Gå til innhold

Kaffegjester

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi hadde grei skuring i vårt bryllup. Samtlige 65 ble invitert til middag/kaffe/hele greia.

Men joda, jeg har hørt om noen som ble invitert til bryllup der bare den ENE parten ble invitert. Den som ble invitert var venn av brudgommen. Dama til denne kompisen ble tydeligvis ikke invitert da hun var relativt "ny" som dame til denne kar'n. Muligens det kan gå...under tvil...? Men å splitte gifte/samboere...? Næh, merkelig synes jeg! Inviterer man par får det være enten-eller mener nå jeg da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Neffi
Skrevet
Jeg har egentlig ikke gjort meg opp en mening rundt dette med kaffegjester, men jeg lurer på om det er vanlig å "splitte" par i bryllup - kameraten til kjæresten min giftet seg, kjæresten min og jeg fikk hver vår invitasjon - han til hele bryllupet, jeg til kaffen. Jeg kjenner denne kameraten kun i gjennom kjæresten min.

Jeg har aldri hatt et nært forhold til brudeparet, så for meg var det (positivt) overraskende å bli invitert i det hele tatt, men jeg har tenkt på det litt i ettertid, og nå spør jeg på generelt basis - er det ikke vanligere å be kamerater/venninner etc med følge - at følget er med under hele bryllupet osv, selv om brudeparet ikke har så mye med følget å gjøre  - enn å be kameraten/venninna til hele festen og følget hans/hennes kun til kaffe?

Jo det er vanlig å invitere følget! Noe annet synes jeg er heeeeelt uhørt!

Skrevet
Jo det er vanlig å invitere følget! Noe annet synes jeg er heeeeelt uhørt!

Det kommer vel litt ann på hvor lenge det forholdet har vart. Om følget er bytta ut mellom innbydelse og selskap, ser jeg ingen grunn til å følge skal være med, om det derimot er et stabilt forhold så ville ikke jeg delt dem.

Skrevet

"stabile" følger blir med.

"nye" følger får være hjemme.

Og "hele par" inviteres SAMMEN, ikke en til middag og en til kaffe.

Det synes i alle fall jeg er normalt, og det er slik vi eventuelt gjør det. (Usikker på OM vi skal ha kaffegjester eller ei, men følger blir uansett etter denne malen)

Skrevet

Ja, da tenker jeg litt likt som dere når det gjelder par og invitasjoner. (Det skal sies at jeg og kjæresten min hadde vært sammen i mange år på den tiden (vi bodde ikke sammen da), derfor jeg har tenkt litt på det i ettertid - uten å bære nag til paret som giftet seg. Det var faktisk det første bryllupet jeg har vært i - og det var veldig flott.)

Skrevet

Vi inviterte alle våre gjester (voksne da) med følge, om de var sammen med noen eller ikke... Så kunne de avgjøre selv om de ville ha med den nye flammen, eller finne en ledsager for kvelden. Da sto det bare på invitasjonen ***** med partner, til de vi ikke var helt sikre på hvor stabilt forholdet var. Og også til de single.

Slik har det også vært i de bryllupene jeg har vært i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...