Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Edderkopper er ikke farlige og de fanger insekter som er plagsomme og biter og suger blod. Og utseendet betyr jo ikke alt, er det ikke det vi pleier å si?

Lett for meg å si, for jeg er ikke redd edderkopper, men har vært det før.

En gang holdt faren min på å kjøre rett ut av veien pga at jeg fikk en edderkopp på hånda og hylte, men det gikk bra heldigvis...

Ville heller hatt noen edderkopper her, enn knott og mygg og veps og bier og klegg...

Nå har jeg ingen av delene, men en edderkopp er jo et lykkedyr.

Du kan få behandling for fobien din. Eller så kan du behandle deg selv, og studere edderkoppen istedet for å skremme den vekk...

Vet fobier er ekle, men edderkopper er ikke ekle.

Skrevet

er det ikke sånn at vi i gjennomsnitt svelger 8 edderkopper i søvne i løpet av livet?

mener å ha lest det et sted...

Gjest Gjest
Skrevet
er det ikke sånn at vi i gjennomsnitt svelger 8 edderkopper i søvne i løpet av livet?

Nå får jeg virkelig ikke sove i natt :frustrert:

:ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Når vi klarer å svelge s.. så klarer vi vel mer enn åtte små edderkopper. Jeg tror ikke på det, selv om brukere har satt link.

Jeg er heller ikke glade i store edderkopper. En venninne pleier helle salmiakk i sluket på badet (alle sluk) og la det stå over til neste dag straks hun ser en større en, jeg synes ikke det er snilt, men hun er kvitt sine samboere...

Skrevet

Det stemmer at vi svelger haugevis av insekter imens vi sover, ikke bare edderkopper, men f.eks fluer og maur også. Å det gjør vi ALLE sammen! Vi fikk presentert en artikkel om dette på skolen faktisk, som en morsom greie i forhold til søvn.

.....men ærlig talt, hva er så farlig med en edderkopp!!!!! Skjønner ikke at folk må være så innmari redde for noe som er totalt harmløst i vår del av verden! DEN kan faktisk ikke gjøre dere noe som helst!

Skrevet
Nå får jeg virkelig ikke sove i natt :frustrert:

:ler:

Ikke helt ulogisk om det er sant ... edderkopper liker det varmt og fuktig... og det er jo en munn, men at vi ikke våkner opp til host og hark er jo litt merkelig da....

Skrevet
Ikke helt ulogisk om det er sant ... edderkopper liker det varmt og fuktig... og det er jo en munn, men at vi ikke våkner opp til host og hark er jo litt merkelig da....

reflekser gjør visst at vi rett og slett smatter fornøyd og svelger ;)

Skrevet

:grine: Vil ikke svelge edderkopper... ;)

Uff. Har selv edderkoppfobi og fobier er IKKE rasjonelle. Så selv om edderkoppen ikke kan gjøre meg noe, så hjelper det ikke. Jeg er like redd den lille jævelen for det.

Skrevet
reflekser gjør visst at vi rett og slett smatter fornøyd og svelger  ;)

USJA meg! :overrasket:

Skrevet

Lille Petter Eddekopp

klatret på min hatt,

så begynte det og regne

og Petter ned han datt.

Så kom solen

og skinte på min hatt.

Da ble der liv i Petter-kopp

som klatret på min hatt.

;)

Skrevet

Jeg skal begynne å tape igjen munnen med gaffa før jeg legger meg.

Skrevet
Jeg skal begynne å tape igjen munnen med gaffa før jeg legger meg.

Da klatrer de bare inn nesen din istedet. Like varmt og fuktig oppi der vet du ;)

Skrevet

GOSJ,

som dere fyrer oppunder oss stakkarer som HATER og er LIVREDDE de der jævlene.

Tror jeg må hjem og fylle alle kummer med salmiakk om det hjelper for ei stund.

Bor i en kjellerleilighet og der kommer de berømte kjeller-koppene, brune, avlange og sprø når de knuses av en bok (gjerne telefonkatalogen, den tykkeste!!)

Ellers har jeg brukt en eller annen form for sprayflaske jeg har som står meg nærmest jævelen. Ajax, hårspray etc etc.

Hvordan får man bukt med denne fobien?

Forestiller meg å måtte gå inn i et rom med 10000000-vis av dem. Er IKKE aktuelt på noen som helst måte.

MØKKADYR!!!

Skrevet

Ikke meningen å skremme dere. Det er lett for oss som ikke er redde og tulle med sånt. Men når det er sagt så synes jeg ikke det virker veldig festlig å svelge dem jeg heller.

Skrevet

Jeg har fobi selv også... det er helt forferdelig.

Vi sov på stua i en uke etter at en stor edderkopp ble borte på soverommet.... Vi ristet alt sengetlyet før leggetid (og de første nettene skalv jeg som en pinne og brukte en halvtime på å stekke meg ut i senga) da vi flytta inn igjen, fortstt uten å ha funnet edderkoppen. Vaska hele somverommet, men uten å finne den.

Jeg har blitt langt flinkere. en automatisk konsekvens av å bo i dette huset hvor det ikke bare er mange edderkopper, men såpass med sprekker nder gulvlistene at de forsvinner nn i veggen, og ikke kommer frem igjen...

Da hender det nemlig at de blir BORTE. Umulig å finne igjen. FRYKTELIG frustrerende. De er normalt god størrelse på, og raske vesen.

Jeg så to på stua her en morgen, og min forlovede (da samboer) klarte bare fange en av dem, den andre ble borte i det han fanget den første, forsvant inn i veggen) Jeg stirrer skeptisk i det hørnet den ble borte flere ganger daglig, men den har ikke kommet frem igjen (og kan selvsagt være hvorsomhelst nå... Kanskje er det de min kjære bar ut fra do i går? (han insisterer nemlig på å sette dem ut, ikke drepe dem...))

Og bare tanken på edderkopper nå får det til å krible over hele kroppen min, jg kjenner dm i nakken, på ryggen og øret...

Åhh, jeg hater edderkopper! Rasjonelt vet jeg at det ikke er noe å være redd fgor. Men fobier er ikke rasjonelle.

Jeg har vepsefobi også, men vepser kan jo i det minste gjøre vondt...

Gjest Gjest
Skrevet

Å så godt å høre det ikke bare er meg... Har i alle år blitt mobbet hjemme. Har alltid vært tøff på alle andre måter, men HATER edderkopper.

Hadde dessuten rom i kjelleren med det resultat at det stadig kom edderkopper. Har alltid brukt støvsugeren på eddekoppene. (Kan jo ikke ta på dem...) Alltid vært livredd for at de kryper ut igjen. Var veldig lykkelig den gangen jeg hørte at støvsugermiljøet er for tørt for dem. Så de dør der... Søsteren min lo alltid når støvsugeren startet midt på natta. Et sikkert tegn på at en edderkopp var lokalisert... Nå bor jeg heldigvis slik til at eddekopper er en veldig sjelden gjest.

Men husker veldig godt at hun fortalte (ikke alltid veldig snill min søster...) om ei som hadde fått en kvise etter at hun kom fra Tyrkia. Når hun klemte hull på den kom en edderkoppbaby krypende ut... Akkurat det som skal til for å avhjelpe min fobi... Tanken på edderkopper som kryper rundt på meg mens jeg sover og legger egg. (Eller at jeg svelger dem... Usj...)

Men hadde en helt forferdelig opplevelse i fjor sommer. Skulle kjøre båt med min kjære på vannski etter. Oppover motoren og lanternen kommer de SVÆRE edderkoppene krypende... Jeg får selvfølgelig lettere panikk. (Liker jo i utgangspunktet ikke å kjøre båt alene heller.) Sakker ned, hvor han begynner å synke. Ikke videre fornøyd med meg når han kom opp igjen... Men var snill og knipset vekk et par av de verste beista... (Har jo ikke min kjære venn støvsugeren i en liten båt...)

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Men husker veldig godt at hun fortalte (ikke alltid veldig snill min søster...) om ei som hadde fått en kvise etter at hun kom fra Tyrkia. Når hun klemte hull på den kom en edderkoppbaby krypende ut... Akkurat det som skal til for å avhjelpe min fobi... Tanken på edderkopper som kryper rundt på meg mens jeg sover og legger egg. (Eller at jeg svelger dem... Usj...)

Hehe.. Du kan ta det helt med ro.. ;) Den historien har vi "alle" hørt, og det er bare tull.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...