Linda Skrevet 19. mars 2002 #1 Del Skrevet 19. mars 2002 Blir aldrig ferdig med å stirre i reisekatalogene da..... Hva med Tenerife og Lanzarote?? Er det ålreite steder å reise med barn ??? Har litt lyst å reise til Hellas også, men det sies at det er så varmt der i slutten av juli begynnelsen av august. Og det orker jeg ikke. Hva slags erfaringer har dere? Klems igjen fra, 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 21. mars 2002 #2 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei!!! Vi var på Lanzarote, vel og merke uten barn, men det var et sted jeg virkelig kunne tenke meg og reise til sammen med våre to barn. Vi lå på Star Tours Blue Village anlegg, i Playa Blanca. Dette er en fredlig by, med en koslig gate å handle i og strandpromenade med masse restauranter, det tar ca 10 min å gå fra hotellet. Stranda som hører til anlegget er flott for barn. Hvit(noe som ikke er så vanlig her) finkornet sand, den er langgrunn, og det er laget to moloer, slik at det ikke er bølger i det hele tatt. På anlegget finner en det som hører til, restauranter, minimarkeder, underholdning om kveldene etc. Vi syntes likevel maten og servicen var bedre inne i byen, men det er vel en smakssak. Vi skal til Tyrkia i vår med barna, da dette blir endel billigere, men det er ikke tvil om at vi vil ta med barna til Playa Blanca med til og stunder. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missie Skrevet 21. mars 2002 #3 Del Skrevet 21. mars 2002 Var på Tenerife for 2 år siden, i Los Christianos. Riktignok hadde jeg ingen barn med, med dette er en "skikkelig" småby, dvs. opprinnelig en liten fiskelandsby som fremdeles har en del av det opprinnelige i seg, selv om det selvsagt var turismen som var det dominerende nå. Etter det jeg kunne se måtte dette være en fin plass for småbarn. Nydelige og lange strender rett i bykanten. Vi bodde på et hotell som lå midt byen, og det var bare ca. 5 minutter å gå til stranden. Kilometerlang strandpromenade der en kunne gå tur. Fint bysentrum med gågater og et koselig torg med en hvitkalket kirke - massevis av uterestauranter. Ingen partyby, mest eldre folk og rolig og fredelig om kveldene, da de unge for det meste bodde på nabostedet Playa des Americanas. Ellers kunne en ta båt til naboøyene La Gomera og La Palma fra byen - vi besøkte La Gomera, en øy helt forskjellig fra Tenerife - grønn og frodig med høye fjell og mye fin natur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda Skrevet 21. mars 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei! Takk for svar Siba og Missie !! Vi har nå endelig bestemt oss vi da. Og det ble til slutt Tyrkia!! Nærmere bestemt Cesme! Ble veldig fasinert når jeg leste litt om severdigheter rundt omkring. Feks. Efesus som er ruinene av en av Romerrikets største og flotteste byer. Eller Pamukkale, som er hvite flotte klipper !! Så nå gleder jeg meg som en liten unge!!! Klems fra, 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå