Ottine Skrevet 24. juni 2006 #21 Skrevet 24. juni 2006 Enig med deg over her! Folk her inne spør fordi de er usikre og fortjener å få ordentlige svar, synes jeg.
Diktern Skrevet 24. juni 2006 #22 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har i lengre tid vurdert å slette meg som bruker. Faktisk. Jeg er drittlei av all kritikken og drittslenginga jeg får på grunn av mine meninger. Ja, jeg har starta noen tråder som omhandler temaer hvor jeg kommer med disse "kontroversielle" meningene, men min intensjon har hele tida vært å få til en ok diskusjon, ikke tråder hvor jeg blir konstant angripi fra alle bauger og kanter, men det er tydeligvis ikke mulig på dette forumet. Jeg har til og med fått høre at " du må tåle pes når du har sånne meninger" - det synes jeg faktisk er ganske drøyt. Så hvis situasjonen ikke bedrer seg, kommer jeg til å si farvel til KG for godt.
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #23 Skrevet 24. juni 2006 Forstår deg Diktern, men kg er egentlig ikke et diskusjonsforum, det er mer et "her er jeg-forum"... Dessverre, og de fleste som deltok i debatter før, har forlatt kg. Jeg har aldri klaget til moderatorene, men man burde kanskje gjøre det når brukere slenger skitt. Blir nesten fristet til å foreslå at de som slenger skitt, må bli overvåket av mod. i minst tre dager... men det blir jo også feil...
Diktern Skrevet 24. juni 2006 #24 Skrevet 24. juni 2006 Hvorfor er det ikke et diskusjonsforum? Burde man ikke kunne få diskutere litt seriøst også, ikke bare tull og tøys?
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #25 Skrevet 24. juni 2006 Hei Dikter`n! håper du ikke sletter deg!du er en blandt de mest oppegående kvinnene her inne.det er ihvertfall min mening hilsen enda en feminist
Diktern Skrevet 24. juni 2006 #26 Skrevet 24. juni 2006 Hei Dikter`n! håper du ikke sletter deg!du er en blandt de mest oppegående kvinnene her inne.det er ihvertfall min mening hilsen enda en feminist ← Jøss.. takk for det du!
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #27 Skrevet 24. juni 2006 Trodde diktern er en mann jeg... men samme det...
Diktern Skrevet 24. juni 2006 #28 Skrevet 24. juni 2006 Trodde diktern er en mann jeg... men samme det... ← ALLE tror det! Det står t.o.m at jeg er kvinne under avataren min!
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #29 Skrevet 24. juni 2006 Oki. Men nicket høres "mannlig" ut... Vet ikke om jeg blir oppfattet som en mann, men jeg er en kvinne... Nicket ditt speiler sikkert det vi gjerne vil "finne i en mann", en som er forståelsesfull osv. Vet ikke jeg, men...
Gjest Hilde79 Skrevet 24. juni 2006 #30 Skrevet 24. juni 2006 Ikke stikk'a Diktern. Alle vi borgerlige feminister kommer til å savne deg
Gjest Chantal Skrevet 24. juni 2006 #31 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har i lengre tid vurdert å slette meg som bruker. Faktisk. Jeg er drittlei av all kritikken og drittslenginga jeg får på grunn av mine meninger. Ja, jeg har starta noen tråder som omhandler temaer hvor jeg kommer med disse "kontroversielle" meningene, men min intensjon har hele tida vært å få til en ok diskusjon, ikke tråder hvor jeg blir konstant angripi fra alle bauger og kanter, men det er tydeligvis ikke mulig på dette forumet. Jeg har til og med fått høre at " du må tåle pes når du har sånne meninger" - det synes jeg faktisk er ganske drøyt. Så hvis situasjonen ikke bedrer seg, kommer jeg til å si farvel til KG for godt. ← Jeg syns ikke du skal slette deg. Hvis noen har behov for å slenge dritt til deg fordi du har en annen mening enn dem da er det jo de som har et problem, og ikke du. Jeg forstår deg jo, hadde det vært meg hadde jeg muligens vurdert det selv, men samtidig så får jo da disse mobberne det som de vil hvis man velger å slette seg.
Brunhilde Skrevet 25. juni 2006 #32 Skrevet 25. juni 2006 Jeg har ikke lagt merke til mobbing. Jeg vet det har gått hett for seg i noen betente tråder, men bortsett fra det så ser jeg ikke noe mobbing.← Selv om du ikke ser ting som mobbing så kan det nok oppleves som mobbing av de som utsttes for det. Opplevelsen av å bli mobbet er subjektiv, vet du. Jeg ser også at noen er mer utsatt for hugg enn andre, men betyr det at det er OK å hugge? Jeg bare lurer. Altså jeg ser at noen er litt på hugget etter SC. Men hun er jo så krass selv så det virket som om hun tåler det greit. Hvis ikke hadde hun ikke stukket hodet fram på den måte 5 ganger om dagen. ← Mulig du har rett, men jeg er allikevel uenig i at det er greit å "ta" SC bare fordi hun har andre meninger enn de fleste og tør å stå for dem. Ellers reagerer jeg på at det er "lov" å ta folk som er utenfor den "indre sirkelen" av kosemosere, men om noen våger å stille et kritisk spørsmål til en i klanen så er resten av gjengen der og skyter med en gang. "Vern om dine favorittbrukere" virker å være mottoet... Ja, ja, det er nå en gang frivillig å være her, men vi har alle ansvar for at det skal være et OK sted å oppholde seg.
Gjest Gjest_anna_* Skrevet 25. juni 2006 #33 Skrevet 25. juni 2006 Enig i at alle må få lov til å ha sine egne meninger, men det må kunne gå ann å understreke dette på en saklig og konstruktiv måte uten å angripe andre.
Gjest 2324 Skrevet 25. juni 2006 #34 Skrevet 25. juni 2006 Kan ikke si jeg har sett mye mobbing her. Men som Brunhilde skrev, det er ikke jeg som skal bestemme hva som er mobbing/ ikke mobbing, det må hver enkelt brukerer gjøre selv.
Gjest Gjesta Skrevet 25. juni 2006 #35 Skrevet 25. juni 2006 Jeg er ikke superaktiv, men må si at jeg ikke har lagt merke til noe mobbing. Og jeg legger faktisk mer bånd på meg i dette forumet enn hva jeg gjør IRL, og det irriterer meg at jeg må gjøre dette. I virkeligheten hadde jeg ikke gått av veien for å kalle flere her inne for noen forbanna idioter, men her må man ordlegge seg fint og helst ikke nevne noen personer i det hele tatt. Jeg er for ytringsfrihet, selv om det innebærer støtende kommentarer (med unntak av kommentarer basert på etnisitet etc). Synes det er alt for mye sensur på dette forumet, i forhold til forumet på f. eks. VG nett som er mer åpent for krass meningsutveksling. Noen folk ER dumme, og da vil jeg ha frihet til å kalle dem det. Det er kvalmende og se på hvordan folk på forumet driver og duller med hverandre. Ofte blir det ikke meningsutveksling, men en konkurranse om å vise empati. Hadde det blitt et bedre forum dersom spydigheter var lov? Vel, jeg synes det hadde vært mer underholdende ihvertfall! En av de morsomste sidene på nettet er jo www.thebestpageintheuniverse.net, men han der hadde garantert blitt sensurert på KG Men jeg får vel bare akseptere at dette er et syklubb-forum, og får gå til andre forum for heftig håning og herlig frekk sarkasme.
Gjest Gjesta Skrevet 25. juni 2006 #36 Skrevet 25. juni 2006 Og btw: jeg ER en snill, sympatisk og omtenksom person. Jeg løper ikke rundt å kaller alle som er dumme for idioter. Jeg lever ikke for å spy ut eder og galle. Men jeg er ærlig, jeg jatter aldri med, og kombinert med at jeg har sterke meninger og dømmer folk nord og ned, så resulterer det nødvendigvis i at jeg kan være frekk. Slik er det IRL, og slik bør det være på et forum! Men jeg ser for meg at de fleste damene her inne er sånne som jatter med. Den verste sorten!
Gjest Embla s Skrevet 25. juni 2006 #37 Skrevet 25. juni 2006 Veldig enig med Brunhilde - jeg syns IKKE det er mer greit å mobbe SC fordi om hun kan være spydig og krass og hoven selv. For hva betyr det - at det er greit å mobbe mobberne? At alle skal behandles ordentlig, bortsett fra de "vi ikke liker" eller de som "stikker hodet fram"? Når det er sagt så er det nok veldig individuelt hva de ulike definerer som mobbing. Selv blir jeg mye mer lei meg over krass kritikk/himling med øynene/latterliggjøring som er skrevet av utloggede brukere kontra nick. På meg virker det feigt og ondskapsfullt å logge seg ut for å slenge spydigheter eller kritikk. Kritikk og sure kommentarer fra brukere med nick er mye mer realt å forholde seg til, da vet man i allefall hvem man er uenig med og hvem som "vil deg ille". Jeg syns uansett at man må tåle at det diskuteres i en tråd og at man bør tåle at andre reagerer på det man skriver/mener. Hvis alle skal jatte med eller putte ordene sine i bomull forsvinner litt av vitsen med å diskutere. Og noen tema bringer fram sterke følelser hos folk. Jeg syns ikke man bør føle seg mobbet for det. I mitt hode er det mobbing hvis en bruker føler seg fotfulgt, åpnebart missforstått og latterliggjort med vilje, osv. dvs at noen tydeligvis går inn for at brukeren skal føle seg dårlig, uavhengig av hva som diskuteres. Men at man i en tråd møter motbør - det må man nesten tåle. Det kan man jo kanskje bruke som inputt til å reflektere over egne tanker, holdninger og måter å uttrykke sine meninger på. Jeg har lest gjennom tråden som førte til at en bruker slettet seg, og klarer ikke se at vedkommende ble mobbet. Vedkommende møtte sterke følelser og kritikk fra mange (og som noen også sa; det var ikke det enkelte innlegg men summen av alle, som ble sterk kost), noe jeg skjønner var ubehagelig, men mobbing er for meg systematisk fotfølging og systematisk og usaklig latterliggjøring/håning/osv. ikke krass kritikk i en tråd! Og det er også et paradoks. Vi har brukere (eks hun som var "19 aar") som blir latterliggjort i alle sine tråder. Ingen(?) syns spesielt synd på henne for det, og hvis hun proklamerer at hun sletter seg pga dette tror jeg neppe det vil bli noe særlig oppstuss eller støtte til henne. Hun er det på en måte "greit" å mobbe. Mens andre som sletter seg etter å ha møtt massiv kritikk og motbør i en tråd får tonnevis med sympati, og de som var så uheldig å være krass i akkurat den tråden blir hengt ut som mobbere som må "skamme seg".
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #38 Skrevet 25. juni 2006 Jeg er ikke superaktiv, men må si at jeg ikke har lagt merke til noe mobbing. Og jeg legger faktisk mer bånd på meg i dette forumet enn hva jeg gjør IRL, og det irriterer meg at jeg må gjøre dette. I virkeligheten hadde jeg ikke gått av veien for å kalle flere her inne for noen forbanna idioter, men her må man ordlegge seg fint og helst ikke nevne noen personer i det hele tatt. Jeg er for ytringsfrihet, selv om det innebærer støtende kommentarer (med unntak av kommentarer basert på etnisitet etc). Synes det er alt for mye sensur på dette forumet, i forhold til forumet på f. eks. VG nett som er mer åpent for krass meningsutveksling. Noen folk ER dumme, og da vil jeg ha frihet til å kalle dem det. Det er kvalmende og se på hvordan folk på forumet driver og duller med hverandre. Ofte blir det ikke meningsutveksling, men en konkurranse om å vise empati. Hadde det blitt et bedre forum dersom spydigheter var lov? Vel, jeg synes det hadde vært mer underholdende ihvertfall! En av de morsomste sidene på nettet er jo www.thebestpageintheuniverse.net, men han der hadde garantert blitt sensurert på KG Men jeg får vel bare akseptere at dette er et syklubb-forum, og får gå til andre forum for heftig håning og herlig frekk sarkasme. ← Lurer litt på hvilken omgangskrets og oppdragelse du har. Selvom en er så uenig som det går ann så er det usaklig og umodent å kalle motstander for dum, refleketer mer den som sier det enn den det blir sagt til. Det er nok ikke mange som tar noen med slike utsagn i en diskusjon for særlig seriøs! Heftig håning og frekk sarkasme har da heller ikke noe med at en står for sine meninger. Klarer du ikke å formiddle det du mener/er uenig i på en saklig måte så vil jeg ikke kalle det meningsutveksling men skitt kasting og det hører da ikke hjemme i en skikkelig diskusjon. Er enig i at det er flott å ha sine egne meninger og stå for disse men gjør det på en seriøs måte. En skal heller ikke glemme å være ydmyk for det kan godt hende at noen andre kan mer på enklete områder. Poenget med en diskusjon er jo ikke at det skal bli skitt kasting, det går faktisk ann å enes om en del ting også om ikke så ofte!
Gjest Gjesta Skrevet 25. juni 2006 #39 Skrevet 25. juni 2006 Jeg er enig i at man i en rasjonell diskusjon skal holde seg til saken og ikke personen, og at man skal fremme sitt syn med saklige argumenter og justere eget syn etter motstanderens argumenter dersom disse er valide. Jeg forsøker også å gjøre dette, både på forum og "i virkeligheten". MEN jeg kan bli svært provosert, oppgitt eller indignert over andres påstander, og det hender da at jeg tyr til frekkheter. Debattene her er jo også ofte på et mer følelsesmessig plan enn rasjonelt. Når man f. eks. diskuterer hva som er billig eller ei, så er det vanskelig å holde det på et saklig nivå. Jeg mener ikke at alle skal kaste dritt til hverandre (selv om jeg synes det har en viss underholdningsverdi og tar gjerne masse dritt selv på strak arm), men man behøver ikke å pakke inn alt i høflighetsfraser og sukkerspinn heller. Om noen kommer med en påstand jeg synes er hårreisende, det være seg alt fra "alle jøder må dø" til "7th Heaven er verdens beste tv-serie", så klarer jeg ikke å styre meg! Jeg MÅ gi dem en tupp i ræva.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #40 Skrevet 25. juni 2006 Jeg syns uansett at man må tåle at det diskuteres i en tråd og at man bør tåle at andre reagerer på det man skriver/mener. Hvis alle skal jatte med eller putte ordene sine i bomull forsvinner litt av vitsen med å diskutere. Og noen tema bringer fram sterke følelser hos folk. Jeg syns ikke man bør føle seg mobbet for det. I mitt hode er det mobbing hvis en bruker føler seg fotfulgt, åpnebart missforstått og latterliggjort med vilje, osv. dvs at noen tydeligvis går inn for at brukeren skal føle seg dårlig, uavhengig av hva som diskuteres. Men at man i en tråd møter motbør - det må man nesten tåle. Det kan man jo kanskje bruke som inputt til å reflektere over egne tanker, holdninger og måter å uttrykke sine meninger på. ← Veldig enig i dette. Men da kommer igjen dette med at mobbing er subjektivt. Noen sliter kanskje endel på det personlige plan, og vil derfor ta ethvert negativt ord som mobbing, mens andre ikke vil ense det. Enkelte tåler mye mindre enn andre. På den andre siden har du dem som tilsynelatende skriver her bare for å få bekreftelse på egne meninger. Når det da kommer noen som ikke er enige, så ropes og hyles det straks om hvor jævlig vedkommende er som våger å ha slike meninger. Det samme gjelder den indre sirkelen som Brunhilde nevner over her. Her er det en gjeng hvis meninger er riktige under alle omstendigheter og dersom det kommer noen som er uenige, så er de fritt vilt. Jeg synes ikke det er så ille nå for tiden, men tidligere var det nokså vanlig at de som var uenige med klikken ble kalt både det ene og det andre også kom det gjerne et par til fra samme klikk for å hjelpe til med slaktingen. Jeg tror vil alle trenger å minne oss selv på at dette er internett og KG er et diskusjonsforum. På internett vil vi møte mange forskjellige mennesker og akkurat som IRL, vil vi ikke like alle vi treffer. Det er ikke derimot sagt at vedkommende er fritt vilt fordi man ikke liker dem. Til tider er det en ordbruk og oppførsel her inne som ikke er sann. Jeg skulle likt og sett dem som hadde turt å si det samme ansikt til ansikt. KG er et diskusjonsforum. Det betyr at vi før eller senere vil møte folk med andre meninger enn oss selv. Dette er faktisk lov. Det som ikke er så bra er å kalle noen en opptørka kuskit fordi de ikke er enige med deg om at lavendelsåpe er det beste i verden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå