Peony Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Jeg holder på å sy et leketeppe, og mens jeg er i ferd med å kante siste kant, tar selvfølgelig symaskinen kvelden Er redd for at hvis jeg tar den inn til butikken for reparasjon, så vil jeg ikke få den tilbake før etter at babyen er født, så det hadde vært fint om jeg klarte å finne ut av det. Det er en Bernina. Det som skjer, er at når jeg syr, så blir det store vaser på baksiden. Det virker som om overtråden har problemer med å hente opp en løkke med undertråd om gangen. Når jeg prøver å hente opp undertråden ved å vri på hjulet manuelt (før jeg starter å sy), så ser jeg at den ikke klarer å hente opp på første forsøk, og at det derfor blir vaser og knuter på tråden under stoffet når jeg syr. Lyden høres helt feil ut også. Har noen en idé om hva som kan være galt? Jeg har prøvd å tre i både overtråd og undertråd igjen flere ganger, skiftet nål og fot, samt skrudd av den lille metallplaten man syr på for å blåse bort fluff. Ingenting virker.
Murf Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Du kan ikke ha kommet bort innstillingen for trådspenningen? Masse vaser på baksiden kan tyde på for slakk trådspenning.
Peony Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2006 Du kan ikke ha kommet bort innstillingen for trådspenningen? Masse vaser på baksiden kan tyde på for slakk trådspenning. ← Nei, jeg har prøvd å justere på den også - og det høres liksom ut som om det er noe galt, det kommer en veldig stygg lyd når vasene lages...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå