatt tilgang på sushi oftere enn den ene gangen annenhver måned jeg er i Oslo. Ellers må jeg si meg fornøyd. Eller ,vel, skulle gjerne hatt litt mere folk i gatene i sentrum- alle reiser på kjøpesenter! Og hadde det vært flere folk i sentrum hadde kanskje ikke alle butikkene rømt til senteret... Ond spiral det derre...

Jo, saver vel også en Mique butikk... Og Ikea... Og smartclub (men det kommer jo snart til distriktet da...)

Skrevet

Bor i Oslo og savner ingenting. Finner det meste her. :smile:

Skrevet

Bedre busstilbud skulle jeg gjerne hatt her ute på landet. Ellers kommer jeg ikke på noe - jeg er ikke vant med så mange butikker som man har feks i Oslo - ergo kan jeg ikke savne dem heller. Det er vel sånnt man savner om man flytter fra oslo til et mindre sted.

Gjest gjest1
Skrevet

Savner stillhet, hage og tilgang til sjøen...

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Utsikt til vann

Fjell

Deli deLuca

HM

IKEA

Bedre kulturtilbud

Heldigvis oppveier godene ulempene - det meste av det jeg savner er ikke uoverkommelig langt unna. :)

Skrevet

Jeg savner en større by. Kristiansand er jo for så vidt stort, men ikke så stort jeg kunne ønske det var. Savner gå-avstand til sentrum; det blir slitsomt etterhvert å være avhengig av buss uansett hva man skal.

Flytter snart da, så det spiller ikke en så stor rolle ;)

Skrevet

Sushi!

Ikea

H&M

Vennene mine...

Gjest gjest1
Skrevet

Deli DeLuca og en diger svømmehall skulle jeg gjerne hatt her.

Skrevet (endret)
Jeg bor i Oslo og savner i grunnen lite. Her har vi alt av butikker og det jeg trenger. Vi bor i et stille og rolig strøk, men sentrum er bare en 15 minutters T-banetur unna. Det eneste jeg savner er å ha Mamma nærmere, men det var vel kanskje ikke helt det du mente.

Bor i Oslo og savner mamma jeg også :klem: -og pappa!

Her i Oslo kan jo ikke jeg si at jeg savner så mye heller, bortsett fra den tryggheten jeg føler i Trondheim! Der kan du nemlig gå ganske mye igjennom mørke bakgater uten å føle deg utrygg!

:) Sommerklem til alle!!! :) (jeg er kjempeglad i dag bare :sjenert: )

:hoppe::hoppe:

Endret av Collargol
Gjest gjest1
Skrevet

Savner absolutt ingen ting...

kommunen og tettstedet jeg bor på har alt, og nå får vi eget storsenter også, ettersom jeg har forstått det.

Jeg har bodd her siden ungene var små, og tilbudet til barn og unge er bra, kort vei til skole har de hatt, det tar fjorten minutter inn til Oslo S med tog herfra, bussen bruker dobbelt så lang tid, men går nærmere døra mi.

Vi har kino, vinmonopol, diverse matbutikker, restauranter. Femten minutter kjøring til både Vinterbro og Ski..

Det er stille her, masse grønt... rik kommune...høyrestyrt, og det funker som bare det.

Dette ble en listing av positive ting i stedet, men det er vel greit.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg bor i Oslo og savner egentlig ikke så mye, men savner definitivt havet - ikke fjorden, men åpent hav, bølger og endeløs horisont. Dessuten savner jeg bedre barnehagedekning, ellers lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...