Gjest Gjest_Lille meg_* Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Jeg finner ikke så mye informasjon om hvordan jeg kan gå opp i vekt. Jeg veier ganske lite og prøver å gå opp i vekt. Men jeg bør vel ikke spise masse usunt likevel? Jeg er ikke noe glad i søtsaker og godterier, så jeg spiser lite av det. Jeg er mest glad i grønnsaker, frukt og slikt. I tillegg blir jeg fort mett, jeg orker bare små porsjoner, for eksempel blir jeg stappmett av liten hamburger og liten milkshake på mcdonalds (spiser ikke der så ofte, men greit å sammenligne med siden de fleste vet hvor store porsjonene der er).
Tusseline Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Få i deg sunt fett. Inneholder mange kalorier, metter ikke så mye, men er bra for kroppen. Nøtter, olivenolje (mange andre typer oljer også), fisk osv.
afr0dite Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Samme som deg. Jeg går NED i vekt jeg av junk og godteri! Går ikke særlig opp i vekt uansett hva jeg spiser, men har det absolutt best når jeg spiser mye frukt og grønt, mye fisk og lite rødt kjøtt. Nå er ikke jeg spesielt glad i kjøtt i utgangspunktet da Jeg blir også veldig fort mett og kan ikke spise en stor frokost som skal vare hele dagen, for å si det på den måten. Det blir mange små måltider. Helst hver annen time, og senest hver tredje time. Hva pleier du å spise i løpet av en dag da?
Gjest Gjest_Lille Meg_* Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 Jeg spiser et par skiver til frokost, to skiver og en yoghurt eller risifrutti til lunsj, hjemmelaget middag, ofte ris eller pasta, stekte grønnsaker, salat og kylling. Kornblanding og yoghurt til kvelds. Lager gjerne smoothies når jeg skal kose meg om kvelden. Og så småspiser jeg nøtter hele dagen... Spiser hver fjerde time, ellers blir jeg så surrete og rar. Sikkert fordi jeg ikke spiser så mye til hvert måltid. Jeg bytter ofte på hva jeg spiser, for jeg blir fort lei av mat-typer. Skal prøve å helle i litt ekstra olje i maten. Kanskje det hjelper på...
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 Noen må akseptere at de aldri kommer til å bli noen sylfide, andre at de aldri vil få runde lår og mage.... Høres jo ut som de spiser normalt.
afr0dite Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 Er noe i det gjesten rett over her sier. Høres jo ut som ts spiser både sunt og godt. Du kan jo høre med en ernæringsfysiolog. Få vite hva akk din kropp trenger mye av og ikke. Det er jo ganske spennende da! Synes i allefall jeg! :rosasmil:
Cognizance Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 (endret) Du kan kansje vurdere å spe på protein-frie måltider med proteinpulver, av typen kroppsbyggere bruker. Det blandes ut i vann eller melk og smaker for eksempel som oboy. For kroppsbyggere finnes også det som kalles gainere, som er spesielle kosttilskudd i pulverform beregna for folk som vil gå opp i vekt. Ellers spise ofte, annenhver time eller så. Endret 26. juni 2006 av Cognizance
afr0dite Skrevet 27. juni 2006 #8 Skrevet 27. juni 2006 Du kan kansje vurdere å spe på protein-frie måltider med proteinpulver, av typen kroppsbyggere bruker. Det blandes ut i vann eller melk og smaker for eksempel som oboy. For kroppsbyggere finnes også det som kalles gainere, som er spesielle kosttilskudd i pulverform beregna for folk som vil gå opp i vekt. Ellers spise ofte, annenhver time eller så. ← Jeg spiser ca annenhver time, og legger ikke på meg av den grunn. Personlig kunne jeg aldri tatt proteinpulver. Jeg liker ferske råvårer, ikke pulver. Kan være ts er av en annen oppfatning.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #9 Skrevet 28. juni 2006 ikke vondt ment men dette er som å høre jeg venninne av meg snakke hører altid om at hu går ikke opp i vekt men vil heller ikke prøve ting som kan funke ikke no galt i det men har man ikke prøvd, kan man heller ikke si at det ikke går
afr0dite Skrevet 28. juni 2006 #10 Skrevet 28. juni 2006 Virker det som om ts er venninnen din? Jeg har ingen interesse av å gå hverken opp eller ned da jeg er fornøyd som jeg er, men jeg legger ikke på meg om jeg skulle ha hatt noe ønske om det. Hva vet du om hva venninnen din prøver og ikke prøver på anyway? HMF!!!
Malia Skrevet 28. juni 2006 #11 Skrevet 28. juni 2006 skal du gå opp i vekt, spis mer kjøtt(proteiner ja) og poteter, pasta og ris. Middag hverdag, faste måltider. Spis opp all maten på tallerkenen selv om du er stapp mett.
Gjest Gjest_Lille meg_* Skrevet 28. juni 2006 #12 Skrevet 28. juni 2006 Takk for svar! Skal prøve rådene deres. Visste ikke at poteter og slikt var bra. Skal putte inn mer sånt i middagene. Har begynt med flere pålegg på samme skive (f. eks salat, skinke, italiensk salat). Det ble både bedre og mer energirikt. Skal også prøve å spise oftere. For jeg spiser meg allerede stappmett hver gang jeg spiser, men tror jeg orker noen flere småmåltider innimellom. Om jeg er venninna til Gjest over, vet jeg ikke. Men jeg føler ikke jeg maser mye om dette. Og jeg vet at om jeg blir for oppsatt på mat, så mister jeg all matlyst, og da går jeg hvertfall ikke opp i vekt... Prøver derfor å finne måter å gå opp i vekt på som er "fristende", og gjerne med variasjon i matveien også.. Tid for jordbærmilkshake tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå