Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Hei! Huden min kan nok best karakteriseres som blandingshud. Nesen blir ganske fet utover dagen, samtidig som jeg tid tider er nokså flakete, selv om jeg både skrubber, bruker maske og smører meg inn med eksfolierende krem. Min nåværende fuktighetskrem er Dramatically Different Moisturizing Gel fra Clinique, men jeg føler ikke at den gir noe videre varig fukt til huden. Er det noen som har en super oljefri krem å anbefale? Gjerne en som er beregnet til både morgen- og kveldsbruk, men jeg tar også imot tips om fine og lette dagkremer så vel som litt mer behandlende nattkremer. På forhånd takk for tips!
Rosenrød Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Kanskje Active Moist fra Dermalogica kan være noe?
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Hei! Jeg kan sterkt anbefale en fuktigehtes krem som heter DM, (ikke MD), den er dyr, 600,-. Men huden får fukt og den er utrolig bra og drøy i bruk!Også fukten fra MD Formulation er utrolig bra.
Gjest Gjesta Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 Shiseido Pureness Moisturizing Cream-Gel skal være veldig bra. Eller hva med Aqua Fusion fra Lancome?
Impala Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Min hus høres noenlunde ut som din, men jeg flaker ikke noe særlig, men blir litt tørr enkelte steder. Jeg bruker Cliniques 3-step renseserie (som inkluderer Dramatically different Moisturizing gel (DDMG)), og bruker en egen fuktighetskrem over det igjen. Akkurat nå bruker jeg Moisture in-control som dagkrem og Total Turnaround Visible Skin Renewer som nattkrem, begge fra Clinique. Flere parfymerier jeg har vært i så har de sagt at DDMG alene ikke er nok som fuktighetskrem, så da skjønner at du føler du trenger mer. Min hud har blitt veldig mye bedre etter at jeg begynte med den renseserien til Clinique, så den kan anbefales (man får kjøpt sånne testsett for å se om den er noe tess)
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Uansett hva du velger så anbefaler jeg jojobaolje i tillegg (som jeg har gjort i ørten tråder allerede. Jeg er frelst!). På meg virker den fuktighetsbevarende og huden min har aldri vært så fin som etter at jeg begynte med den. Ikke noe flassing lenger og til og med kvisefri. Jeg har brukt den i ca 8 måneder og kommer aldri til å slutte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå