Gå til innhold

Savner pus...

Anbefalte innlegg

Gjest Jente_81
Skrevet

Jeg har vell ikke sett pusen min på godt over en uke.....

Når det ble varmere i været og finere i været merket jeg at pusen var veldig mye ute, og jeg måtte tvinge henne til å være inne når hun først kom hjem ved å lukke vinduet.

For noen uker siden reiste jeg avgårde en uke, da matet naboen pus og det tok noen dager før jeg så henne når jeg kom hjem. Så sist helg reiste jeg avgårde, kom hjem på søndagen. Sist jeg har sett henne var på torsdag forrige uke...

Noen som opplever samme?

Hvor lenge kan din pus være borte?

Hun har aldri vært så lenge borte!

Begynner å tro at jeg ikke har noen pus lengre :(

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hun dukker nok opp, men katter kan bli fornærmet og kanskje hun vil gi deg tilbake med samme mynt siden du har vært borte..?

Sett opp lapper på butikken osv. Det kan være noen har begynt å mate henne, og katter er utro sånn, de kan finne det for godt å flytte...

Hun dukker nok opp igjen. Hvis du bor ved en trafikkert vei, ville jeg kanskje lett etter henne i grøfta, men det blir å krisemaksimere. Men det er bedre å vite det om hun er blitt påkjørt enn å vente på henne uten å vite noe...

Har hørt historier om katter som har dukket opp etter flere mnd. Kan hun ha fått et kull med kattunger og gjemt seg f.eks.?

Da dukker hun opp, men ikke før kattungene kan gå...

Skrevet

Vår gamle katt stakk bestandig til fjells og levde livet der mens vi var på ferie. Han gadd ikke være hjemme når det ikke var kos å få. Han kom bestandig hjem igjen når vi hadde tatt noen småturer på fjellet lokket på ham ett par dager.

Den andre gamle katt flyttet hjem på trappen til den nabo som skulle gå hjem til oss og gi kattene mat, så hun ikke skulle gå glipp av fylt matskål.

Sett opp en lapp på butikken. Det er helt sikket noen som har sett den. Prat med barna i nabolaget. De får det meste med seg :)

Gjest Jente_81
Skrevet

Katten min er ganske sky.....

Det er nesten sånn at jeg ikke tror at folk ser henne, hehe..........

Hjemme gjemmer hun seg som oftest hvis jeg har besøk.....

Får vell henge opp lapp på nærbutikken.

Bor i boligfelt, det er jo veier og biler her......... men et hav hvis jeg skal begynne å lete i grøftekanten. Har vært inne på tanken.

Pus har fått p pilla, men ikke denne uka siden ho har vært borte....

Skrevet

Mine katter er aldri lenge borte. Min hannkatt var borte en døgn da vi flyttet, jeg fikk nesten panikk. Gikk rundt å ropte på han dagen lang. Gikk fra jobb og greier. Men det er som du skjønner store forskjeller fra katt til katt. Kanskje du kan gå litt rundt å rope på katten din?

Gjest Gjest
Skrevet

Hun kommer nok tilbake, gravid og fornøyd...

Noen katter er så utspekulerte at det forundrer meg ikke at de skjønner at det er best å være borte litt så p-pillen kan unngås...

Skrevet

Hei!

Katter er fæle til å snike seg inn i boder, kjellere, garasjer o.l. Ser de en åpen dør så smetter de inn. Katten min var borte en uke, hun også. Det luktet "kjeller" av henne da hun kom hjem, hun hadde sikkert blitt låst inne ved et uhell, det er så fort gjort! Jeg hadde tatt meg en "ringe-på-runde" hos naboene og bedt dem sjekka boden og garasjen sin.

Håper du finner katten din :klem:

Skrevet

Husk å oppdater oss.

Gjest Gjest
Skrevet
Hun kommer nok tilbake, gravid og fornøyd...

Noen katter er så utspekulerte at det forundrer meg ikke at de skjønner at det er best å være borte litt så p-pillen kan unngås...

I slike situasjoner bør man sende katten rett til kastrering når den kommer tilbake, så aborteres samtidig fostrene. De færreste er imot abort hos mennesker, og da bør man heller ikke være så imot det på dyr heller. Det er nemlig helt udramatisk. dessuten er det så mange hjemløse katter, og det blir ikke færre av at man bidrar til å produsere flere :tristbla:

Gjest Jente_81
Skrevet

I går gikk jeg rundt i området og ropte på pus, men ingen svar :(

Hvor stort er "teretorie" dem pleier å være på?

Liksom hvor langt skal jeg gå?......

Skrevet

Kan ikke noe om katter. For å være ærlig så liker jeg dem ikke en gang, men jeg må si at jeg virkelig føler meg deg.

Det må være grusomt å savne et dyr :klem:

Skrevet
:klem: Det går nok bra :) Katta mi kan være borte ganske lenge av gangen. Jeg bor midt i Oslo,og første gangen så var både jeg og sambo kjempe redde. Vi var ute hver kveld å ropte på henne. Men hun kom hjem igjen i fin form og veeeeldig sulten. Etter det så er hun jevnlig lenge borte av gangen, gjerne i helgene for da gidder hun ikke å vente på verandaen til vi står opp. På hverdagene så er hun ute på natta og blir slipt inn sånn i 7 tida på morgenen. LYKKE TIL!!!
Skrevet

Hvor gammel er katten? Husk at unge katter (under ca 6 - 8 mnd eller noe) ikke har utviklet retningssansen helt, slik at de kan ha en tendens til å rote seg litt bort.

En av mine katter har hatt som vane å være borte i flere uker i strekk om sommeren. Antakeligvis har hun en fast hyttefamilie hun besøker i nærheten.

Vær tålmodig, gå ut og let etter katten. Heng opp lapper osv. :)

Gjest gjesta
Skrevet

:klem:

Som andre her har foreslått; heng opp lapper med beskrivelse/bilde av pus på nærbutikken og gatestolper, og be folk om å sjekke garasjer og lignende. Ta eventuelt kontakt med lokale dyrevernforeninger. Mange har egne nettsider med katter som er tapt/funnet. Vet også at det er mulighet til å sette inn annonser i en del lokalaviser vedrørende det samme. Spør barna i nabolaget om de har sett noe til den. Barn er ofte opptatt av dyr. Vær mye ute og rop.

Min pus rømte mens jeg var på en ukesferie. Hadde til og med noen som bodde med den den uken. Likevel rømte den. Fryktet det værste. Det gikk over to uker, og så dukket den plutselig opp en mil unna, der vi hadde bodd et år i forveien.

Gjest Jente_81
Skrevet

Katten er voksen og vi har bodd her siden desember. Jeg har vært borte fra den før.... Den har aldri pleid å være borte over lengre tid, men har merket mere interesse for å være ute nå som "sommeren" har kommet.

På fredag er det 2 uker siden jeg så henne,,,,

Hentet bilde av henne i dag og regner med å få hengt opp noen lapper i løpet av morra dagen.....

Gjest Miloine
Skrevet

Jeg regner med at du har kontaktet Dyrebeskyttelsen, Falken, Vegvesenet, Viking og Politiet. Spørr om de har fått inn katten levende eller død. Lag plakater (for hånd eller PC) gjerne med bilde av katten og tlf nummer til dere, og heng opp på nærbutikker, buss/trikk holdeplasser. Spørr folk i nabolaget.

Katter kan overleve lenge sommerstid. Det er stort sett rikelig med mat (gnagere, fugler, snille mennesker) og vann.

Katter har en utrolig evne til å finne hjem, men det varierer jo fra individ til individ.

Jeg tviler på at katten har gått langt – antagelig gjemmer den seg på dagen når det er mye folk og trafikk. Derfor er det best å lete etter katten sent på kvelden eller svært tidlig om morgen (soloppgang 4-5 tiden). Da er det lite folk og lett for katten å høre din stemme.

Det hender katter blir påkjørt, men da skal Politiet, Viking, Falken eller Vegvesenet ta hånd om dem.

De linkene som en annen har lagt inn bør du benytte deg av, så jeg legger dem inn en gang til. Der er det gratis å legge ut annonse på nettet.

http://www.fod.no/documents/Mistetogfunnet.htm

http://www.dooa.no/faktasider/g_funnetdyr.html

Gjest Miloine
Skrevet

Hei jente 81

Har katten din dukket opp enda? :)

Gjest Jente_81
Skrevet

Nei, ingen pus :(

Skal spørre dyrebeskyttelsen å lage lapper i morra.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...