Frk. Stella Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Dere som har vaskehjelp - hva gjør han/hun (oppgaver - hvilke/hvor store rom), hvor ofte kommer han/hun og hva betaler dere? Trenger litt innspill her.....
Siam Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 (endret) Vår støvsuger og vasker gulv, tørker støv av overflatene (ikke inni bokhyller og skap) og vasker badene. På dette bruker hun 2 1/2 - 3 timer og hun får 300,- Hun er fra Litauen og jeg regner med at hun ikke betaler skatt av pengene... Hun kommer annenhver uke, og det holder hos oss. Vi tar litt innimellom om det trengs eller vi får besøk. Hun er verdt hver krone, og jeg skal være rimelig blakk før den goden ryker. Endret 23. juni 2006 av Siam
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Vi har ikke vaskehjelp selv, men flere i familien min har (de bruker alle samme damen så hun vet vel ganske mye om familien min etterhvert. Ser ikke bort i fra at vi kommer til å bruke henne når vi kommer i full jobb og får litt bedre økonomi) Alle har henne en gang i uken og hun får 150,- timen (og pleier å få en liten bonus til jul så vidt jeg har forstått). Da støvsuger hun (+vasker gulv, men det gjør hun ikke hver uke), tørker støv, vanner planter, vasker kjøkken og bad. Hos min onkel som er ungkar og som trenger litt ekstra hjelp vasker hun også klær og skifter på sengen.
Nala Skrevet 25. juni 2006 #5 Skrevet 25. juni 2006 Vår støvsuger og vasker gulv, tørker støv av overflater og pusser speil. Hun bruker ca. 3,5 timer. Vi betaler henne 400 kroner per gang. Verdt hver ei krone. Vurderer forresten å få henne til å bytte på sengene også. Det vet jeg hun gjør for andre.
Vendelin Skrevet 25. juni 2006 #6 Skrevet 25. juni 2006 Ønsker meg hushjelp jeg også, men må vel innrømme at jeg synes det er litt latskap og bortkasta penger. Dessuten liker jeg privatlivet såpass mye at jeg ikke vil slippe inn ukjente for å gjøre mitt "dirty-work"!..men GUUD å deilig det hadde vært noen ganger med hjelp til støvtørking, gulv og vindusvask. Åsså har jeg så mange skapdører med glass i ruter som er et he***tte å gjøre reint. DE skulle hushjelpa få tatt. Hadde ALDRI sluppet henne inn på soverommet og klesvasken ville jeg også tatt selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå