Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Håret mitt har blitt helt umulig etter jeg var hos frisøren og stripet det forrige uke. Jeg må omtrent kjempe med hårbørsten for å få ut alle flokene.

Jeg peiser på med masse balsam i dusjen, men likevel er det veldig flokete. Jeg bruker også balsamspray i det, men det hjelper heller ikke noe særlig. :(

Jeg har nett vært i dusjen og jeg gruer meg såå til å begynne på håret mitt før jeg skal ut. Har helst lyst til å bare å drite i det og samle det i en hestehale... :sjenert:

Dritthår!!!! :sur:

Endret av Miss_alexandria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt, slik blir mitt også. Trøst deg med at det blir gjerne litt bedre etterhvert. Det anbefales sikkert en hårkur her og en hårkur der, men dette har ikke jeg vært så flink til :)

Gjest gjest1
Skrevet

O yeah, bleking er vel noe av det værste du kan gjøre med håret... Mitt har vært helt grusomt, men endelig begynner det å bli bedre...

Kur det med en god kur en gang i uken, og nå vet jeg ikke hva slags shampoo/balsam du bruker, men unngå å kjøp billigprodukter, ta deg heller en tur til frisørsalongen og kjøp noen ordentlige greier! Vanlig butikkshampoo er ikke bra for håret i det hele tatt...

Kan anbefale deg REDKEN produktene, både i kur og shampoo/balsam, bruker det selv, og håret mitt blir bare bedre og bedre :)

Gjest -eline-
Skrevet

Heeelt vanlig. Håret mitt er håpløst, såpass lei at jeg kommer til å klippe av omtrent halvparten på tirsdag...forhåpentligvis så klipper jeg da også av det som er mest slitt av faring/bleking... Hårkur er en ok ting, en annen er å pakke inn håret i olivenolje - masse olje i håret, dekk det til med plast for å hindre drypp, la det virke i 15-20 min før du putter shampoo direkte i håret uten å ta vann i først, må nok ha shampoo i 2 ganger. Håret mitt ser veldig sunt og friskt ut i noen uker etter at jeg har gjort det (nei, det blir ikke fettet).

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lenge pleier det å være så slitt/trått etter bleking? Var hos frisøren i dag og håret mitt kjennes helt ødelagt ut.. Håper det blir bedre ganske raskt?

Gjest gjest1
Skrevet
Det er helt normalt, slik blir mitt også. Trøst deg med at det blir gjerne litt bedre etterhvert. Det anbefales sikkert en hårkur her og en hårkur der, men dette har ikke jeg vært så flink til :)

Bra at det ikke bare er meg :ler:

Frisøren anbefalte hårkur som vanlig, men er jo ikke alltid like gøy å vente 10 min i dusjen for å skylle det ut, men det må jeg vel begynne å gjøre relativt ofte siden håret mitt er så umulig.

Gjest gjest1
Skrevet
Hvor lenge pleier det å være så slitt/trått etter bleking? Var hos frisøren i dag og håret mitt kjennes helt ødelagt ut.. Håper det blir bedre ganske raskt?

Tror nok det tar en stund. Jeg stripet (bleket) håret mitt for over en uke siden og jeg synes det har blitt verre og verre for hver dag :sur:

Eneste som hjelper er vel gode hårprodukter og kure det ofte ;)

Skrevet

Håret mitt blir helt umulig etter at jeg farger det. Jeg slipper unna hvis jeg bruker Garnier hårfarge, men jeg har kjøpt noen billigere hårfarger som jeg gjerne vil bruke opp først. Balsam og hårkur hjelper meg i vert fall.

Gjest gjest1
Skrevet
O yeah, bleking er vel noe av det værste du kan gjøre med håret... Mitt har vært helt grusomt, men endelig begynner det å bli bedre...

Kur det med en god kur en gang i uken, og nå vet jeg ikke hva slags shampoo/balsam du bruker, men unngå å kjøp billigprodukter, ta deg heller en tur til frisørsalongen og kjøp noen ordentlige greier! Vanlig butikkshampoo er ikke bra for håret i det hele tatt...

Kan anbefale deg REDKEN produktene, både i kur og shampoo/balsam, bruker det selv, og håret mitt blir bare bedre og bedre :)

Jeg bruker den blå serien til Redken. Husker ikke helt hva den er for. (nettopp begynt å bruke den igjen) også har jeg en spray fra Redken som heter extreme ett eller annet. Skulle visst være bra for mitt slitte hår, men jeg har ikke merket noe særlig...

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)
Frisøren anbefalte hårkur som vanlig, men er jo ikke alltid like gøy å vente 10 min i dusjen for å skylle det ut, men det må jeg vel begynne å gjøre relativt ofte siden håret mitt er så umulig.

:riste: huff. en frisør anbefaler ikke kur fordi det er morsomt, men fordi håret trenger det. om du blir anbefalt kur etter a du har stripet håret ditt og ikke gjør det, ja da må du nesten takke deg selv om det blir'r verre og verre. frisøren har gjort jobben sin; utført en behandling og anbefalt produkter du må bruke for å vedlikeholde.

om du kjøper deg nye hagemøbler f.eks, så regner jeg med at du vedlikeholder? eller kjøper du og regner med at det er det?

om det er gøy eller ikke å kure håret har vel ikke noe å si? har du brukt endel penger på å stripe det er det vel gøy at det holder seg fint?

bruk kur hver 5 gang du vasker det, gjerne oftere nå i begynnelsen. vask med shampo - ha i kur, skyll - balsam, skyll.

du kan fint vaske håret på kvelden, hånkletørre det godt, ha i kur, dusjhette/plastpose over, hånkle på puta, sove med det over natta og skyle det ut dagen etter.

Endret av Fruktfat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...