Gå til innhold

Morgengave til brudgommen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hærregud...jeg må le når jeg tenker på den sååkalte høyttidelige overrekkelsen av morgengave til min kjære "gubbe". Vi hadde booka oss inn på bruidesuite...joda, hei og hå....styr og greier når vi kom....sovna helt skutt....vekt til DEN flotte frokosten med frukt og bær og gud veit hva mer.... så litt boblebad, litt mer tjo-og-hei...og så skulle vi sjekke ut etterhvert.

vel hjemme..når vi skulle gå gjennom ting og tang av gaver og gavekort og kort og telegrammer, ser jeg gubben blir brått litt sånn rar i maska. Så reiser han seg brått og forsvinner. Jaha tenker jeg...dårlig mage?? Hehe...nuvel, det går noen minutter så kommer han ut. Ehm..kjære.....sier han...her er gaven din. DÆNG!!! Morgengaven ja!!

hoho - vi hadde helt glemt av det vi. Jeg måtte jo klaske-litt-panne for jeg fikk også et snev av akutt alzheimers - hoppa opp av sofaen og forsvant på soverommet....innerst og nederst i skapet hadde jeg min gave til ham. En klokke...som jeg vet han hadde ønska seg såååånn.

Så hehe...vel, noen romaaaantisk overrekkelse var det ikke...men festlig var det jo da. Jeg fikk noen råååsøte øredobber som jeg er SÅ glade i :)

Men, lookin' back liksom...så var vel ikke morgengave strengt talt "nødvendig" men veldig koselig å få + ikke minst GI til min kjære :)

:sjenert: he he ..huffja den morgengaven ja ,den kjøpte jeg for ett år siden .Håper at jeg syntes den er like flott som når jeg kjøpte den.Det er et lommeur i nysølv og en lomme lerke som jeg hadde tenkt til å overekke med noen graverte visdoms ord på føre vielsen(må roe nervene med en liten svelg he he)Følgte også med en lommekniv i ny sølv. Var en pakke med alle tre gavene.Skal gravere på klokken også.Bra det vel?

:klem: Bire

Gjest 07-brud

Har spart i mange år for å gi ham bunad, men nå har han arvet penger og kjøpt seg bunda....

Kanskje like greit for hadde ikke kommet i mål med sparingen :ler:

Så nå planlegger jeg å kjøpe ny terreng-sykkel for det har han ønsket seg i mange år....

Men for se om jeg har penger til overs neste sommer, bryllup er jo ikke akkurat gratis :forvirret:

Annonse

vi var i tyrkia i sommer, og da hadde vi oss en dag på dykke båt. min kjære vart helt bitt av basillen, og snakker stadi om at vi må ta dykkersertfikatet når vi er komt i mål med bryllupp og andre nærme store utgifter.

min plan er derfor å melde min kommende mann på et kurs (ca 2500 kr) og overekke det til ham,

samtidi som at han blir hentet av x, og tatt med på et morgen dykk før vielsen.

min x har sertfikatet, og har dykket i MANGE år, og jeg stoler derfor veldi på han når det gjelder det med dykking og sikkerhet.ellers hadde jeg ALLDRI sendt min kjære ut på et dykk uten sertfikatet på bryllupsdagen vår.

Dykkerutstyr blir lånt av dykkerklubben her oppe.

Bryllupe er ikke før kl 14, så de har god tid om de henter ham kl 8 eller 9?

Dressen blir kjørt ut til min x og madammen, der vi går over og stryker opp skjorten om nødvendi. min mann skal ordne seg der ute når de kommer hjem fra dykket.

(Da får jeg ha huset vårt for meg sjøl, og kan ordne meg her sammen med forlover og damen til x som skal fikse håret mitt.) :ler:

Jeg er nesten ferdig med mitt dykkerkurs, må berre friske opp i teorien. Så det blir ikkje som om jeg kjøper den samme gaven til meg sjøl også :sjenert:

Håper denne planan går i boks, for jeg tror min tilkommende blir veldi glad.

:sjarmor:

Gjest Gjest

Vi dropper morgengave i tradisjonell forstand og bruker heller pengene på en skikkelig luksusferie til Italia :) Men min kjære vet ikke at jeg har en hemmelig gave til ham når vi kommer ned dit... jeg har nemlig bestilt privat "Engler og demoner" tur (Fra Dan Brown sin bok) i Roma! Det kommer han nok til å bli kjempe glad for siden jeg sa at det ikke var ledige plasser igjen da jeg prøvde å bestille ;)

Annonse

:sjenert: he he ..huffja den morgengaven ja ,den kjøpte jeg for ett år siden .Håper at jeg syntes den er like flott som når jeg kjøpte den.Det er et lommeur i nysølv og en lomme lerke som jeg hadde tenkt til å overekke med noen graverte visdoms ord på føre vielsen(må roe nervene med en liten svelg he he)Følgte også med en lommekniv i ny sølv. Var en pakke med alle tre gavene.Skal gravere på klokken også.Bra det vel?

:klem: Bire

Jeg har tenkt på lommeur, men den pakken hørtes flott ut. Hvor får man tak i slikt?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...