Gjest Tossy Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Hei! Et vennepar av oss skal gifte seg,og valget har falt på Roma som "åsted" ( i mangel av et bedre ord! ) De skal opprinnelig ikke ha noen der, men etter noe om og men, har brudgommens foreldre (mor,far& Stefar )sutret seg til å komme. Bruden skal ikke ha noen fra sin side der. Mannen min og jeg hadde vurdert å reise til Roma i samme periode før de satte dato, men fant ut at vi heller drar til New York i oktober. Venneparet vårt visste ikke om endringen i planene våre, og inviterte oss i bryllupet deres - som eneste gjester. Fikk invitasjonen igår. Koselig av dem å gjøre det, selvsagt- men vi har allerede booket turen vår til New York, og har ikke råd til å gjøre begge turene. Sliter med andre ord litt her. For å gjøre det litt eklere, spurte også brudgommen mannen min om å være forlover for ham. Han anså dette selvsagt som en ære, og sa ja til dette. Hva gjør vi? Vi har ikke råd til å reise til Roma, når vi nå har kjøpt NY turen. Vi ønsker ikke å skuffe dem ved ikke å kunne komme. Kan mannen min likevel være forlover til kompisen sin - selv om han ikke faktisk er tilstede ved vielsen? Vil vil gjerne være behjelpelig med å ordne bryllupet for dem der nede - har noen gode tips vi kan videreformidle ang. hotel, god restaurant, flink fotograf/blomsterdekoratør/frisør, transport etc??? På forhånd takk for god respons - jeg føler at vi svikter litt her, men at det også er litt utenfor vår kontroll, om dere skjønner hva jeg mener?
*Emma* Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt jeg. Bare fortell akkurat det du sa her. Dere hadde endret planer før dere visste om dem og har nå betalt for en dyr reise til USA. Jeg er sikker på at de forstå at dere ikke kan gjøre begge deler. Såvidt jeg vet kan man være forlover uten å være tilstede, men noen har sikkert mere peiling enn meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå