Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg liker Irving, Saaby Christensen (når han ikke er _for_ dyster), Paulo Coelho og Kurt Vonnegut.

Lettlest språk, men gode historier og langt ifra "kiosklettlestbøker"...

Noen ideer til andre forfattere og bøker jeg kan kjøpe meg? Trenger sommerlitteratur..

Endret av storebror*
Skrevet

Hva med "Mesteren og Margarita" av Bulgakov? En av de beste bøkene jeg har lest. Den kan være litt tung i startfasen, tross alt dreier det seg om en russisk forfatter he, he, men historien er fasinerende.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hva med min nyoppdagelse, Haruki Murakami? Jeg leste Kafka on the Shore, og ble så begeistret at jeg kjøpte Norwegian Wood etterpå. Kanskje ikke helt realistiske historier, men akk, så bra skrevet.

Skrevet
Hva med min nyoppdagelse, Haruki Murakami? Jeg leste Kafka on the Shore, og ble så begeistret at jeg kjøpte Norwegian Wood etterpå. Kanskje ikke helt realistiske historier, men akk, så bra skrevet.

Oioioi! Tykke brikker av noen bøker jo! :klappe: Bestilte trekkoppfuglen og Norwegian... jeg! Pga prisen.. "kafka" var så dyr.. hehe.

Skrevet
Hva med "Mesteren og Margarita" av Bulgakov? En av de beste bøkene jeg har lest. Den kan være litt tung i startfasen, tross alt dreier det seg om en russisk forfatter he, he, men historien er fasinerende.

Skal sjekke den også jeg :) Men tema var tungt da? Ondes problem etc..

Gjest Gjesta
Skrevet

Du leser en del av dem jeg også leser eller har lest. Som Elphaba vil jeg anbefale Murakami. Det kan også være du liker Martin Amis, for eksempel London Fields, Money eller Dead Babies (vet ikke hva de norske titlene er dessverre). Og så vil jeg anbefale den norske forfatteren Jonny Hallberg. Hans bok Flommen er veldig bra.

Gjest gjesta
Skrevet

Har du lest Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafon? Eller noe av Per Petterson? Liker også Ekstremt høyt og utrolig nært av Jonathan Safran Foer. Anbefaler for øvrig også svenske Klas Östergren på det varmeste!

Gjest gjest1
Skrevet

Anbefaler noen norske forfattere, jeg:

Johan Harstad - Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?

Karl Ove Knausgård - Ute av verden og En tid for alt

Tore Renberg - Mannen som elsket Yngve og Kompani Orheim

Lettleste og gode historier :)

Skrevet

Bill Bryson skriver morsomme og tankefulle, men likevel lettleste bøker.

Gjest Gjest
Skrevet

Signerer på de gode norske nevnt ovenfor. I tillegg vil jeg også neVne Kjetil Bjørnstad, Vigdis Hjort og Knut Faldbakken. De to siste synes jeg forøvrig er undervurderte norske forfattere som har fått mye ufortjent pes og lite fortjent ros.

Skrevet
Har du lest Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafon? Eller noe av Per Petterson?  Liker også Ekstremt høyt og utrolig nært av Jonathan Safran Foer. Anbefaler for øvrig også svenske Klas Östergren på det varmeste!

Oh yes!Slenger meg på denne!Leste den nettop for andre gang!Kjempefin bok! Ellers vil jeg anbefale Anne B Ragde på det sterkeste!

Skrevet

Jeg og liker Murakami godt! (hvem skulle ha trodd det? :ler:)

Historiene er litt sære, og en del fellestrekk er det mellom flere av bøkene, men de fleste er skikkelige page-turners.. (jeg MÅ bare vite hva som skjer..) :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Hva med John Irvings siste, Until I find You? Jeg trodde jeg ikke likte den, men den har tatt seg opp så til de grader at jeg gleder meg for hver side.

Skrevet
Hva med John Irvings siste, Until I find You? Jeg trodde jeg ikke likte den, men den har tatt seg opp så til de grader at jeg gleder meg for hver side.

Er en av de beste bøkene jeg har lest :) Men slutten var litt rar.

Skrevet
Har du lest Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafon? Eller noe av Per Petterson?  Liker også Ekstremt høyt og utrolig nært av Jonathan Safran Foer. Anbefaler for øvrig også svenske Klas Östergren på det varmeste!

Ikke hørt om noen jeg.. Skal sjekkes! :)

Annonse
Skrevet
Anbefaler noen norske forfattere, jeg:

Johan Harstad - Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?

Karl Ove Knausgård - Ute av verden og En tid for alt

Tore Renberg - Mannen som elsket Yngve og Kompani Orheim

Lettleste og gode historier :)

Tore Renberg kan være utrolig dyster da! Men den om Yngve var utrolig bra! :)

Gjest gjest1
Skrevet
Tore Renberg kan være utrolig dyster da! Men den om Yngve var utrolig bra! :)

Alle de jeg listet opp er nok ganske dystre i grunn. Det er vanskelig å finne god litteratur uten smerte og lidelse ;)

Gjest King James
Skrevet

Jeg skal gi deg gode forfattere

Dostojevskij

Tolstoy

Pushkin

Gogol

Tjekov

Gorkij

Kafka

Capek

Dickens

Bronte ( alle 3 )

J.Austen

Oscar Wild

Hugo

Balzac

Hamsun

Ibsen

Whellhaven

Wergeland

Bjørnson

Gaborg

Skram

Undset

Strindberg

Lagerløv

Ceravades

Dante

Duun

Dumas

Shelly

Lord Bayron

Det var nå noen

Skrevet
Alle de jeg listet opp er nok ganske dystre i grunn. Det er vanskelig å finne god litteratur uten smerte og lidelse ;)

Er noe der. Men godt å kunne lese uten å få lyst til å skyte av seg hue også da :)

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg skal gi deg gode forfattere

Dostojevskij

Tolstoy

Pushkin

(osv)

Det var nå noen

King James, vi VET nå at du er fryktelig kulturell og leser alle de riktige klassikerne, men når trådstarter lister opp samtidsforfattere så burde det kanskje være et hint om hvilken stil og tidsepoke h*n er på jakt etter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...