Gjest sweet17 Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 mamma er psykisk ustabil. hun drikker mye,. ofte hver dag. som regel går det i 96%. det er jo farlig oxo. men hvis jeg har besøk av venninner og kompiser så legger hun seg etter kompisene mine og slenger dritt til venninnene mine. nå har hun ligget med en kompis av meg og han er 2 år eldre enn meg altså 19. mamma er 39 år altså!!! og dette er vennen min. dette er ikke det eneste. søstra mi på 21 hadde en kjæreste som var 25 som hun også hadde sex med. søstra mi snakker ikke emr med mamma fordi hun oppfører seg sånn!!! jeg orker ikke men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. kan jeg flytte<? men jeg har ikke råd. jeg kunne ha spurt på klaraklok men de bruker en uke på å svare og derfor ville jeg spørre her siden mange er voksne og svarer litt fortere kanskje? venninnene mine gidder ikke komme hjem til oss mer fordi mamma kalte bestev enninnen min for en røy. jeg tror at mamma sa det fordi bestevenninnen min likte kompisen min på 19 og at hun ble sjalu. i ettertid har hun hele tiden omtalt bestevenninnen min som skjøga, røya og ****. hva gjør jeg jeg er lei meg og orker ikke mer, mamma er en dritt!!! jeg har bedt hun slutte å drikke men det varer bare i noen uker også gir hun opp. og det er TEIT når kompisen min kommer hjem til mamma i stedet for meg!!!
Gjest Gjest_isis_* Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Høres ut som din mor trenger profesjonell hjelp, og at hun er moden for å komme seg inn i AA. (anonyme alkoholikere).
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Ta kontakt med PPT og hør om de kan hjelpe
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #4 Skrevet 23. juni 2006 Ta kontakt med PPT og hør om de kan hjelpe ← Den er jeg enig i, de kan også være behjelpelige med å skaffe deg en egen leilighet eller slikt ettersom det er så "ille" som det er hjemme hos deg.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #5 Skrevet 23. juni 2006 Det er ikke PPT du bør henvende deg til, men barnevernet.
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #6 Skrevet 23. juni 2006 Det er ikke PPT du bør henvende deg til, men barnevernet. ← De er jo litt av samme sak, og hvis hun går på skolen tror jeg PPT er veien å gå. De fleste 17-åringer går vel på vgs
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #7 Skrevet 23. juni 2006 Det er absolutt ikke samme sak. I denne saken vil PPT henvise til barnevernet vil jeg tro, hvis ikke vedkommende har læringsvansker som må utredes. Det er vel ikke det som er saken her, mer at hun trenger hjelp og støtte til f.eks hybel, samt det å bli sett. Ville tro dette er en sak for sosialkontoret og barnevernet sammen.
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #8 Skrevet 23. juni 2006 (endret) I og med at hun er under 18 som jeg tror (nicket...) så vil hun ikke gå under sosialkontoret før hun er 18. Før det blir det nok barnevernet/ppt som tar seg av saken, og mest sannsynlig PPT framfor barnevernet i og med at hun er såpass gammel som hun er vil jeg tro. Til trådstarter: Har vært borti litt vanskelige forhold selv da jeg var yngre, og mitt tips til deg er at du enten ringer PPT, eller kontakter rådgiver på skolen din og forteller h*n hvordan ståa er, så vil du helt sikkert få hjelp til å ordne opp/bedre situasjonen! Endret 23. juni 2006 av Chic
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #9 Skrevet 24. juni 2006 For en situasjon, men du er ikke den eneste... Straks de fleste venninnene mine ble 16 og lovlig, lå faren min med dem i tur og orden... Det var ikke snakk om overgrep, altså vold, men jeg ble veldig lei meg. Men han kalte ingen for skjøger eller var frekk ellers, han hadde draget på unge damer... men han burde vite hvor såret jeg ble, i alle fall når han også lå med min beste venninne... Jeg ble sint, og trist, men jeg sa ingenting til han. Hun følte seg også "brukt" fordi det var alk med i bildet. Og hun var bare 16 mens faren min var 38... (faren min er yngre enn min mor, de skiltes og da tok han for seg...) Jeg er ikke bitter på han i dag, og han sluttet med tullet sitt, tror jeg da, men han lå også med min lillesøsters venninne. Men ikke før de var 16 år... Det er ingen som er sur på han tror jeg, for han tok ikke møyen på jentene. Han hadde draget, men jeg kan likevel ikke fatte at han lå med min bestevenninne da hun bare var 16 år og ikke edru. Hun var ikke møy. Men noen grenser burde faren min hatt. Jeg klarer ikke være sur på han i dag, men ts historie fikk opp igjen alt jeg måtte "sluke" i ung alder. Det gikk rykter om at jeg også ble p..lt av faren min, men det er bare vås. Han belærte meg og sa at jeg kunne gjøre hva jeg ville, men ikke rote meg bort i menn som ikke respekterte meg... Hvis du er bare 17 år, så kontakt bv. Du har også lov å fortelle kameraten din hvordan du føler det når han ligger med din mor som er beruset.
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #10 Skrevet 24. juni 2006 (endret) Lyst å slette alt jeg har skrevet, men står for det jeg sier. Og de som har feilet får stå for hva de gjør. Jeg unnskylder min far fordi han så ung ut og tok ingen før ryktene hadde gått om at de hadde ligget og var fyllt 16... Og i dag driver han ikke mer med unge damer men han er det man kaller eldre og syk. Men han har heldigvis en venninne på sin egen alder. Han er en slags (var) bedårer, og har ennå sjarm i tusenvis og har i snart tyve år vært gift md en på min alder. De er skilte, for hun ønsket seg barn, mens han fikk en alvorlig sykdom, men de er verdens beste venner idag, selv om hun er gift på nytt og har fått det barnet hun ønsker seg. Vi skal reise på en liten ferie til høsten, bare hun og jeg og kanskje den nye mannen og barnet... mannen er dritpen og ti år yngre enn ... meg... Moralen i denne historien er at den er uten moral... Men selv om min sønns to av dem, var himla xxxxx så ville jeg ikke såre min sønn på den måten. Jeg ser ung ut, så jeg merket blikkene... *lol* ts er så ung at hun kan snakke med kameraten, og si til alle unge menn at de ike kan komme (lyg, si at mora di er dødsyk pga kreft), men til han som knuller mora di, ville jeg vært HARD. Endret 24. juni 2006 av Vega
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #11 Skrevet 25. juni 2006 mamma er psykisk ustabil. hun drikker mye,. ofte hver dag. som regel går det i 96%. det er jo farlig oxo. men hvis jeg har besøk av venninner og kompiser så legger hun seg etter kompisene mine og slenger dritt til venninnene mine. nå har hun ligget med en kompis av meg og han er 2 år eldre enn meg altså 19. mamma er 39 år altså!!! og dette er vennen min. dette er ikke det eneste. søstra mi på 21 hadde en kjæreste som var 25 som hun også hadde sex med. søstra mi snakker ikke emr med mamma fordi hun oppfører seg sånn!!! jeg orker ikke men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. kan jeg flytte<? men jeg har ikke råd. jeg kunne ha spurt på klaraklok men de bruker en uke på å svare og derfor ville jeg spørre her siden mange er voksne og svarer litt fortere kanskje? venninnene mine gidder ikke komme hjem til oss mer fordi mamma kalte bestev enninnen min for en røy. jeg tror at mamma sa det fordi bestevenninnen min likte kompisen min på 19 og at hun ble sjalu. i ettertid har hun hele tiden omtalt bestevenninnen min som skjøga, røya og ****. hva gjør jeg jeg er lei meg og orker ikke mer, mamma er en dritt!!! jeg har bedt hun slutte å drikke men det varer bare i noen uker også gir hun opp. og det er TEIT når kompisen min kommer hjem til mamma i stedet for meg!!! ← Din mor har trått over en grense. Ikke en gang,men flere ganger. Antagelig har dere slitt med problemer i flere år. Du kan selv ringe barnevernet og be om en time, eller kontakt helsesøster eller en lærer du stoler på. Du kan få help til å ettablere deg på hybel osv. din venn har også trått over en grense. Antagelig vil vel vennskapet forsvinne med dette han har vert med på. Din mor har store problemer, noe som går utover dere barna. be om hjelp før du er 18 for da er de pliktig til å hjelpe deg. Skjønner du sliter og håper du får hjelp.
Tiit Skrevet 26. juni 2006 #12 Skrevet 26. juni 2006 Det er iallefall sikkert at det er barnevernet du bør kontakte. Din mor har store problemer, og det går ut over deg. PPT og skole har ingen myndighet i forhold til slike ting. Heller ikke helsesøster. De blir bare en omvei i forhold til barneverntjenesten. Og de biter ikke!
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #13 Skrevet 26. juni 2006 (endret) Du er voksen dame? Da ville jeg sagt til min mor, både når hun var full, og edru at enten får hun skjerpe seg kraftig eller så ... (vet ikke hva mer jeg hadde sagt , men ville sagt at hun gjør hva hun vil men at hun ikke la deg ha dine venner i fred, så er det dr¨åpen... Hun velger selv og det gjør kameraten din og. Men din mor burde vite bedre. Hvorfor er du ikke skuffet over din kamerat som ligger med din rusa mor? Endret 26. juni 2006 av Vega
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #14 Skrevet 26. juni 2006 Til Trådstarter: ikke hør på de som sier du skal kontakte PPT eller helsesøster. Som Tiit sier, det er bare en omvei og de kan faktisk ikke hjelpe deg med det du trenger nå. Trenger du noen voksne å snakke med derimot, da kan PPT, helsesøster eller psykiatrisk sykepleier være til hjelp. Men disse instansene kan på ingen måte hjelpe deg med de praktiske tingene rundt situasjonen din. Som andre sier her er det barnevernet og muligens en kombinasjon av barnevern og sosialkontor du trenger hjelp fra for å ordne opp i den praktiske biten. Bearbeiding av følelser og tanker kan du få hjelp til hos PPT eller helsesøster. Kontakt barnevernet i morgen, de er der for å hjelpe deg! Ingen skulle behøve å ha det slik du har det
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #15 Skrevet 26. juni 2006 Useriøst. Får fortvilelsen deg til¨å skrive sweet17?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå