Gjest Har lisens Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Jeg la inn xp og har fått daglige meldinger om at jeg må oppdatere xp for at lisensen skal gjelde. Nå har jeg ett døgn igjen. En venn skulle hjelpe meg, men han har reist på ferie og jeg orket ikke mase. Er det vanlig, eller må jeg installere alt på nytt? Hvor lang tid tar det å oppdatere lisensen/xp? Maskinen spør også om jeg skal laste ned oppdateringer, men det har jeg ikke gjort.
Dru Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Du må aktivere windows, ja. Dette er ikke noe problem, enten skjer det automatisk via nett, eller så ringer du service-nummeret som blir oppgitt. Og oppdater windows når du får forespørsel om det. Det er viktig å få inn de mest kritiske oppdateringene så fort som mulig.
Gjest Har lisens Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Takk for svar. Må jeg pinge et nummer via pcen, eller ringe med telefonen? Det er helt pinlig at jeg ikke vet det, og det er ikke sikkert jeg husker hvordan jeg ringer via pcen...
Dru Skrevet 23. juni 2006 #4 Skrevet 23. juni 2006 (endret) Når windows spør om du vil aktivere nå, så trykker du ja, og følger instruksjonene. Det er veldig enkelt, og alt står beskrevet i detalj. Hvis du av en eller annen grunn ikke får aktivert automatisk via nett, så må du ringe en service-telefon, og det gjør du med vanlig telefon. Instruksjoner om alt dette vil komme opp på skjermen mens du holder på. Endret 23. juni 2006 av Druscilla
Gjest Har lisens Skrevet 23. juni 2006 #5 Skrevet 23. juni 2006 Takk. Da får jeg bare kaste meg på dypt vann. Heldigvis har jeg en norsk versjon av xp, så jeg regner med at det går bra. Men er ikke slike servicetelefoner veldig dyre? Fikk panikk i dag tidlig fordi jeg bare har et døgn igjen, og var rask ute med å betale alle regninger slik at i alle fall det er i orden.
Gjest Har lisens Skrevet 23. juni 2006 #6 Skrevet 23. juni 2006 Det var jo så enkelt at jeg ikke kan tro det er sant. Så for meg en time med å klikke meg igjennom spørsmål og svar. Men takk for svar. Det hadde vært pinlig om jeg skulle bedt datakyndige komme bare for et slikt problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå