Gå til innhold

Mobbing på nett.

Fremhevede innlegg

Gjest Chantal
Skrevet

Jeg legger merke til at flere registrerte brukere her inne blir mobbet.

Hvordan kan det ha seg?

Det skjer jo ute i samfunnet og det tolererer vi ikke, så hvorfor tolererer vi det her?

Er det ingen som reagerer og støtter opp under brukere som blir mobbet?

Det som noen av dere sier her inne. Hadde dere turt å si det på ordentlig?

Blir helt matt jeg. Er det så lett å sitte bak en skjerm å slenge ut av seg ting som man vet er sårende?

Innmari feigt. Dette gjelder ikke meg, men har bitt meg merke i at flere registrerte brukere her inne blir det. På tide å vokse opp kanskje? Hvis man er frustrert over noe er det ikke på tide å få ut det på andre måter?

Jeg er enig i at man må tåle å få svar man ikke alltid forventer seg hvis man stiller spørsmål, men mobbing trodde jeg de fleste her inne hadde vokst i fra seg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Cristoph
Skrevet

Det har jeg også lagt merke til. aner ikke hvorfor det er sånn. min konklusjon er at kvinner kan være noen hespetre i mot hverandre.

Gjest gjest1
Skrevet
Det har jeg også lagt merke til. aner ikke hvorfor det er sånn. min konklusjon er at kvinner kan være noen hespetre i mot hverandre.

+ at det blir for enkelt å være hespetrær her mot hverandre. Man er jo anonym!

Man skjuler seg jo bak en skjerm, så det er ganske så enkelt å ta i litt ekstra enn hva man evt ville gjort IRL

Gjest Cristoph
Skrevet
+ at det blir for enkelt å være hespetrær her mot hverandre. Man er jo anonym!

Man skjuler seg jo bak en skjerm, så det er ganske så enkelt å ta i litt ekstra enn hva man evt ville gjort IRL

ja men hvis jenter generelt sitter inne med en sånn oppførsel dypt bak en fasade er jeg herved erklært evig singel. *ler*

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg var en annen bruker før, og sletta brukeren min nettopp pga dette... Istedet for å støtte hverandre, slenger man dritt til hverandre og dømmer folk for ting som de ikke kan noe for!

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg var en annen bruker før, og sletta brukeren min nettopp pga dette... Istedet for å støtte hverandre, slenger man dritt til hverandre og dømmer folk for ting som de ikke kan noe for!

nå ble jeg ikke noe sæææærlig nysgjerrig da..... :sjenert:

Gjest Tanita
Skrevet

Tihi! Vel, det er en god stund siden da. Men det ble skikkelig styr og greier, så jeg bare fikk sletta meg. Enklere å slette seg den gang, fordi jeg så for meg at heretter blir jeg bare hakket på uansett hvilken tråd jeg svarer på. For slik starta det plutselig. Personangrep i nesten hver eneste tråd jeg svarte på, pga noe personlig jeg skrev om forholdet mitt. Så da var det lite jeg skulle ha å si angående forhold... :roll: De samme folkene som kritiserte meg den gang, er her enda... Jaja, eneste jeg kunne gjøre var å slette meg og "starte på ny"...

Gjest Chantal
Skrevet

:overrasket:

Det er for jævlig at det skal være sånn. Også i voksen alder da. De fleste her inne virker som om de er over 20 i hvertfall.

Jeg har jo fått med meg at flere andre også har slettet seg pga sånt. Argh, jeg blir så provosert. :frustrert:

Gjest Gjesta
Skrevet
Tihi! Vel, det er en god stund siden da. Men det ble skikkelig styr og greier, så  jeg bare fikk sletta meg. Enklere å slette seg den gang, fordi jeg så for meg at heretter blir jeg bare hakket på uansett hvilken tråd jeg svarer på. For slik starta det plutselig. Personangrep i nesten hver eneste tråd jeg svarte på, pga noe personlig jeg skrev om forholdet mitt. Så da var det lite jeg skulle ha  å si angående forhold... :roll: De samme folkene som kritiserte meg den gang, er her enda... Jaja, eneste jeg kunne gjøre var å slette meg og "starte på ny"...

kjente jeg deg?

Gjest gammel bruker
Skrevet

jeg slettet meg fordi jeg også ble mobbet. alt jeg skrev ble hakket på.

til og med inne på mat forumet.

æsj hva slags mat spiser du og sånn skrev folk.

alt jeg skrev ble "spist opp" av gribbedamene her inne. jeg kommer aldri til å registrere meg igjen. er på et annet forum hvor folk er litt mer oppegående.

jeg tviler også på at mobberne svarer i denne tråden og innrømmer det.

Gjest Tanita
Skrevet

hvilket forum er det?

Ja, grunnen til at jeg ble hakket på var fordi at jeg valgte å bli i forholdet mitt, selv om det i en periode abslutt ikke var bra. Det er ikke SÅ enkelt å gå fra den man er glad i og bor sammen med! Istedet for støtte og oppmuntring, ble jeg kalt dum og at jeg ikke burde uttale meg om ting som hadde med forhold å gjøre. Og det dukka opp spydigheter og slengbemerkninger i hvilken som helst tråd av de samme folka (var ca 3-4 stk som var verst og på'n heler tiden).

Skrevet

Dessverre så finnes det slikt overalt. Men siden dette forumet er såpass stort så opplever man det oftere. Så er det så mye "lettere" tror enkelte at man kan bare logge seg ut og skrive noe. Folk glemmer vel at det finnes en bak skjermen..

Eller kanskje dem føler seg rett og slett bedre av å mobbe. Nei jeg vet ikke. Det er ikke lett å bli klok på folk som mobber!

Skrevet

Det eneste man kan gjøre er å ignorere. Jeg skjønner at det kjipt for de som stadig får stikk etter seg, men med et så stort forum vil det alltid være bitre sjeler som plukker ut en spesiell bruker de kan spy sin eder og galle over.

Uansett er det mer synd på dem. For det må være leit å være så bitter.

Gjest vega i.i.
Skrevet

Jeg er også blitt mobbet pga mine meninger.

Jeg meldte meg ut, men kom tilbake.

Om noen har lyst å mobbe meg, så får de bare gjøke.

Er blitt immun.

vega, en fjern planet i himmelrommet...

:ironi:

Skrevet

Jeg får aldri med meg noen ting...

Folk bytter nick og kommer tilbake og jeg fatter ikke hvem den nyoppståtte er.

Lurer på om jeg rett og slett er litt tjukk i huet?!? :klø:

Jeg har ikke lagt merke til mobbing. Jeg vet det har gått hett for seg i noen betente tråder, men bortsett fra det så ser jeg ikke noe mobbing.

Altså jeg ser at noen er litt på hugget etter SC. Men hun er jo så krass selv så det virket som om hun tåler det greit. Hvis ikke hadde hun ikke stukket hodet fram på den måte 5 ganger om dagen.

Skrevet

Nå må jeg innrømme at jeg tilbringer en del tid foran pc'en, og en del på dette forumet, men jeg er nok litt "treig" og naiv jeg også, for jeg har heller ikke sett noe direkte mobbing enn så lenge. Jeg ser jo også at noen stikker hodet vel langt frem, og da "legger man jo hodet litt på hoggestabben selv". Jeg mener hvis jeg kommer med noen snodige betraktinger, f.eks. om hvordan dotten min burde eller ikke burde se ut, vel da ber jeg om en del "vittige" kommentarer og må tåle det også.

Skrevet

Altså jeg ser at noen er litt på hugget etter SC. Men hun er jo så krass selv så det virket som om hun tåler det greit. Hvis ikke hadde hun ikke stukket hodet fram på den måte 5 ganger om dagen.

det har du rett i.

jeg kan bare skylde meg selv. :)

jeg har lagt merke til at noen brukere blir mobbet. og de er ikke så krasse som meg.

enkelte blir bare en huggestabbe for bittre og triste kvinner. synd men sant.

jeg der i mot driter i om det skjer meg. det enser meg ikke. jeg blir bare veldig oppgitt når folk ikke klarer å lese innlegg, men det er jo en helt annen sak igjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Det skrives over at registrerte brukere blir mobbet.

Det gjelder også gjester.

I en tråd utviklet det seg til å bli så

ille at deretter skiftet og i nye tråder

ble en annen gjest.

Gjest gjest1
Skrevet

Har lært "litt". Spør jeg om noe sensitivt, så er jeg gjest. Ofte er jeg gjest som svarer også, men det er pga. latskap og fordi jeg tror jeg ikke skal sitte så lenge på nett...

Jeg er immun mot mobbing men blir oppgitt på vegne av andre som starter en tråd, og får gribbene etter seg. Jeg har ikke fulgt så mye med, så jeg vet ikke hvem disse "gribbene" er, mange har også skiftet nick og jeg orker ikke lese dagbøker så jeg kjenner egentlig ingen her...

Får jeg selv en skitten kommentar, så svarer jeg ikke på den.

Orker ikke kaste bort energi på spyfluer... (nå mobber jeg, men ikke mot noen spesielle brukere, men virker som om mange lar pms og krangel med samboeren gå ut over andre her, bortsett fra at mobbing finnes overalt i samfunnet, men er mer skjult irl blant s.k. voksne...)

Håper ikke jeg blir oppfattet som en mobber da... (man ser jo ikke alltid seg selv, og en kommentar kan såre mer enn man aner)

Til de som føler seg mobbet, er det bare en ting å si: ignorering.

Gjest vurderer-å-bli-bruker
Skrevet

Jeg har også merket meg at mye av det som blir skrevet her inne er så langt over streken at ingen hadde turt å sagt det face-to-face.

Kan ikke si at jeg har merket at noen brukere er spesielt utsatt for mobbing, men har heller ikke lest så veldig mange innlegg.

Holder meg på bryllups-forumet siden vi gifter oss neste sommer, og der inne må jeg si at jeg har merket at flere brukere hele tiden slenger med leppa uansett hva temaet er.

Synes det er veldis uheldig at folk svarer så frekt og negativt på spørsmål på forumene, de fleste legger jo ut spørsmål fordi de er usikkre.

Det er et diskusjonsforum så en må tåle at andre har andre meninger men det er fult mulig å kritisere på en saklig konstruktiv måte. Og diskusjonen bør holde seg til trådstarters innlegg.

Vi bør ikke akseptere angrep på verken brukere eller gjester, synes en bør si i fra som de fleste også ville gjort i en real-life situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...