Titti72 Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 I dag er huset tomt for familiemedlemmer. For en gang skyld. Jeg har gledet meg til denne kvelden i ukesvis. Jeg har hele kvelden fri, faktisk helt til i morgen kveld. Planen var å nyte disse timene maximalt. Jeg har kjøpt ny bok, bobleskum, fotstæsj, ansiktsmaske, hårkur og skal prøve ut den nye høvelen. Jeg fyller oppi badevann, og hva ser jeg. Verdens nest største eddekopp. En kloakkopp..... Den satt ved badekaret og løp under det når jeg skreik. Nå tør jeg ikke bade. Alle jævla naboene jeg kjenner er borte. Drittsekker. Egokjipinger. Vaktmesteren (ja, jeg ringte faktisk til han) kunne/gidder ikke komme. Jeg er såpass dust at jeg tror ikke engang jeg tør sove med den i huset, så da er alternativet å reise til mamma (som har venninder på grillings. Enda mere jævla kult). Har vurdert å tape rundt dodøra og nøkkelåpningen så han ikke kan rømme ut, men jeg syns det blir litt å ta i liksom.... Eller? *mumle mumle* Jeg vet jeg kan kaste en bok på den, men det er mørket under badekaret, og ganske vanskelig å treffe den vannrett. Jeg kan ikke spyle den ned med dusjslangen, for den kan krype opp igjen. Og det vet jeg den vil gjøre. Jeg støvsuger ikke den opp for da må jeg hive støvsugeren. Been there done that. Noen forslag?
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Hvis du gjerne vil kose deg hjemme anfebaler jeg at du setter deg på vakt så du kan ta den når den tusler ut igjen. Funker ikke det må du nok pent sove borte i natt
Titti72 Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2006 Ja.... *grøss* Jeg vet det. Jeg håper bare han ikke har en familie der inne. Nå må jeg tømme ut vannet også for det har blitt kaldt....
Titti72 Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2006 Jeg vet ikke. Jeg syns de er noen mafiajævler. Sorte, stygge og skremende.
Usikker Skrevet 23. juni 2006 #6 Skrevet 23. juni 2006 Ærlig talt - ta deg sammen Edderkoppen er nok myyyye reddere enn deg. Den får da ikke gjort deg noe den......... lat som den ikke er der. Ha en fin kveld
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #7 Skrevet 23. juni 2006 Hehe.. Edderkopper er det vel overalt.. Noen ganger titter de frem Hadde noen store jævler på badet mitt, som regel så så jeg de oppi badekaret nå og da. Hvis du venter litt, titt innom badekaret av og til, og plutselig så er den der igjen, da smekker du til den, og spylern ned
Titti72 Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 23. juni 2006 Det sitter en fyr på verandaen sin tvers ovenfor meg. Jeg kjenner han ikke, men naboen gjør. Han har vært inne hos meg og jagd ut en fugl i fjor, så jeg kan vel rope på han og be han om å drepe *grøss* kloakkoppen? Er det frekt? Litt kjipern hvis udyret gjemmer seg godt og så må jeg ha han her inne og vente... Kan jeg be han om å vente'n ut tro? *tenke*
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #9 Skrevet 23. juni 2006 Ærlig talt - ta deg sammen Edderkoppen er nok myyyye reddere enn deg. Den får da ikke gjort deg noe den......... lat som den ikke er der. Ha en fin kveld ← Den kan jo krype ekkelt på armen vår eller noe!!! Hehe.. Edderkopper er det vel overalt.. Noen ganger titter de frem Hadde noen store jævler på badet mitt, som regel så så jeg de oppi badekaret nå og da. Hvis du venter litt, titt innom badekaret av og til, og plutselig så er den der igjen, da smekker du til den, og spylern ned ← Hjelper ikke
Titti72 Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #10 Skrevet 23. juni 2006 plutselig så er den der igjen, da smekker du til den, og spylern ned ← De kryper opp igjen. Vet du ikke det?
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #11 Skrevet 23. juni 2006 Det sitter en fyr på verandaen sin tvers ovenfor meg. Jeg kjenner han ikke, men naboen gjør. Han har vært inne hos meg og jagd ut en fugl i fjor, så jeg kan vel rope på han og be han om å drepe *grøss* kloakkoppen? Er det frekt? Litt kjipern hvis udyret gjemmer seg godt og så må jeg ha han her inne og vente... Kan jeg be han om å vente'n ut tro? *tenke* ← Jeg hadde spurt han om han hadde noen tips, og om han kunne komme bort og prøve. Funker det ikke må man vente. Er IKKE frekt å spørre om sånt!
Titti72 Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 23. juni 2006 Godt du forstår meg Frysepulver.. Hadde ikke du en engang hvor du la ut bilde også?
Titti72 Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #13 Skrevet 23. juni 2006 *mumle mumle* Jeg vet jo at jeg ikke kan ta den selv. Jeg kan ikke sove med en i huset... Faan faan faan..... Har jo ikke et valg da.....
Arkana Skrevet 23. juni 2006 #14 Skrevet 23. juni 2006 Bruk et stort glass/bolle/balje som du setter over den (og gjerne en tung bok oppå hvis du fremdeles ikke føler deg helt trygg), der kan edderkoppen bo (og forhåpentligvis dø) til de andre kommer hjem. Føler med deg. Husker enda den gangen jeg kom hjem til studenthybelen min og fant den monsteredderkoppen (dette var i England, der er de litt større enn i Norge) midt på gulvet. Det var sent på natten, men jeg var bare nødt til å vekke jenta i naborommet (som forøvrig er fra Afrika og nok hadde tatt livet av slanger og hva verre er daglig, så edderkopper var jo som kosedyr å regne) som rullet sammen et ukeblad og knærta edderkoppen med ett slag. Så støvsuget jeg opp restene.
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #15 Skrevet 23. juni 2006 De kryper opp igjen. Vet du ikke det? ← Jeg sa da smekk til den, som i å ta en avis papir og slå den ihjel, og så spyl den ned... Da tviler jeg på den kravler opp igjen
tuji Skrevet 23. juni 2006 #16 Skrevet 23. juni 2006 Etter at dette eksemplaret av arten er ute av verden, vil jeg anbefale deg å få hjelp mot fobien din. Hvis du er så redd for noe at du vurderer å overnatte et annet sted, er det nødvendig.
Gjest Solsikke Skrevet 23. juni 2006 #17 Skrevet 23. juni 2006 Hvordan gikk det? Kjenner meg veldig igjen i innlegget ditt, hadde en kamp med en svær edderkopp på badet for en tid tilbake, jeg hylskreik, den gjemte seg, jeg sprang ut og lukket døren godt igjen og vurderte å ikke bruke badet til kjæresten min kom dagen etter og kunne ta den. Fant etterhvert ut at jeg måtte jo på do, så jeg gikk inn igjen, og der var den plutselig igjen. Slo etter den med et blad, og den løp avgårde, slo igjen, og den løp.. holdt på å jage den rundt og slå etter den i 10 minutt mens jeg hylskreik og skalv. Den døde heldigvis til slutt... uff, var helt skjelven resten av kvelden. Kan le litt nå i ettertid, men det er ikke mye gøy når du står midt oppi det. Tror ikke jeg har noen sjangs til å bli kvitt edderkoppfobien Har du radar foressten? En vennine pleier å bruke det å spraye helt til den dør.
Titti72 Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #18 Skrevet 23. juni 2006 Jeg er en 6-pack med Pærecider fattigere, og har ingen edderkopp i leiligheten lenger. Den stakkars naboen måtte vente vel og leeenge. Vi (les: han) flyttet badekaret (og der så det ikke ut ) uten å finne fandenskaper. Så ventet vi lenge, før han lempet bort vaskemaskinen. Der var den!! Den ble brutalt slått ihvel før den ble druknet. Her skal den ikke komme noe krypende tilbake. Men det fristet ikke å ta seg et bad alikevel, så jeg tok meg bare en kjapp dusj. Han fyren var hyggelig. Hadde hatt mange samboere som ikke likte disse eklingene, men dog ikke en som var så ekstrem som meg. Jeg må nok virdere hva jeg skal gjøre med denne fobien. Dette er litt for sjukt...
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #19 Skrevet 23. juni 2006 Godt du forstår meg Frysepulver.. Hadde ikke du en engang hvor du la ut bilde også? ← joda Hvordan gikk det? Kjenner meg veldig igjen i innlegget ditt, hadde en kamp med en svær edderkopp på badet for en tid tilbake, jeg hylskreik, den gjemte seg, jeg sprang ut og lukket døren godt igjen og vurderte å ikke bruke badet til kjæresten min kom dagen etter og kunne ta den. Fant etterhvert ut at jeg måtte jo på do, så jeg gikk inn igjen, og der var den plutselig igjen. Slo etter den med et blad, og den løp avgårde, slo igjen, og den løp.. holdt på å jage den rundt og slå etter den i 10 minutt mens jeg hylskreik og skalv. Den døde heldigvis til slutt... uff, var helt skjelven resten av kvelden. Kan le litt nå i ettertid, men det er ikke mye gøy når du står midt oppi det. Tror ikke jeg har noen sjangs til å bli kvitt edderkoppfobien Har du radar foressten? En vennine pleier å bruke det å spraye helt til den dør. ← Jeg satt oppe en natt i evigheter jeg pga en jævel Jeg er en 6-pack med Pærecider fattigere, og har ingen edderkopp i leiligheten lenger. Den stakkars naboen måtte vente vel og leeenge. Vi (les: han) flyttet badekaret (og der så det ikke ut ) uten å finne fandenskaper. Så ventet vi lenge, før han lempet bort vaskemaskinen. Der var den!! Den ble brutalt slått ihvel før den ble druknet. Her skal den ikke komme noe krypende tilbake. Men det fristet ikke å ta seg et bad alikevel, så jeg tok meg bare en kjapp dusj. Han fyren var hyggelig. Hadde hatt mange samboere som ikke likte disse eklingene, men dog ikke en som var så ekstrem som meg. Jeg må nok virdere hva jeg skal gjøre med denne fobien. Dette er litt for sjukt... ← Kjenner meg sååååå godt igjen! Godt det onde krypet er død!!!!!!!!!!!!!
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #20 Skrevet 23. juni 2006 *mimre* http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=143812&hl=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå