Gå til innhold

Når skal jeg få malt neste strøk?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Holder på med å male noen "speil" på dørenen innendørs. Fikk malt 1. strøk mens vesla var hos pappan sin så da var det ikke noe problem. Men nå står strøk 2 og muligens nr 3 for tur.

Ettersom jeg bor i en leid leilighet sto huseier for innkjøp av maling. De har kjøpt Lady Interiør (olje), med en tørketid på 24 timer...

Etter å ha malt 1. strøk merket jeg selv hvor tung og sterk lukta var her inne. Er derfor litt reservert mot å male strøk nr to (og 3), vil jo ikke at vesla (snart 5) skal puste inn evt giftige gasser. Skal ikke male på innsiden av rommet hennes. Kun de sidene som vender ut i gangen.

Noen som har noen tanker rundt denne problematikken?

Kan jeg male nå som hun sover (med lukket dør) eller skal jeg la vær?

Går det evt ann å male strøk 2/3 med en annen mere hurtig-tørkende maling (forex. strax)?

Det er to uker til hun skal til pappaen sin igjen, og helt ærlig kunne jeg godt tenke meg å bli ferdig før det!!! Hater å ha ting halvveis!!! Trenger innspill her!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

jeg hadde malt når det passet meg og satt opp vinduene. Det er da sommer...

Skrevet

Du har ikke mulighet til å male mens hun er ute å leker/er i barnehagen?

Personlig synes jeg ikke lukta er så illle, men jeg er nok blitt imun..

Og ang farlige stoffer. I vannmalingen sitter disse lenger i enn i olje. så det trenger du ikke å tenke på. Bare luft godt.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde malt i vei. Det er forskjell på å oppholde seg i et rom som er malt i over så kort tid, kontra å vokse opp omgitt av brukne asbestplater daglig

Gjest vimse
Skrevet

Hekte av døren og male den en annen vei-ute f.eks?

Gjest Gjest
Skrevet

Når barn er i barnehagen er mor på jobb... Derfor må det evt males på kvelden. I tillegg er helgen full booket, så får ikke benyttet timene på dagtid...

Derfor blir det mest aktuellt å male etter at hun har sovnet for kvelden...

Ang å hekte av: Er 6 dører inkl innsiden av ute-døra (kan jo ikke la det stå ulåst her i 24 timer... og pr første øyekast ser det ikke ut som de bare er av lypen "løft opp og hekt av"...

men noen som har erfaring med malingsmerket Strax? mener det gikk en rekame for noen år siden om at den tørket veeeeldig fort...

Gjest gjest1
Skrevet
men noen som har erfaring med malingsmerket Strax? mener det gikk en rekame for noen år siden om at den tørket veeeeldig fort...

Vel, du kan uansett ikke male dørene dine med Straxmaling, om den ennå finnes. Den ervannbasert, og jeg mener faktisk å huske at den ikke var noe særlig god heller.

Malte selv noen innedører med oljemaling for et par måneder siden og det luktet ikke så ille heller. Det var ganske varmt inne også, så malingen var støvtørr på noen få timer. Hva med å male et strøk på f.eks. lørdags morgen og så gå ut med datteren din?

Gjest Gjest
Skrevet

Støtter forslaget til Onyx. Stå opp før vesla, mal dørene og kom dere en tur ut. Sett opp vinduer så det blir god utlufting. Evt. hør med besteforeldre el om de har lyst på en liten overnattingsgjest. Oljemaling ligger ganske høyt på den gamle YL-skalaen, så jeg ville ikke latt seks nymalte dører forurense lufta natten gjennom med et lite barn sovende i rommet ved siden av -selv om døren er lukket.

Gjest Gjest
Skrevet

Strax dørmaling funker overhodet ikke - blir bare striper og dårlig resultat. Huseiren din vil garantert ikke at du skal male med det. Jeg gjorde et forsøk med det engang (fordi det hastet) og endte opp med å måtte skrape hele døra til bunns. Ikke særlig tidsbesparende.

Gjør som forslagene her: mal tidlig på morgenen og gå ut. Eller vent i to uker - det er da ingenting i den store sammenhengen!

Forøvrig så slutter oljemaling å være farlig når den slutter å lukte, men vannbasert gir avgasser lenge etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...