Gå til innhold

Sex og tilbakemelding

Fremhevede innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Trenger å bli kvitt litt frustrasjon og å få noen innspill her.

Mannen min er veldig rolig av seg, og jeg skulle av og til ønske meg litt mer action og lidenskap. I går toppet det seg. Ikke meingen å være for detaljert, men for å kunne gi tilbakemeldinger trenger dere vel å vite litt om sitasjonen.

Vi satt og så på tv (en film var akkurat ferdig og vi hadde ikke slått den av ennå) og jeg begynte å kose litt med ham. Stryke over brystet, kysse, først gjenom t-skorta og senere dro jeg den opp. Han likte det, men satt helt rolig. Hånda mi vandret lenger ned og jeg koste med ham gjennom trusa og han ble hardere. Men han gir absolutt ingen tilbakemelding. Ingen bevegelser, ingen ord. Hvordan skal jeg kunne vite om dette betyr:

- jeg er trøtt, greit med litt kos, men egentlig vil jeg sove

- hm, deilig, fortsett

- kjedelig, slutter hun snart?

eller hva som helst????

Etter en halvtimes kos slutter jeg og går for å pusse tennene. Frustrert, fordi jeg gjerne skulle ha fortsatt, men ikke gidder å gjette hva han egentlig vil. Hadde ikke hatt noe problem med å akseptere at han er trøtt og vil sove, eller at han vil bli litt skjemt bort av meg eller å ha vanlig samleie, men denne fullstendige passiviteten gjør meg gal.

Hvordan er det egentlig vanlig reagere? Hvordan reagerer dere menn? Eller kvinner; hvordan reagerer deres partnere?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Dette er et utrolig lite sexy svar, men når han er så passiv må du jo rett og slett bare spørre. Etter litt kos spør du ham rett ut om han vil ha sex.

Skrevet

Kan ikke si så mye annet en DUST!!!!

Skjønner godt at du er frustrert... Hvis dette er typisk han bør du snakke med han om det... Kanskje han nøt det...???

Åååå så teit han er !!!

Gjest Frustrert frue
Skrevet
Kan ikke si så mye annet en  DUST!!!!

Skjønner godt at du er frustrert... Hvis dette er typisk han bør du snakke med han om det... Kanskje han nøt det...???

Åååå så teit han er !!!

Jeg har prøvd å snakke med ham, men i går måtte jeg unngå å i noe. Tror jeg ellers hadde sagt noe jeg ville ha angret på. Jeg har forsøkt å fortelle ham hva jeg liker og at jeg ikke klarer å tolke hva han vil/ønsker.

Han er verdens beste ellers, men sexlivet vårt er dessverre ikke så bra.

Kanskje noen kan fortelle litt om hvordan andre reagerer på slike tilnærmelser? Kan ikke huske at det var slik med tidligere kjærester, men det begynner å bli en stund siden, da.

Skrevet

Min har også en tendens til å ignorere meg når han egentlig ikke vil ha sex. Han liker ikke å avvise meg, og velger da å ikke imøtekomme meg i stedet. Jeg gjorde nemlig noe a la det du beskriver en gang, fikk ikke respons, ble sur og begynte å kjefte på grunn av det. Dumt, men sånn er jeg. Blir jeg sur så kjefter jeg...

Uansett, det kom da frem at han var trøtt og sliten, han hadde jobbet overtid og hadde ganske enkelt ikke lyst. Samtidig synes han det er ille å bli avvist, så han hadde ikke lyst til å avvise meg.

Helt greit, jeg vet nå hvordan han tenker og hvorfor han reagerer som han gjør. Gjør han ikke noe tilbake er det fordi han ikke har lyst. Ganske enkelt.

Jeg må jo også si at sexlivet vårt er knallbra, nettopp fordi vi snakker om ting og kjenenr hverandre ut og inn. Jeg synes det er viktig.

Spør partneren din! Bare da finner du ut hva han tenker.

Skrevet

For å legge til:

Eksen min brukte også å ikke reagere av og til. En gang bestemte jeg meg for at jeg skulle gjennomføre dette uansett hvordan han reagerte. Han kom inn i rommet, og jeg regelrett tvang meg på han. Det gikk lang tid før han responderte, men jeg ga meg ikke. Når han ikke sa at han ikke ville, så...

Jeg fikk det som jeg ville, og etterpå var han like stille som før. Jeg spurte da hva det var, og det viste seg at han hadde fått vite at et nært familiemedlem var død rett før han kom inn i rommet... :overrasket:

Og der hadde jeg altså "tvunget" han til sex... :sjenert:

spør han om han ikke reagerer på behandlingen din. Det kan jo være andre grunner til det... :sjenert:

Skrevet
For å legge til:

Jeg spurte da hva det var, og det viste seg at han hadde fått vite at et nært familiemedlem var død rett før han kom inn i rommet...  :overrasket:

Og der hadde jeg altså "tvunget" han til sex...  :sjenert:

:ler: Sorry... ikke meningen å le... jeg er ikke en ondskapsfull person, men tenkte på å skrive det selv - det med å bare kjøre på og ikke slutte... Det er jo en litt bisarr story da.... SORRY - Skal skjerpe meg!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Problemet er at han aldri reagerer noe særlig. Ikke som jeg oppfatter, hvertfall. Det hadde ikke vært noe problem om han ikke ville. Kan godt forstå at man har tankene et annet sted eller er trøtt, jeg.

Jeg nevnte det i sted. Han ville visst, og forsto ikke at jeg ikke fortsatte.

Han forstår ikke at jeg trenger litt mer tilbakemelding.

I går kunne jeg like gjerne ha kost med puta. Den hadde reagert like mye.

ÅÅååååå, jeg er så frustrert.

Hvordan er det vanlig å reagere hvis man vil mer?

Er jeg urimelig når jeg forventer noe? En kommentar (å, deilig, fortsett, f.eks), en bevegelse (presse seg mot meg, kysse meg intensivt, eller NOE).

Gjest Gjest
Skrevet

Ingenting hadde skjedd. Vi hadde vært sammen hele kvelden, handler, snakket, gått en liten tur, sett film. Jeg merker det raskt hvis det er noe som plager ham. Vi hadde alt snakket om alt som hadde skjedd den dagen. Hadde sendt hverandre et par hyggelige meldinger på jobben, til og med. Egentlig var alt fint. Til all reaksjon uteble. Som så vanlig.

Gjest d'Arc
Skrevet

Kjæresten min gjorde også dette, og til slutt klarte jeg ikke mer, så jeg nesten skrek "Kan jeg få litt tilbakemelding?!", og det hjalp faktisk.

Gjest Gjest
Skrevet

Har jeg skrevet i søvne her?

Jeg har en slik samboer, og puster lettet ut hver gang jeg får en liten respons, da vet jeg i det minste hva han vil.

Så det hender han gir tilbakemelding, og det hender faktisk at han tar initiativ. Tar mannen din noen gang initiativ til sex?

Kan være en form for sjenanse, eller frykt for å bli avvist, det blir så mye lettere å la den andre parten ta all "risikoen" :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet
Har jeg skrevet i søvne her?

Jeg har en slik samboer, og puster lettet ut hver gang jeg får en liten respons, da vet jeg i det minste hva han vil.

Så det hender han gir tilbakemelding, og det hender faktisk at han tar initiativ. Tar mannen din noen gang initiativ til sex?

Kan være en form for sjenanse, eller frykt for å bli avvist, det blir så mye lettere å la den andre parten ta all "risikoen" :forvirret:

:klem: Puh, nå ble jeg litt glad midt i frustrasjonen min. Det er alltid litt trøst i å vite at man ikke er alene om noe.

Det er nok godt mulig at det er en slags form for sjenanse.

I tillegg tror jeg vi har litt forskjellig tenningsmønstre. Som jeg skrev i begynnelsen, trenger jeg litt lidenskap og han er veldig rolig. Kose liker vi bgge, men jeg trenger å merke et lite skille mellom "bare-kose" og sex.

Ofte når han mener han har tatt initiativet har jeg ikke merket noe til det. Jeg har bare tolket det som vanlig kosing. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på spørsmåler om han tar initiativ. I hans øyne gjør han det, men hva nytter det når jeg ikke merker det.

Jeg har forsøkt å fortelle hva jeg liker og trenger, men det virker ikke som om han klarer å forstå det. Dette fører til at vi ofte har mindre sex enn vi begge egentlig ønsker.

Det begynner å bli en stund siden nå og jeg merker at frustrasjonen bygger seg opp hos meg. Forsøker å være tålmodig, men føler at jeg kan komme til å sprekke hvis det ikke blir bedre snart.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde det ikke vært for at det er umulig så hadde jeg lurt på om vi hadde samme samboer :ler:

Kjenner igjen det med kos som forspill til sex fra hans side, greit nok, men det gjør det VANSKELIG å vite når han bare vil kose, og når det er “forspill til sex”-kos. Jeg er fornøyd med både sex og kos, men når jeg ikke vet at nå er det kun kos så ligger jeg og lurer på om det egentlig er hinting til sex fra hans side. Det har bedret seg litt i det siste, pga at nå har jeg gitt beskjed om at jeg nekter lure mer på det, og så lenge det er kos, så er det KOS, vil han noe mer så får han gi beskjed (kle av seg, eller meg, eller legge hånden min på ***** hans, osv).

Hva med å avtale at nå skal dere ha sex, og dere bytter roller? Vi har prøvd det et par ganger, med varierende hell. Det føles litt kunstig i starten, men det blir som regel enten bra, eller i det minste underholdende ;)

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Ofte når han mener han har tatt initiativet har jeg ikke merket noe til det. Jeg har bare tolket det som vanlig kosing. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på spørsmåler om han tar initiativ. I hans øyne gjør han det, men hva nytter det når jeg ikke merker det.

Jeg har forsøkt å fortelle hva jeg liker og trenger, men det virker ikke som om han klarer å forstå det. Dette fører til at vi ofte har mindre sex enn vi begge egentlig ønsker.

Det begynner å bli en stund siden nå og jeg merker at frustrasjonen bygger seg opp hos meg. Forsøker å være tålmodig, men føler at jeg kan komme til å sprekke hvis det ikke blir bedre snart.

Her er ei til med "samme samboer" ;) Jeg kunne faktisk skrevet nøyaktig det samme som dere over her tror jeg. Vanskelig situasjon, og jeg klarer egentlig ikke å komme med noen gode råd, har jo samme problemet selv. Det er utrolig vanskelig å være tålmodig, særlig når jeg føler at jeg har lyst på sex "hele tiden", og at han ikke har det like ofte. Det kan jo hende han har lyst på sex oftere også faktisk, bare at jeg ikke merker det. Jeg ønsker å ha mer sex, men jeg er lei av å ikke bli hørt eller få tilbakemeldinger hvis jeg prøver meg. Han mener vi har det helt fint som vi har det, og han mener også at jeg er for dårlig til å fange opp at han prøver seg på meg. Jeg skjønner tydeligvis ikke forskjellen på kos og sex, og etter å ha tatt feil noen ganger så tror jeg at alt er kos. Det skal ikke være enkelt.

Gjest Tanita
Skrevet

Hvis jeg gjør sånn og min ikke reagerer noe særlig, så bare slutter jeg å ta på han. Da reagerer han da! :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
For å legge til:

Eksen min brukte også å ikke reagere av og til. En gang bestemte jeg meg for at jeg skulle gjennomføre dette uansett hvordan han reagerte. Han kom inn i rommet, og jeg regelrett tvang meg på han. Det gikk lang tid før han responderte, men jeg ga meg ikke. Når han ikke sa at han ikke ville, så...

Jeg fikk det som jeg ville, og etterpå var han like stille som før. Jeg spurte da hva det var, og det viste seg at han hadde fått vite at et nært familiemedlem var død rett før han kom inn i rommet...  :overrasket:

Og der hadde jeg altså "tvunget" han til sex...  :sjenert:

spør han om han ikke reagerer på behandlingen din. Det kan jo være andre grunner til det...  :sjenert:

Det var da lite komunikasjon mellom dere da. Ville det ikke vert noe naturlig å fortelle deg om dødsbudskapet da han kom inn.

Gjest frustrert frue
Skrevet
Hadde det ikke vært for at det er umulig så hadde jeg lurt på om vi hadde samme samboer :ler:

Kjenner igjen det med kos som forspill til sex fra hans side, greit nok, men det gjør det VANSKELIG å vite når han bare vil kose, og når det er “forspill til sex”-kos. Jeg er fornøyd med både sex og kos, men når jeg ikke vet at nå er det kun kos så ligger jeg og lurer på om det egentlig er hinting til sex fra hans side. Det har bedret seg litt i det siste, pga at nå har jeg gitt beskjed om at jeg nekter lure mer på det, og så lenge det er kos, så er det KOS, vil han noe mer så får han gi beskjed (kle av seg, eller meg, eller legge hånden min på ***** hans, osv).

Hva med å avtale at nå skal dere ha sex, og dere bytter roller? Vi har prøvd det et par ganger, med varierende hell. Det føles litt kunstig i starten, men det blir som regel enten bra, eller i det minste underholdende ;)

Jeg tror dette kanskje kan ha noe for seg, så lenge han bare ikke sier det på en plimp måte, for det er det mest avtennende jeg vet. Å avtale klare signaler kan kanskje fungere, hvis han blir med på det da. Vi får se om vi får tid til litt avslapning og prat i kveld. Det er vel best å ta det i en rolig situasjon uten stress.

Kan du forklare litt mer dette med rollebyttet? Det har vi aldri prøvd ogjeg forstår ikke helt hvordan du mener det. Men jeg er åpen for ALT som kan gjøre situasjonen bedre.

:klem: til alle som er så snille å bidra med egne erfaringer og råd. Det er godt å ha et sted hvor man kan få bli kvitt frustrasjoner.

Gjest splæsj
Skrevet

Det virker som om dere kommuniserer på forskjellige nivåer. Det er ikke lett å forså hverandre når dere snakker forskjellig språk. I det minste er dere klar over problemet, og det er en bra begynnelse. Dere må lære å tolke hverandre bedre, og snakke mer tydelig.

Gjest Gjest
Skrevet

En mann som vil knulle, fortsetter å hisse opp henne til han får det han vil ha.

Det samme må da også en kvinne gjøre med en mann?

Hva er forskjellen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...